Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مسئولان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مدعی شد دانشگاه آزاد اسلامی خواستار حذف دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از جشنواره دانشجوی نمونه شده است که البته این ادعا با واکنش مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جشنواره دانشجوی نمونه از ابتدا تلاشی در راستای تشویق دانشجویان به تربیت همه ابعاد وجودی خویش داشته است سیاستگذاری انتخاب دانشجویان ذوابعاد را، پیشیه خویش ساخته تا بتواند آن دسته از دانشجویانی که از یک سو در عرصه آموزشی و پژوهشی دانشگاهی توانمند بوده و از سوی دیگر در عرصه اخلاق و فعالیت‌های فرهنگی برجسته بوده‌اند را انتخاب و با الگوسازی از این برگزیدگان چراغی برای راه سایر دانشجویان روشن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالحسن ریاضی، معاون دانشجویان داخل وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اینکه چه تعداد از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی جزو جشنواره دانشجویان نمونه هستند؟ مدعی شد: ما یک آیین‌نامه و سامانه‌ای داریم که دانشگاه آزاد اسلامی وارد این سامانه نشده است. بنابراین این جشنواره در محدوده دانشجویان دانشگاه دولتی انجام می‌شود. امسال که دانشگاه آزاد پیگیر ورود به این جشنواره نشد و سال گذشته هم نظر دوستان ما در دانشگاه آزاد این بود که ما به آن‌ها سهمیه دهیم تا خودشان جشنواره دانشجویی نمونه داشته باشند.

وی در این‌باره اضافه کرد: ما به مسئولان دانشگاه آزاد گفتیم که جشنواره دانشجویان نمونه سهمیه‌ای نیست. زیرا ما جشنواره دانشجویان نمونه، دولتی یا آزاد نداریم. همه آن‌ها در صورت کسب رتبه به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می‌شوند. بنابراین رقابت به شکلی رقابت برابر خواهد بود؛ ممکن است همه دانشجویان نمونه از دانشجویان دانشگاه آزاد یا پیام‌نور باشند.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم افزود: شورای سیاستگذاری جشنواره معتقد است که همه‌ دانشجویان دانشجو هستند و فرقی ندارد که جزو دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی یا پیام‌نور باشند.

ممنوع‌الورود نیستیم

دکتر علیرضا صامت، مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به سخنان ابوالحسن ریاضی واکنش نشان داد و به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره دانشجویان نمونه ممنوع نشده است، اما ساختار ما نسبت به ساختار وزارت علوم و دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است. زیرا ساختار دانشگاه آزاد دارای استان، واحد و... است که در سطح کشور قرار می‌گیرد.

وی در این‌باره اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آیین‌نامه‌ای برای انتخاب دانشجویان نمونه دارد که در درجه اول دانشجویان نمونه واحدها انتخاب که به استان‌ها معرفی و برحسب امتیازات دانشجویان نمونه معرفی می‌شوند. بعد از این مراحل، دانشجویان به سازمان مرکزی به عنوان دانشجویان نمونه کشوری معرفی می‌شوند.

صامت ادامه داد: آن مراسمی که وزارت علوم دارد تنها منحصر به دانشجویان نمونه کشوری است. در حالی که دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 1000 دانشجوی نمونه در رشته‌های آموزشی مختلف دارد که هرساله معرفی و انتخاب می‌شوند.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: مراسمی که وزارت علوم تحت عنوان دانشجویان نمونه کشوری برگزار می‌کند، همه دانشجویان را دربرمی‌گیرد یعنی دانشجویان دولتی و دیگر دانشگاه‌ها نیز در این مراسم حضور دارند یا به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می‌شوند. در واقع به نوعی این جشنواره با دانشجویان دولتی ادغام و تعداد نفرات و دانشجویان نمونه کمتر می‌شود.

نگفتیم دانشگاه آزاد را حذف کنند

صامت، جشنواره دانشجویی نمونه را یکی از طرق تشویق و افزایش انگیزه برای دانشجویان دانست و گفت: برگزاری چنین مراسم‌هایی باعث شور و نشاط دانشجویان خواهد شد، زیرا تعدادی از دانشجویان عضو بسیج، تعدادی از آنان در کانون‌ها و... عضو هستند که با فعالیت‌هایشان ممکن است به عنوان دانشجوی نمونه معرفی شوند. بنابراین دیده شدن دانشجویان اتفاق بسیار مهمی است که از طریق جشنواره دانشجویان نمونه رخ می‌دهد و آیین‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی هم با توجه به این موارد تدوین شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به وزارت علوم و دیگر سازمان‌های زیرمجموعه هیچ‌وقت نگفته است که دانشگاه آزاد را کنار بزنند و دانشجویان این دانشگاه در جشنواره دانشجویی نمونه حضور نداشته باشند. تاکنون هم هیچ صحبت یا هماهنگی برای حذف حضور دانشجویان در جشنواره صورت نگرفته است.

صامت گفت: ما سعی می‌کنیم که جشنواره دانشجویی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی نیمه اول سال همزمان با شروع سال تحصیلی برگزار شود. بنابراین علاوه بر جشنواره دانشجویی نمونه کشوری، ‌دانشگاه آزاد اسلامی نیز جشنواره دانشجویی نمونه خودش را هم دارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۶۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رأس هیئتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در نشستی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: موفقیت‌های دانشگاهی با قدمت این واحد دانشگاهی از حیث علمی پژوهشی و فرهنگی چشمگیر بوده و با بهره‌گیری از هیئت علمی مجرب و تربیت بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته، منشأ خیرات فراوان برای شهرستان، استان و کشور است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد:‌ حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی در طول عمر پربرکت خود موفقیت‌های عظیمی را کسب کرده به نحوی که اکنون با مراجعه به هر یک از واحد‌های استانی این دانشگاه با حجم انبوهی از فعالیت‌های عظیم علمی، فرهنگی و آموزشی مواجه می‌شویم که حقیقتاً مایه مباهات است.

عموعابدینی بیان کرد: با توجه به تأکیدات مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی، آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار مسئولان وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

خدمات واحد کاشان به مجموعه علمی و اداری کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ۴۰ ساله این واحد دانشگاهی گفت: هیئت علمی مجرب واحد کاشان که عمدتاً از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند به همراه کارکنان اداری به لطف الهی توانستند خدمات شایان توجهی را به مجموعه علمی و اداری کشور داشته باشد.

میثم عرب‌زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اکنون با بیش از ۱۰۰رشته تحصیلی و حدود ۶ هزار دانشجو به‌عنوان قطب آموزش عالی در نگین مرکزی ایران به توفیقات خوبی دست یافته و مجتمع مدارس سما با ۹ مدرسه از پیش‌دبستانی، متوسطه دوره اول و دوم، هنرستان تخصصی تربیت‌بدنی دختران، و هنرستان فنی و حرفه‌ای پسران با حدود ۲ هزار دانش‌آموز، و بیش از ۲۰۰ معلم و کادر اداری با ایجاد فضای رقابتی در شهرستان موجب کیفیت‌بخشی مراکز آموزشی از دبستان تا متوسطه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • ویژگی یک استاد نمونه، همیشه شاگرد خوب بودن است