Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:38:41 GMT

۴.۵ میلیون تن بار در راه آهن شرق بارگیری شد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۵۵۲۵

۴.۵ میلیون تن بار در راه آهن شرق بارگیری شد

بیرجند- مدیرکل راه آهن شرق گفت در ۱۱ ماه امسال بالغ بر ۴ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۸۳۰ تن بار در راه آهن شرق بارگیری شده است.

حسن ماسوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این میزان بارگیری در راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد و تخلیه بار ۱۶۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این بارها شامل سنگ آهن، سیمان، بالاست، زغال سنگ و کنسانتره سنگ آهن بدون احتساب دو مبدا بارگیری در ایستگاه‌های سه چاهون و بیشه بوده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تلاش مضاعف کارکنان شاهد افزایش چشمگیر شاخص‌های حمل  بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شرق ادامه داد: در شاخص تخلیه بار نیز که بالغ بر ۵۵۸ هزار و ۷۴۹ تن نبوده نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر ۱۶۴ درصدی داشته است.

ماسوری با بیان اینکه عمده این بارها از مبدا معادن سنگ آهن سنگان، معادن زغال سنگ پروده و تربت حیدریه بارگیری شده است، بیان کرد: این بارها به مقصدهای بندرعباس، زرین شهر اصفهان، جلال آباد کرمان، فولاد خراسان و کشور ترکمنستان حمل شدند.

وی افزود: اهمیت این چشمه بارگیری برای حمل و نقل ریلی و مزایای اقتصاد ملی و منافع جامعه از حمل این بار عظیم توسط راه‌آهن باعث شده توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای ظرفیت شبکه ریلی و شناسایی و رفع گلوگاه‌ها مورد توجه مسئولین قرارگیرد.

مدیر کل راه آهن شرق گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه باید حمل بار از جاده‌ها به ریل منتقل شود و در حال حاضر سالانه هفت میلیون تن سنگ آهن به فرم دانه بندی، کنستانتره و گندله از معادن فعال در سنگان استخراج و به مقاصد کارخانه‌های ذوب آهن، فولاد و بنادر جنوبی کشور برای صادرات ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد این میزان توسط راه آهن حمل می‌شود و راه‌آهن شرق بزرگترین منطقه ریلی کشور است که در محدوده سه استان خراسان رضوی، جنوبی و یزد واقع شده و در بسیاری از شاخص‌های عملکردی توانسته از نواحی با سابقه راه آهن سبقت بگیرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران