Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@18:56:45 GMT

قیمت انواع آجیل و خشکبار+جدول

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۵۴۸۴

قیمت انواع آجیل و خشکبار+جدول

خبرگزاری میزان- بر اساس نرخنامه سازمان مدیریت میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران قیمت هر کیلو پسته کله قوچی درجه یک 50 هزار تومان و درجه دو 45 هزار تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با نزدیک شدن به ایام نوروز، خانواده‌ها درصدد تهیه آجیل و خشکبار است که با توجه به هزینه بالایی که این کالا بر روی دست خانواده‌ها می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در هنگام خرید آجیل و خشکبار باید به این نکات توجه داشته باشید که آجیل تازه به راحتی از پوسته جدا شده و به پوست نچسبد و باید یکدست، بدون ترک خوردگی، خورد شدگی، تکه تکه شدن آجیل، حشره زدن، قارچ زدگی و آفت زدگی به آجیل، همگی از مشخصات آجیل کهنه و آسیب دیده است.

بر اساس نرخنامه سازمان مدیریت میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران قیمت انواع آجیل و خشکبار به شرح زیر است:

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟

به گزارش گروه بازار خبرکزاری علم و فناوری آنا،  نکته عجیب تر اینکه یک قهوه با یک اسم ثابت ممکن است تا دو برابر قیمت متفاوتی از یک قهوه فروشی به قهوه فروشی دیگر داشته باشد.

این اختلاف قیمت دلایل متنوعی دارد. در بررسی هایی که انجام داده ایم علت های اصلی این تفاوت قیمت و تنوع را پیدا کرده ایم و در این مطلب به صورت خلاصه به آنها اشاره می کنیم.

تاثیر نژاد عربیکا و روبوستا بر قیمت قهوه

اصلی ترین علت تفاوت قیمت قهوه تفاوت نژاد اصلی قهوه است. قهوه یک محصول زراعی است و دو نژاد اصلی دارد. عربیکا و روبوستا. این تفاوت به حدی زیاد است که مثل این است که سیب و گلابی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قهوه های روبوستا قیمت بسیار پایین تری نسبت به عربیکا دارند. علت این تفاوت کشت بسیار ساده تر و کم هزینه تر قهوه های روبوستا و کیفیت پایین تر آن است. قهوه های روبوستا به آفات و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند و باردهی بیشتری دارند.

اگر قصد خرید قهوه را دارید مقاله مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا را مطالعه کنید. در این مطلب اطلاعات خوبی برای انتخاب قهوه برای شما جمع آوری شده است.

کشور و زیر گونه های متفاوت چه تاثیری بر قیمت قهوه دارند؟

قهوه کشور های مختلف از یک نژاد اصلی مثلا عربیکا زیرگونه های متفاوتی دارند. درست مثل سیب که انواع مختلفی مثل سیب گلاب، زرد، قرمز و … دارد، قهوه نیز صد ها زیرگونه مختلف با ویژگی ها و طعم های مختلف دارد.

زیر گونه هایی که کیفیت محصول بیشتری دارند قیمت بالاتری نیز دارند و برخی از زیر گونه ها به علت باردهی کم تر و کشت سخت تر قیمت بیشتری دارند. مثلا قهوه هایی که در ارتفاعات بالاتری می رویند با کیفیت تر و کم بازده تر هستند، بنابراین قیمت بیشتری نیز دارند.

هر چه کشور تولید کننده قهوه از ایران دورتر باشد قیمت قهوه افزایش پیدا می کند. علت این امر هزینه باربری قهوه به ایران است. به عنوان مثال قهوه برزیل در محلی بسیار دورتر نسبت به قهوه اتیوپی کشت می شود و این موضوع روی قیمت این قهوه تاثیر گذار است.

درجه کیفی قهوه چگونه باعث تفاوت قیمت می شود؟

قهوه نیز مثل میوه ها درجه کیفی مختلفی دارد. قهوه های درجه یک قیمت بسیار بیشتری از قهوه های درجه چندم دارند. به عنوان مثال قهوه کلمبیا ۴ درجه کیفی مختلف دارد، سوپریمو اکسلسو، یو جی سی و کاراکل کیفیت های مختلف قهوه کلمبیا هستند. همین موضوع باعث می شود که با قیمت های مختلفی برای قهوه از یک نژاد مواجه شویم.

تولید قهوه با درجه کیفی بالاتر سخت تر است و دور ریز بیشتری دارد و این موضوع قیمت قهوه های مرغوب تر را افزایش می دهد. بسته به درجه کیفی قیمت ممکن است تا 3 برابر افزایش یا کاهش پیدا کند.

 

قهوه اسپشیالیتی چیست و چرا گران است؟

به عالی ترین کیفیت قهوه عربیکا قهوه تک خاستگاه یا اسپشیالتی گفته می شود. برای تولید این نوع قهوه از کشاورزی مکانیزه استفاده نمی شود و قهوه ها به صورت دست چین و دانه دانه از درخت گلچین می شوند.

فراوری قهوه اسپشیالتی بسیار سخت و گران قیمت است. در تولید قهوه های اسپشیالتی سختگیری بسیار زیادی وجود دارد و انجمن بین المللی قهوه بر روی کیفیت این قهوه ها کنترل دارد.

این قهوه ها به طور معمول چیزی بین ۳۰ تا ۸۰ دلار در کیلو معامله می شوند. اما جالب است بدانید در مواردی در حراج های خاص این قیمت به ۱۲۰۰۰ دلار برای یک کیلو هم رسیده است.

تاثیر نوسانات بازار جهانی بر قیمت قهوه

قهوه یک کالای تجاری است. بازاری شبیه بورس برای معامله قهوه وجود دارد و معامله گران قهوه مانند بورس بر سر قیمت ها چانه می زنند.

عرضه و تقاضای قهوه بسته به میزان تولید قهوه در هر سال است. این میزان به وضعیت تولید کشورهای تولید کننده که وابسته به مسائل مختلفی از آب و هوا گرفته تا جنگ و رشد اقتصادی است بستگی دارد.

در نهایت قیمت ها در بازار جهانی قهوه مانند سایر کالاهای تجاری در حال تغییر هستند و این تغییر قیمت خود را در میزان مبلغی که شما در نهایت برای قهوه پرداخت می کنید نشان خواهد داد.

سخن پایانی

تفاوت قیمت قهوه به علت مسائل زیادی ممکن است اتفاق بیافتند. اما این تفاوت معمولا به علت گران فروشی نیست. قهوه نیز یک محصول زراعی است و مانند سیب و انگور انواع مختلفی دارد و درست به همان دلایلی که محصولات زراعی تفاوت قیمت دارند قیمت قهوه نیز متغییر است.

علاوه بر این قهوه یک محصول تجاری نیز است و محصولات تجاری مانند نفت و شکر دارای بورس جهانی هستند و میزان عرضه و تقاضای آنها بر روی قیمت آنها در طول زمان تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول