Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@07:30:42 GMT

نگران تامین گاز نباشید!

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۶۰۷۵

نگران تامین گاز نباشید!

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد تصمیم غول گازی گازپروم برای پایان دادن به قراردادها با اوکراین، هیچ تهدیدی برای صادرات گاز طبیعی به اروپا از طریق اوکراین ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مساله ترانزیت گاز پس از این تشدید شد که گازپروم اعلام کرد در پی حکم یک دادگاه در استکهلم برای پرداخت بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به شرکت انرژی اوکراینی "نفت و گاز" (Naftogaz)، به قراردادهایش خاتمه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاز پروم اعلام کرد اقداماتی را برای پایان دادن به قراردادهای تامین گاز با شرکت "نفت و گاز" آغاز کرده است. با این همه کی‌یف اعلام کرده تاکنون مشکلی برای صادرات گاز روسیه از طریق خطوط لوله این کشور به اروپا وجود نداشته است.

تصمیم گازپروم به منزله تشدید مشاجره بلندمدت میان مسکو و کی‌یف است که اوکراین را برای گرم‌ماندن در زمستان با چالش مواجه کرده و اتحادیه اروپا را نسبت به خطر افتادن جریان گازرسانی به این قاره نگران ساخته است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه نیز در یک مکالمه تلفنی به ماروس سفکوفیچ، نایب رییس کمیسیون اروپا گفت: تا زمانی که گازپروم و شرکت "نفت و گاز" به طور کامل توافق‌شان را پایان ندهند ترانزیت گاز در خطر نخواهد بود.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: ترانزیت گاز از روسیه به اروپا تحت هیچ تهدیدی نیست. این ترانزیت همانند گذشته قابل اطمینان خواهد بود.

الکساندر مدودوف، معاون مدیرعامل گازپروم، روز شنبه گفت: این گروه در همان دادگاه صادرکننده رای فرآیندی را برای خاتمه دادن به قراردادها آغاز کرده است.

اپراتور خط لوله اوکرترانس گاز روز شنبه اعلام کرد: تدابیر بیشتری را برای اطمینان از ترانزیت گازی به مشتریان اروپایی در پیش گرفته است. سخنگوی این شرکت گفت: این شرکت با وضعیت حساسی روبه‌روست، زیرا روسیه فشار را در نقطه اتصال به سیستم خط لوله اوکراین در سطح پایینی نگه داشته که حداقل ۲۰ درصد پایین سطح مورد نیاز برای قراردادهای ترانزیتی است.

 پترو پروشنکو، رییس جمهور اوکراین، روز شنبه اعلام کرد: اوکراین شاهد افزایش تامین گاز از لهستان، اسلوواکی و مجارستان بوده که کاملا تاثیر تصمیم گازپروم را به طور کامل جبران کرده است.

براساس گزارش رویترز، گازپروم قصد داشت عرضه گاز به اوکراین را برای نخستین بار از اواخر سال ۲۰۱۵ از سر بگیرد، اما این گروه گازی طرح مذکور را روز جمعه لغو کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه