Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:32:18 GMT

باخرز، شهرستانی با ساختار اداری ناقص

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۱۷۶۱۷

باخرز، شهرستانی با ساختار اداری ناقص

ناقص بودن ساختار اداری در باخرز با وجود گذشت 7 سال از شهرستان شدن این منطقه، به یکی از بزرگترین مشکلات مردم تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سلام باخرز، یکی از شاخص های هر منطقه و شهرستانی تکمیل بودن زیرساخت ها، امکانات و ساختار اداری آن منطقه است که می تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی متاسفانه این موضوع به یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه های مردم شهرستان باخرز تبدیل شده است. اگرچه حدود ۷ سال است ارتقای باخرز به شهرستان می گذرد ولی متاسفانه هنوز خیلی از ادارات و دستگاههای خدمات رسان در این شهرستان مستقر نشده‌اند و یا فقط در حد یک نمایندگی مشغول فعالیت هستند که البته این نمایندگی ها آن طور که باید نمی‌توانند خدمات لازم را به مردم ارائه دهند.

 

مردم باخرز گرفتار در پیچ و خم باخرز-تایباد

محمود اسدی یکی از شهروندان باخرزی با اشاره به مشکل نبود ادارات در این شهرستان گفت: متاسفانه نبودِ دستگاه‌های اداری در شهرستان باخرز مشکلات مردم را زیاد کرده است و در برخی مواقع مردم مجبورند برای پیگیری کارهای اداری به شهرستان تایباد مراجعه کنند در حالیکه شهرستان باخرز یک شهرستان مستقل است و باید این دستگاه ها در باخرز مستقر شوند. من برای ثبت یک سند چند روز وقت خود را رفتن به اداره ثبت اسناد و املاک تایباد نمودم و و افراد زیاد دیگری هم مانند بنده مجبورند این مسیر را روزانه تردد کنند در حالیکه اگر این اداره در باخرز مستقر باشد بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

محمدی یکی دیگر از شهروندان باخرزی در این خصوص گفت: من به عنوان یک کسبه باید برای انجام امور مالیاتی به این اداره مراجعه کنم ولی متاسفانه باید به دلیل نبودن این اداره در باخرز به شهرستان تایباد بروم و صدها نفر از دیگر کسبه و بازاریان باخرزی نیز باید مانند بنده این راه را طی کنند تا بتوانند کار خود را انجام دهند. اگر باخرز یک شهرستان است چرا هنوز به تایباد وابسته ایم؟از مسئولین تقاضا داریم هر چه سریعتر نسبت به استقرار ادارات در شهرستان باخرز اقدام لازم را به عمل آورند تا گوشه کوچکی از مشکلات مردم منطقه حل شود.

عضو شوراى اسلامى شهرستان باخرز یکى از مشکلات اساسى این شهرستان را نبود ادارات دانست و اظهار داشت: هنوز برخى ادارات در این شهرستان مستقر نشدند؛ این در حالى است که رایزنى با مدیران کل در سطح استان انجام شده است، اما همچنان موافق نیستند و بهانه گیر ىهاى واهى سبب شده است ادارات در شهرستان دایر نشوند.

 

پرداخت دوساله اجاره براى استقرار ادارات

غلام نبى اقتصاد با بیان اینکه شهرستان قول همکارى با ادارات براى استقرار در باخرز را داده است، افزود: مکان به صورت استیجارى براى مدت دو سال در اختیار این ادارات قرار م ىگیرد و اجاره آن توسط مردم در قال بهایى مانند کمک شهردارى و معتمدان و خیران شهرستان پرداخت شود. وى در گف ت وگو با خبرنگار ما اضافه کرد: در حال حاضر مکان براى هشت اداره مانند تبلیغات اسلامى، ثبت اسناد و املاک، مالیات و دارایى، تأمین اجتماعى و صندوق کار آفرینى امید در باخرز با پرداخت اجاره ماهانه توسط شهرستان در نظر گرفته شده است.

 

ناز کردن ادارات!

وى تصریح کرد:مکان در نظر گرفته شده براى صندوق کارآفرینى امید مورد پسند این ارگان واقع نشده و خواستار در نظر گرفتن مکان جدیدى براى استقرار شدند. وى با انتقاد از اینکه شهرستان دو سال براى اجاره مکانى جهت استقرار اداراتى مانند مالیات و دارایى و اداره ثبت اسناد، پرداخت کرده است، اضافه کرد: با این حال مستقر نشدند و این موضوع سبب شده است مردم براى انجام کارهاى ادارى خود به شهرستان تایباد مراجعه کنند؛ این در حالى است که اداراتى مانند ثبت اسناد و املاک نیرو استخدام کردند. ضمن اینکه ادارات بعضا تقاضاهایى مانند خرید تجهیزات از جمله رایانه را از شهرستان مطالبه می کنند.

 

تحمیل هزینه ماهانه 3 میلیونى بر مردم

وى با بیان اینکه برخى ادارات در کنار اجاره مکان تأمین تجهیزاتى مانند رایانه را از شهرستان خواستارند، گفت: در مجموع شهرستان ماهانه 3 میلیون تومان براى اجاره مکان، استقرار ادارات در باخرز پرداخت مىکند، البته باید توجه شود که شهرستان پرداخت اجاره براى مدت دو سال را متعهد است و بعد از آن خود اداره کل باید نسبت به پرداخت اجاره یا خرید مکان اقدام کند.

 

توقعات ادارات استانی از شهرستان باخرز بسیار بالا است

جواد حسن زاده فرماندار شهرستان باخرز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام باخرز با اشاره به مشکل ناقص بودن ساختار اداری این شهرستان گفت: متاسفانه ساختار اداری باخرز با گذشت هفت سال از شهرستان شدن، همچنان ناقص است و همه باید در راه تکمیلی ساختار تلاش کنیم. نباید به دنبال حاشیه سازی باشیم و بهتر است از ظرفیت های خودمان در راه تکمیل ساختار اداری و پیشرفت شهرستان استفاده کنیم.

وی با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص استقرار ادارات در این شهرستان گفت: متاسفانه برخی توقعات ادارات استانی از شهرستان باخرز با توجه به محرومیت این منطقه بسیار بالاست. در حال حاضر تعدادی ساختمان برای استقرار چند دستگاه اداری توسط فرمانداری و شهرداری باخرز در نظر گرفته شده است ولی برخی از این ادارات به دنبال بهانه تراشی برای نیامدن به باخرز هستند. مسئولین شهرستان تمام تلاش خود را می‌کنند و اگر فریادی هست باید بستر مسئولان استانی زده شود.

حسن‌زاده حفظ اتحاد و همدلی در بین مسئولین و مردم را مهمترین عامل کمک به پیشرفت منطقه دانست  و اظهار داشت: از همه مسئولین و مردم عزیز شهرستان باخرز تقاضا دارم مجموعه فرمانداری را در راه حل مشکلات شهرستان یاری کنند و تا زمانی که عده‌ای به دنبال حاشیه‌سازی باشند و این کار را همچنان ادامه دهند نمی‌توان گام مثبتی برای شهرستان برداشت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت در بازدید سرزده از ادارات این شهرستان بیان کرد: تاکیدات مکرر دولت سیزدهم در خدمت به مردم بایستی سرلوحه کاری مدیران و کارکنان ادارات باشد و در جهت افزایش رضایتمندی مردمی تمام تلاش و توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: قابل پذیرش نیست مردم برای پیگیری مطالبه و حل‌ مشکل خود به ادارات مراجعه کنند و پاسخ یا پیگیری قابل لمسی از سوی مجموعه اداری مشاهده نکنند.

ناظری اضافه کرد: در صورتی که محرز شود اهمال کاری در روند حل مشکلات مراجعه کنندگان در اداره‌ای وجود دارد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی خدمت بدون منت به مردم را وظیفه خود و تمام مدیران برشمرد و ادامه داد: خدمت بدون منت به مردم یعنی اینکه مدیر برای احصاء مشکلات در میدان باشد و خودش تمام موضوعات را در لحظه بررسی کند و در کوتاهترین زمان به فکر چاره اندیشی و رفع مشکل باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان معمولان گفت: پیرو خط مشی ریاست جمهوری و استاندار لرستان وظیفه ما و تمام مدیران نوکری مردم است، مدیرانی که نمی‌توانند خود را با شعارها و برنامه های دولت در جهت خدمت جهادی و بدون منت به مردم هماهنگ کنند آماده رفتن باشند.

ناظری با بیان اینکه خدمت به مردم توفیق الهی است، بیان کرد: هر پست مدیریتی زمانی به پایان می‌رسد و تمام مدیران بایستی به نحوی خدمت کنند که در زمان پایان مسئولیت در پیشگاه الهی و مردم سربلند باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است