Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:44:42 GMT

امیر فهمیده: مادران شهدا سند افتخار کشورند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۶۷۹۱

امیر فهمیده: مادران شهدا سند افتخار کشورند

تهران - ایرنا- جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس گفت: سند افتخار این کشور و نظام ، مادران، همسران، خواهران و فرزندان شهدا هستند که توانسته اند در همه ادوارحماسه بیافرینند .

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر محمد قاسم فهمیده روز یکشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره اسوه صبر و مقاومت در جمع خانواده های شهدا ومادران، خواهران و همسران شهید افزود: اسوه های شهادت ، صبر، مقاومت و الگوهای فاطمی در این جامعه همچنان حاضر و زنده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اخیرا شاهد بودیم که مدافعین حرم بار دیگر در قلب تهران و در خیابان پاسداران به زیبایی صحنه ای از ایثار، جهاد و شهادت را برای ادامه راه اباعبدالله الحسین(ع) آفریدند. جایگاه این شهدا همیشه ویژه است.
وی گفت: جایگاه خانواده شهدا و بویژه مادران، همسران و خواهران و فرزندان شهید از یک شهید تا چهار شهید به عنوان الگوی زن مسلمان ایرانی ویژه و پابرجاست و باید از این خانواده ها که نهضت زینبی را می آفرینند تشکر کنیم .
جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های اسلامی اظهار کرد:زنان اگر دردفاع از کشوردرصحنه و یا پشت صحنه نبودند چه روحی و چه روانی اکنون نمی توانستیم به این درجه از موفقیت ها دست بیابیم.
وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صحنه کربلا به زیبایی به نوعی دیگر تکرار شد. می گویند کربلا درکربلا می ماند اگر زینب نبود و شما زنان نقش بزرگی در دفاع مقدس، دفاع از حرم و دافع از امنیت کشور داشته اید و هنوز نیز دارید.
فهمیده، زن را اساس و پایه خانواده برشمرد و خاطرنشان کرد: زن موهبت، مودت و محبت و آرامش را در خانواده جاری وساری می سازد و این لطف الهی است که برعهده وی نهاده شده است.همیشه پایداری خانواده را باید درجایگاه زن بویژه درنقش مادران و همسران شهید ببینیم.
فهمیده همچنین با تاکید برحفظ حجاب نیز افزود: الگوی مناسب برای زن مسلمان ایرانی حجاب است .
به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم سردار محسن شیخی مدیرکل حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس استان تهران هم افزود: اگر با وجود همه آشفتگی های اطرافمان درکشور، شاهد برقراری امنیت هستیم به واسطه ایثار، فداکاری و خون عزیزانی است که موجب برقراری امنیت در کشور شده اند وباید قدردان باشیم. اگر حمایت این زنان بزرگ و مادران و همسران شهدا نبود به طور قطع در جنگ لنگ می ماندیم.
وی وجود امنیت در کشور یک نعمت قلمداد کرد و افزود: بخش عظیمی ازاین امنیت مدیون مادران، همسران و خواهران شهید است که موجبات پیروزی را فراهم کرده است.
شیخی با ارائه گزارشی از اختتامیه پنجمین جشنواره اسوه، صبرو مقاومت اظهار کرد: با انتشار فراخوان برگزاری جشنواره، 650 اثر به دبیرخانه ارسال شد که ازاین بین 350 عنوان شعر و مابقی در قالب دلنوشته، فیلم کوتاه، مقاله، پوستر و عکس بوده است.
در پایان این مراسم از برگزیدگان تقدیر و از پنج اثر کتاب رونمایی شد.
پنجمین جشنواره اسوه صبر و مقاومت به همت اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزش های زنان در دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد.
اجتمام**9136**1776

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند