Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حاتم شاکرمی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران) در همایش دهیاران استان تهران از اختصاص تسهیلات به طرح‌های روستایی و عشایری این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه بانک‌های عامل  (کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی) این تسهیلات را به روستائیان استان تهران می‌پردازند، گفتند:تسهیلات اختصاص یافته به طرحهای روستایی و عشایری از طریق این بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکرمی اظهار داشت: بزرگ‌ترین تحولی که در ساختار مدیریتی روستاها به وجود آمده دهیاران هستند که حاصل  برکات نظام جمهوری اسلامی ایران و از اقدامات ماندگار دولت اصلاحات بود.

وی دهیاران را منشا تحول در حوزه تولید و اقتصاد روستایی دانست و افزود: دهیاران به عنوان نزدیک‌ترین افراد به روستاییان توانستند تحول بسیار خوبی در روستاها ایجاد کنند  و در مدیریت روستایی و ایجاد و توسعه اشتغال و کاهش خسارات آسیب‌ها نقش موثری داشته باشند.

وی پراگندگی را بزرگترین مشکل کالبدی و فضایی روستاهای کشور قلمداد کرد و گفت: در استان تهران بیش از ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ نفر وجود دارد. روستاها این امکان را به ما می‌دهند که برای افزایش مشارکت ساکنان آنها در فعالیتهای اقتصادی تعاونی های تولیدی را تشکیل داد تا بتوانند  نقش اساسی در کاهش بیکاری جوانان ایفا کنند.

شاکرمی با انتقاد از نحوه اجرای طرح بنگاههای زودبازده در دولت نهم گفت: در دولت نهم بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت گسترش بنگاه‌های زودبازده پول پرداخت شد؛ اما با این همه هزینه تاثیر مثبتی در حفظ و ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها به‌وجود نیامد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تاکید بر توجه به حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اظهار داشت: برخی از طرح های ارایه شده از سوی روستاییان عزیز دارای اشکالات فنی می‌باشند که بخشداران محترم ودهیاران باید  آنها را سریعتر رفع اشکال کنند.

 شاکرمی در مورد میزان طرح‌های ثبت شده در سامانه «کارا» گفت: در استان تهران تا به امروز ۱۳۷۷ طرح ثبت شده که بیش از ۱۲۱۲ مورد آن مربوط به طرحهای روستایی و عشایری در مرحله رسیدگی می‌باشند.

 شاکرمی در ادامه افزود: ما براساس دستور استاندار طرح را بیش از یک هفته در کمیته فنی نگه نمی‌داریم؛ با توجه به تفویض اختیار کارگروه اشتغال  ظرف یک هفته در کمیته  بررسی و برای بررسی و پرداخت به بانک‌ها ارسال خواهیم کرد و بررسی طرح توسط بانک‌ها هم از ۳۰ روز به ۱۰ روز کاهش یافته است و بانکها باید ظرف مدت ده روز  از دریافت طرح نسبت به چگونگی پرداخت آن اعلام نظر کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد ۹۷ به ما وقت داده شده تا طرح‌ها را به بانک ارسال کنیم، گفت:  ۲۲۴ میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده‌ شده توسط چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی پرداخت می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: این اداره کل تشکیل ۵۸ تعاونی را هدف‌گذاری کرده استه که از این تعداد ۳۴ تعاونی تشکیل شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۷۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور

مطابق آخرین آمارها ۷۰۰۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ایجاد ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعالیت دارند و تشکیل تعاونی های زنان در دولت سیزدهم رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر تعاونی‌های زنان نقش بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد، تولید ناخالص داخلی، اشتغالزایی و درآمدزایی دارند.سیر تاریخی فعالیت بانوان در ایران نشان می‌دهد زنان از دیرباز در زمینه‌های مختلف از صنایع دستی و مشاغل هنری گرفته تا تولید فرش دستباف و امور باغی و کشاورزی فعالیت داشته و سهم بسزایی از تولید و اشتغال خُرد و خانگی را در قالب تعاونی‌ها به خود اختصاص داده‌اند.

امروز سازمان‌های‌ بین‌المللی، تشکیل تعاونی‌های زنان را به‌ عنوان یکی از راهبردهای اساسی کاهش نابرابری‌ها و افزایش مشارکت در کلیه امور اقتصادی و اجتماعی به دولت‌ها توصیه می‌کنند.

در کشور ما نیز طی یک دهه گذشته بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیاری با عنوان تعاونی زنان در کشور تاسیس و با اقبال خوبی همراه شدند.این تعاونی‌ها در گرایش‌های‌ مختلف اعم از تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت کرده و عمده تولیدات آن‌ها در حوزه‌ خدمات، کشاورزی، صنایع غذایی،صنایع ‌دستی، گلیم، فرش دستباف و گیاهان دارویی بوده است.

آنطور که حامد ویس کرمی - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی - گفته ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

طبق گزارش ها ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات  و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی تقویت تعاونی های زنان را از برنامه های وزارت تعاون در سال جاری ذکر کرده و می گوید خوشبختانه دستگاه‌ها همکاری خوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی می شود.
معاون وزیر تعاون درعین حال آماری از تعداد تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم ارائه کرده و می گوید:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ نفر عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه دوره قبل رشد ۲۲ درصدی داشته است.

به گفته ویس کرمی، در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

تعاونی‌های زنان تعاونی‌هایی هستند که حداقل  ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

بر اساس تازه ترین آمار تعداد  ۷۰۰۰  تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ هزار نفر و ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند. 

به گزارش ایسنا، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اعضای شرکت‌های تعاونی زنان از محل منابع بانک توسعه تعاون، حمایت مالی در قالب وام و کمک بلاعوض با هدف توسعه بازار و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمایتی معاونت امور تعاون از تعاونی‌های زنان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی