Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید خراسانی مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی کشاورزی در نشست خبری که امروز (یکشنبه 13اسفند)، در مرکز اقتصاد مقاومتی کشاورزی و آبزی پروری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به شاخص های اقتصاد مقاومتی، ریل گذاری اقتصادی کشور را باید از روال قدیم به سمت اقتصاد مقاومتی سوق دهیم، بنابراین حاکمیت و بخش خصوصی باید دست به دست یکدیگر دهند تا ریل گذاری تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، مدیریت نخستین پیشنهاد ما برای ریل گذاری اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است.

خراسانی افزود: اقتصاد مقاومتی نیاز به یک ساختار پویا، با تحرک و رو به رشد دارد تا بتواند در مقابل تکانه‌های جهانی و آسیب‌های داخلی و خارجی به راه خود ادامه دهد.

مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه با اشاره به ضرورت الگوسازی محصولات استراتژیک، گفت: اگر نظام در این بخش ورود کند به تبع آن ده‌ها بخش دیگر در این مسیر حرکت خواهند داشت و براین اساس اولویت گذاری در حوزه محصولات استراتژیک و مدیریت الگوسازی یک ضرورت به شمار می‌رود.

مسئول مرکز اقتصاد مقاومتی کشاورزی با بیان اینکه اقتصاد همانند کشتی در دریا شناور است، تصریح کرد: بنابراین برای رسیدن به هدف، مسیری را که طی می‌کند باید از آسیب ها مصون باشد چرا که در غیر این صورت فعالیت ها تدوامی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید در خدمت اقتصاد مقاومتی باشند، افزود: البته این چیزی است که در بانک های کشور کمتر دیده می‌شود در حالیکه کشورهای پیشرفته، بانک ها در اختیار اقتصاد است.

به گفته وی موضوع رانت و قاچاق در کنار تولید فراموش نشدنی است، بنابراین برای دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی تمامی روش ها اعم از بانکداری، مبارزه با فساد و قاچاق و رانت خواری باید مدیریت شود.

خراسانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه 90درصد روغن مورد نظر از طریق واردات تامین می شود، اظهار کرد: هم اکنون کمتر از 10 درصد نیاز کشور از طریق منابع داخلی تامین می شود.

این مقام مسئول ادامه داد:کشت روغن به عنوان یکی از محصولات استراتژیک باید توسط کشاورزان انجام شود و از آنجا که کشاورز قادر به مدیریت قبل و بعد از تولید نیست، با همکاری وزارت جهاد در صدد ایجاد تامین زنجیره تولید هستیم که این اقدام در حال سپری کردن دوران آزمایشی خود است.

وی با انتقاد از این امر که تعداد کارخانه‌های روغن‌کشی بیش از نیاز کشور است، افزود: با توجه به آنکه پول واردات این محصول استراتژیک به کارخانه ها داده می شود، آنها به جای خرید دانه های روغنی تمایل بیشتری به واردات دارند.

به گفته وی به جای مدیریت زنجیره تولید دانه های روغنی به واردات روغن برای کارخانه های روغن‌کشی روی آوردیم که این زنحیره باید اصلاح شود.

این مقام مسئول با اظهار نگرانی از تعدیل خرید تضمینی دانه روغنی در سال زراعی حدید، گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی در سال 97قرار است تعدیل شود که تحقق این امر در بودجه سال آینده به معنای واردات، رانت و خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است.

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات قابل توجه صهیونیست‌ها در عملیات مقاومتی در اریحا+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌هیا عبری صبح امروز(پنجشنبه) از عملیات ضد صهیونیستی در «اریحا» در کرانه باختری خبر دادند.

به نوشته این رسانه‌ها، چند فرد مرتبط با مقاومت به سمت اتوبوس و ۲ خودروی حامل شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی شهرک «العوجا» در اریحا تیراندازی کردند.

این حمله منجر به زخمی شدن ۱۰ صهیونیست شده و حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

کد خبر 6064003

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد
  • نهال گردو اصلاح شده و تضمینی فقط 35 هزار تومان
  • تلفات قابل توجه صهیونیست‌ها در عملیات مقاومتی در اریحا+ فیلم
  • بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • آمادگی ۴ مرکز برای خرید تضمینی گندم در شادگان
  • قهوه تخصصی یا قهوه تجاری: کدام قهوه انتخاب بهتری است؟
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری کشور