Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب سوسیال دموکرات آلمان امروز یکشنبه موافقت خود را با تشکیل دولت ائتلافی اعلام کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، آسوشیتدپرس در خبری فوری اعلام کرد که حزب سوسیال دموکرت آلمان با تشکیل دولت ائتلافی به رهبری «آنگلا مرکل» موافقت کرد.

این حزب برای تصمیم گیری در خصوص تشکیل دولت ائتلافی به رهبری مرکل، اقدام به رای گیری درون حزبی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکثریت اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت این حزب در دولت ائتلافی آلمان رای مثبت دادند. به این ترتیب، راه تشکیل دولت جدید آلمان با مشارکت اتحاد دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با حزب سوسیال دموکرات هموار شد.

بیش از پنج ماه از انتخابات پارلمانی آلمان می‌گذرد؛ و امروز یکشنبه ۴ مارس (۱۳ اسفند) مهم‌ترین گام در راستای تشکیل دولت ائتلافی آلمان برداشته شد و به این ترتیب به بحران تشکیل دولت در آلمان خاتمه داد.

بر اساس آمار منتشر شده، حدود ۲۴۰ هزار نفر از اعضای حزب سوسیال دموکرات به مشارکت این حزب در ائتلاف حکومتی رای مثبت دادند. این رقم بیش از ۶۶ درصد از شمار اعضایی است که در این رای‌گیری شرکت کرده بودند. ۱۲۳ هزار عضو نیز به حضور حزب سوسیال دموکرات در دولت جدید آلمان رای منفی داده‌اند.

رای‌گیری از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان بر سر سرنوشت دولت ائتلافی این کشور بود. پس از شکست مذاکرات اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی آلمان با حزب سبز‌ها و دموکرات آزاد، تشکیل ائتلاف بزرگ حکومتی مجددا موضوعیت یافته بود.

پس از انجام مذاکرات میان اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی با حزب سوسیال دموکرات و توافق رهبران این احزاب بر سر تشکیل دولت ائتلاف بزرگ، تصمیم نهایی منوط به نظر اعضای حزب سوسیال دموکرات شد.

در پی آن بیش از ۴۶۳ هزار عضو این حزب با شرکت در رای‌گیری پستی نظر خود را درباره مشارکت یا عدم مشارکت در دولت ائتلافی اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!