Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه مساحت کانون‌های بحران فرسایش بادی استان کرمان ۴۳۰ هزار هکتار است گفت: ۶۰ درصد کانون‌های بحرانی استان در چهار شهرستان شرقی قرار دارد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی رجبی‌زاده صبح امروز در نشست خبر با اصحاب رسانه به مناسبت هفته منابع طبیعی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی نه در کشور ما که یک رسالت جهانی است اظهار داشت: همه کشورهای دنیا در سطوح مختلف خود را موظف به حفظ منابع طبیعی می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفظ منایع طبیعی مرز نداشته و هر عمل درست یا غلط تمام دنیا را به نوعی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد بیان کرد: کشور ایران در عرصه جهانی در میانه جدول حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه اهمیت توجه و حفظ منابع طبیعی باید در بین مردم نهادینه شود افزود: اگر مردم در حفظ منابع طبیعی به کمک ما بیایند بسیاری از مشکلات ما حل میشود و از این رو است که شعار هفته منابع طبیعی امسال "منابع طبیعی با مردم و برای مردم" است.

وی با اشاره به وظایف منابع طبیعی در استان کرمان گفت: در استان کرمان تثبیت مالکیت دولت بر منابع طبیعی یکی از وظایف ما است.

رجبی‌زاده با بیان اینکه اجرای قانون کاداستر تثبیت مالکیت اراضی ملی، سبب کاهش مشکلات ما شده است افزود: تاکنون از 13.2 میلیون هکتار اراضی ملی در شمال استان کرمان، برای 6.3 هکتار اسناد تک برگ اخذ صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در سال جاری رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده است بیان کرد: پاسخگویی به استعلام ادارات، دفاتر اسناد و دادگاه‌ها از دیگر وظایف ما است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اجرای طرح مقابله با زمین‌خواری در استان گفت: تعداد استعلامات ما به این واسطه بسیار زیاد شده و در سال گذشته 21 هزار استعلام را پاسخ دادیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در شهرستان انار به طور صد در صد به اتمام رسیده افزود: در 21 اسفندماه سال جاری جشن اتمام کاداستر در شهرستان انار برگزار می‌شود.

رجبی‌زاده با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر در استان کرمان به طور میانگین 46 درصد پیشرفت داشته گفت: اعتبار اجرای این طرح در سه سال گذشته در استان کرمان 4 میلیارد تومان بود که تنها 600 میلیون تومان به ما پرداخت شده است.

وی از عقد تفاهم‌نامه‌هایی با شش معین اقتصادی استان در زمینه اجرای طرح کاداستر خبر داد و افزود: 2 هزار هکتار در راستای این طرح در عرصه های مختلف توسط معین‌های اقتصادی انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به طرح‌های آبخیزداری، مدیریت آب‌های روان و مقابله با ریزگردها و فرسایش بادی در استان اشاره کرد و افزود: مساحت کانون‌های بحران فرسایش بادی استان کرمان 430 هزار هکتار است که 60 درصد کانون‌های بحرانی استان در چهار شهرستان شرقی استان قرار دارد.

وی با اشاره به طرحهای اجرا شده در این حوزه گفت: مالچ‌پاشی، نهال کاری و اقداماتی از این دست برای کنترل بحرا ریزگردها در شرق استان انجام شده که امیدواریم در 5 سال آینده امنیتی در حوزه ریزگردها در شرق استان حاکم باشد.

رجبی‌زاده با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت روحانیت در این حوزه گفت: 15 اسفندماه سال جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار و همکاری طلاب و روحانیون عملیات جنگل کاری 200 هکتار کمربندی کرمان – باغین به صورت نمادین انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7860/P1357/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم