Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احترام به قوانین، یکی از ملزومات زندگی در شهرهای بزرگ است. در تمامی کشورهای جهان قوانین مشخصی وجود دارد که شهروندان موظف به رعایت آن هستند. این قوانین شامل مسافران و جهانگردان نیز می‌شود. در برخی مواقع در بین قوانین وضع‌شده مواردی دیده می‌شود که باورش کمی سخت است اما همه ملزم به رعایت آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا تصور کنید مسافران و جهانگردان در مواجهه با این قوانین چه عکس‌العملی خواهند داشت؟ در ادامه به برخی از این قوانین خواهیم پرداخت.

استرالیا

یکی از قوانین عجیب و حیرت آور که باعث شگفتی شما می شود در استرالیاست؛ در روزهای یکشنبه و بعد از ساعت 12ظهر حضور با شلوار صورتی در سطح شهر ممنوع است. قانون عجیب دیگری که در این کشور است مربوط به برق‌کارها می باشد؛ تنها یک برق‌کار دارای مجوز می‌تواند لامپ ها را تعویض کند، در غیر اینصورت جریمه خواهد شد.

ایتالیا

از سال 2008 غذا دادن به کبوترهای میدان سنت مارک در ونیز ممنوع شده است چرا که طبق اعلام مسئولان شهری این پرندگان باعث تخریب سازه های تاریخی می شود. همچنین در شهر اراکلی در نزدیکی ونیز اجازه ساخت قلعه شنی در ساحلداده نمی‌شود چراکه در اینصورت مردم نمی توانند به راحتی در ساحل قدم بزنند. قانون عجیب دیگر ایتالیا مربوط به جزیره کاپری است؛ در این جزیره پوشیدن کفش ها چوبی پر سر و صدا ممنوع اعلام شده است.

سنگاپور

در سنگاپور از سال 1992 جویدن آدامس ممنوع شده است و کسانی که آدامس می جوند جریمه می شوند. مقامات سنگاپور اعتقاد دارند که آدامس برای سلامتی مضر است و به محیط زیست نیز آسیب می رساند.

ژاپن

قانون عجیبی در سال 2008 در ژاپن اجرا شد؛ یک قانون اندازه گیری دور کمر در میان افراد 40 تا 74 سال اجرا شد که این عدد نباید بیش از 86 سانتیمتر برای مردان و 90 سانتی متر برای زنان باشد. کشور ژاپن قصد دارد با این قانون با معضل چاقی مقابله نماید.

هند

در هند نیز برای کنترل معضل چاقی قوانین عجیبی وضع شده است. در سال 2016 قانونی موسوم به مالیات چربی در ایالت کرالا تصویب شد که بر اساس آن مالیات با رقم 14.5 درصد بر همبرگر، پیتزا، دونان و غذاهای پرچرب که در رستوران ها سرو می شود تعیین شد.

کانادا

بر اساس قانون عجیبی که در کانادا وضع شده است 35 درصد از تمامی محتواهای منتشر شده در این کشور در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 6صبح تا 6عصر باید ریشه کانادایی داشته باشد.

انتهای پیام/

قوانین عجیب برخی از کشورها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی هسته‌ای در اصفهان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند بسیاری از کشورها، با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.

وی افزود: امروز به ویژه که دنیا با تغییرات مواجه است و اراده جمعی کشورها مبتنی بر کربن صفر تا ٢٠۵٠ به میثاق تبدیل شده است، ما بیش از پیش در راستای نشر و گسترش فناوری هسته‌ای برای رسیدن به انرژی پاک و پایداری، تلاش خواهیم کرد.

اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران رسیدن به بیست هزار مگاوات برق هسته‌ای تا سال ١۴٢٠ را در برنامه خود قرار داده است و این برنامه در سواحل جنوبی و شمالی کشور، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6098408

دیگر خبرها

  • کره شمالی و قوانین عجیب و غریب!
  • کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان
  • کار بازیکن پرسپولیس حیرت انگیز بود | با این سبک بازی اوسمار نمی تواند سرمربی باشد
  • سفر به کدام کشورها برایمان ارزان‌تر تمام می‌شود؟
  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • حیرت آهنگران از مداحی‌ با «جدی می‌فرمایید»
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • ببینید | حیرت آهنگران از مداحی‌ با سبک و ریتم «جدی می‌فرمایید»
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده