Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه قرارداد FATF نوعی خود تحریمی است گفت: بر اساس این قرارداد ما خودمان را متعهد می‌کنیم که باکسانی که در ذیل این موضوع هستند ارتباط و مبادله بانکی نداشته باشیم و در بعضی از بانک‌ها بر طبق مستنداتی که داریم با مبادله و ایجاد فضای تعامل بانکی با بعضی از مجموعه‌ها ممنوع شده و جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کلات نادر بابیان اینکه بین تعاریفی که ما از تروریسم داریم و تعریفی که  سازمان‌های بین‌المللی  از تروریسم دارند تفاوت جدی وجود دارد، اظهار کرد: ما مردم حزب‌الله، یمن، مردم سوریه و عراق را تروریست نمی‌دانیم بلکه مردم مظلومی می‌دانیم که تحت‌فشار جریان استکبار قرار گرفتند و استکبار با تمام‌قد در برابر آن‌ها ایستاده‌اند ولی متأسفانه بر اساس تعاریفی که در خود سازمان‌های بین‌المللی از تروریسم وجود دارد این گروه‌ها مجموعه تروریسم حساب می‌شوند لذا در فهرست تحریم‌ها و لیست ایجاد محرومیت قرار می‌گیرند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه با این عنوان که قرارداد FATF دارای ابهاماتی است گفت: ما بر اساس قوانین مادری که در ارتباط با این موضوع همچون وین داریم در صورتی می‌توانیم شرط و شروطی را به این پروتکل و تعهدنامه‌ها اضافه کنیم که اعضایی که عضو این مجموعه هستند با آن مخالفتی نداشته باشند لذا اگر مخالفت داشته باشند شرایط اعلام‌شده قابل‌قبول نیست.

 

به برجام نمره صفر می‌دهم

 

وی افزود: ما همین امروز کشورهایی داریم مانند هلند انگلستان و مثل خود آمریکا که عضو FATF و پروتکل‌های ذیل آن هستند و همه آن‌ها شرط کردند که ما با هر نوع پیش‌شرطی که از ناحیه کشورهای که می‌خواهند عضو شوند مخالفت و عدم پذیرش داریم .

 

حجت‌الاسلام‌ پژمان فر اظهار داشت: عضویت ما وقتی پذیرفته می‌شود اما حق حفظ و عدم پذیرش بعضی از شروط و شرایطی که ما می‌خواهیم بگذاریم مشروط به این است که طرف مقابل بپذیرد و در صورت عدم پذیرش آن‌ها ما ملزم به اجرای این تعهدنامه خواهیم بود.

 

وی افزود: ما موافق موضوع جلوگیری از پول‌شویی و مدیریت آن در کشور هستیم  اما چرا برای جلوگیری از پول‌شویی حتماً  باید برویم ذیل یکی از این توافقات و تعهدات این‌چنینی و خودمان را در یک فضا و موقعیت غیرقابل‌برگشت و بدون بازگشت قرار بدهیم؟.

 

برجام مرده‌ای قبل از تولد بیش نبود

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به اینکه قرارداد FATF نوعی خود تحریمی است خاطرنشان کرد: بر اساس این قرارداد ما خودمان را متعهد می‌کنیم که باکسانی که در ذیل این موضوع هستند ارتباط و مبادله بانکی نداشته باشیم و در بعضی از بانک‌ها بر طبق مستنداتی که داریم با مبادله و ایجاد فضای تعامل بانکی با بعضی از مجموعه‌ها ممنوع شده و جلوگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برجام مرده‌ای قبل از تولد بیش نبود، افزود: کسانی که پیگیر این موضوع بودند نمی‌خواستند باور کنند که در رحم خودشان یک جنین مرده دارند و این باعث شد تا اعتمادبه‌نفس جوانان خدشه‌دار و روحیه "ما می‌توانیم" در بین جوانان متزلزل شود.

 

نماینده شریف مردم مشهد و کلات در پایان افزود: من به برجام نمره صفر می‌دهم و انگیزه ایستادگی مردم در مقابل آمریکا را بالا برد اما قطعاً نمره قابل‌قبول و قابل دفاعی ندارد.

 

/انتهای پیام

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام

تصاویر منتشرشده صدها هزار قطعه ماهی مرده را در یک مخزن آب طبیعی در استان «دونگ نای» واقع در جنوب ویتنام نشان می‌دهد.

اخیرا بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی ویتنام مانند دیگر نقاط جنوب شرقی آسیا گرمای سوزان و کشنده‌ای را تجربه کرده‌اند. در بسیاری از این مناطق مدارس زودتر از موعد مقرر تعطیل شده‌اند و مصرف برق به شدت افزایش یافته است.

ماهی‌های مرده در بخش‌های وسیعی از مخزن ۳۰۰ هکتاری «سونگ می» غوطه‌ور هستند و بعضی از قایقران‌ها و ماهیگیران آنها را از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش روزنامه‌های محلی، شرکتی که مسئولیت مدیریت این دریاچه را بر عهده داشته است از سال ۲۰۲۴ لایروبی آن را آغاز کرده بود و در نظر داشت برای محافظت از ماهی‌ها از منابع دیگری به آنجا آب منتقل کند.

به گزارش بی بی سی، اما با توجه به تداوم موج گرما، این شرکت مجبور شد آب را به مناطق پایین دستی منتقل کند که این منجر به کاهش سطح آب و در نتیجه مرگ دسته‌جمعی ماهی‌ها شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • جسد مارادونا را از قبر بیرون می‌کشند + جزئیات | دست از سر مرده مارادونا هم بر نمی‌دارند!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!