Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سرنوشت رانندگانی که به علت کشف مواد مخدر جاسازی‌شده در داخل بارهای صادراتی در کشورهای دیگر گرفتارشده‌اند؛ معمولاً به زندان ختم می‌شود و در این میان ضرورت اتخاذ راهکاری که از منشأ اصلی جرم یعنی حل مشکل قاچاق جلوگیری کند ضروری‌تر به نظر می‌آید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز خانوادهٔ یکی از رانندگان زندانی قربانی قاچاق که اکنون دوران حبس خود را در بلغارستان می‌گذارند نسبت به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به بلغارستان بدون نتیجه‌گیری در خصوص وضعیت زندانیان ایرانی گلایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود 130 راننده زندانی ایرانی در ترکمنستان، 20 نفر در ترکیه و حدود 4 نفر در بلغارستان زندانی هستند که خانواده‌های آن‌ها برای ملاقات با آن‌ها مجبور به تحمل شرایط سختی هستند.

آن‌طور که سایت وزارت امور خارجه منتشر کرده است در جریان سفر هفته گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به بلغارستان و در دیدار با امیل کارانیکولوف وزیر اقتصاد بلغارستان در خصوص راه‌های تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و رفع موانع و مشکلات موجود گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

بر اساس این خبر همکاری‌های بانکی، کریدورهای ترانزیتی، مشکلات ورود کامیون‌های ایرانی، همکاری‌های گردشگری، تشکیل صندوق مشترک حمایت از بخش‌های خصوصی، تشکیل کمیته مشترک انرژی از محورهای گفتگوی دو مقام در این دیدار بوده است.

بااین‌حال محمدکاظم نیمه‌فروش بردار زندانی ایرانی در بلغارستان طی تماس تلفنی با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: هفته پیش و قبل از سفر آقای ظریف به کشورهای اروپائی ازجمله بلغارستان، رئیس شرکت حمل‌ونقلی با بنده تماس گرفت و اعلام کرد که قرار است در مذاکره وزیر امور خارجه با طرف‌های بلغاری موضوع رانندگان ایرانی گرفتار در آن کشور هم مطرح بشود.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت وزیر امور خارجه از این سفر بنده با سفارت ایران در بلغارستان، معاونت امور اجتماعی وزارت امور خارجه و انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل تماس گرفتم اما متأسفانه هیچ‌کدام نتوانستند در مورد نتیجه این سفر به بنده اطلاعی بدهند و درواقع از وقوع چنین امری بی‌خبر بودند و اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

وی با توضیح اینکه، پیش‌ از این در پیامی که به این پایگاه خبری ارسال کرده بودم از وضعیت تأسف‌آور برادرم گفته بودن، نوشت: متأسفانه برادر بنده به نام وحید نیمه‌فروش یکی از این رانندگان گرفتارشده در کشور بلغارستان است چراکه از داخل بار وی و قوطی‌های سربسته با بسته‌بندی کارخانه تولیدکننده این محصول، مواد مخدر کشف‌شده است.

نیمه‌فروش افزود: باوجودی که بار صادراتی از انبار شماره ...گمرک ...(مشخصات گمرک در تین‌نیوز موجود است) بارگیری و همانجا هم کامیون بعد از بازدیدهای گمرکی پلمپ شده و در مسیر هم در مرز خروجی بازرگان هم در ورودی و خروجی کشور ترکیه کامیون و محموله با دستگاه ایکس ری اسکن و باز کنترل شده است، در مرز ورودی بلغارستان بعد از آنالیز بار مشخص شده که حاوی هروئین است.

نیمه فروش گفته بود:اکنون این کشور، فرستنده و گیرنده بار را رها کرده و برادر بی‌گناه بنده را به زندان انداخته و خودرویمان را هم مصادره کرده است. در ایران هم نه جایی شکایت‌مان را می‌پذیرد  و نه به فریادمان می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: صاحب بار که در واقع صاحب واقعی و جاسازی کننده این مواد مخدر آزاد است و برادر بی‌گناه و از همه چیز بی‌خبر اینجانب به جرم ناکرده در زندان بلغارستان مانده و کامیونمان هم که حاصل سال‌ها زحمت‌مان و نان آور چهار خانواده بود، مصادره گشته است آیا سازمانی و اداره‌ای در ایران وجود ندارد که به فریاد من و خانواده دیگر رانندگان بی‌گناه برسد؟

الناز واحدی

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدال نقره کانتندر جهانی لبنان بر گردن پینگ پنگ باز ایرانی

در فینا مسابقات تنیس روی میز کانتندر لبنان در رده سنی زیر ۱۷ سال، بنیامین فرجی با ۱۴ سال سن به مصاف آلن کورمانگالیف حریف قدرتمند قزاقستانی با ۱۷ سال سن رفت و با نتیجه ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و صاحب مدال نقره ی این رقابت ها شد.

فرجی پیش از رسیدن به فینال حریفانی از لبنان، مصر و قزاقستان را از پیش رو برداشته بود.

رضا فرجی هدایت بنیامین فرجی دارنده رتبه یک رنکینگ زیر ۱۵ ساله های دنیا را در این مسابقات عهده دار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی توپ و تور

دیگر خبرها

  • اظهارات رئیس جمهور ترکمنستان درباره فعالیت اقتصادی شرکت های ایرانی | جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان با ۳مقام عالیرتبه کشور همسایه
  • کیمیا علیزاده به تیم ملی تکواندو بلغارستان پیوست
  • مدال نقره کانتندر جهانی لبنان بر گردن پینگ پنگ باز ایرانی
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • توضیحات ظریف درباره کتاب خاطرات دوران وزارت خارجه: نامش را از حافظ گرفتم
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • فیلم| روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه