Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمان گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های واگیردار تنفسی است که قابلیت انتقال به انسان را دارد اما محصولاتی که تحت نظارت دامپزشکی تولید می‌شوند کاملاً سالم و مردم با خیال راحت می‌توانند مصرف کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر «صدیقه کاظمی‌نیا» با اعلام این‌که تاکنون در استان کرمان هیچ کانون تایید شده آنفلوانزای پرندگان گزارش نشده است، گفت: این بیماری از طریق مصرف گوشت مرغ و تخم‌مرغ تحت نظارت دامپزشکی به انسان منتقل نمی‌شود، از این‌رو استفاده از این محصولات، هیچگونه مخاطره‌ای برای سلامت شهروندان نداشته و می‌توانند با خیال آسوده مصرف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی راه‌های انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد به انسان را تماس مستقیم با پرندگان آلوده و بیمار، تماس مستقیم با مدفوع و ترشحات پرندگان و وسایل آلوده، ذبح و پرکنی طیور و ماکیان آلوده و بیمار، شکار پرندگان یا تماس با پرنده تلف شده بر اثر بیماری برشمرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: در راستای  نظارت بر چگونگی رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی در اماکن تهیه و تولید و توزیع و نگهداری و عرضه انواع فرآورده خام دامی شامل کشتارگاه‌ها، مراکز بسته‌بندی و اماکن عرضه که در زمینه  گوشت مرغ، تخم‌مرغ و سایر فرآورده‌ها فعالیت دارند، بازرسان دامپزشکی با انجام بازدیدهای مکرر و نمونه‌برداری از این فرآورده‌ها، هرگونه فرآورده خام دامی غیر بهداشتی وغیرقابل مصرف را شناسایی و ضبط و از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

وی پختن کامل فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت مرغ و تخم‌مرغ را قبل از مصرف از ضروریات دانست و افزود: در صورت رعایت موارد بهداشتی و خرید از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دامپزشکی دیگر نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و می‌توانند با آسودگی خاطر پروتئین روزانه سفره خود را تأمین کنند.

 کاظمی‌نیا از همشهریان خواست که به شایعات کذب در رابطه با این بیماری دامن نزنند و در صورت هرگونه سئوال پیرامون این بیماری با شماره تلفن چهار رقمی 1512 روابط عمومی دامپزشکی کرمان تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • ابلاغ مقررات تسهیل صدور پروانه تولید فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال