Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کاووس حسنلی روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: جهان امروز بیش از همیشه به پیوند و همدلی فرهنگوران نیاز دارد و اگر پیوند میان اهل هنر و ادب کشورهای گوناگون استوارتر شود، امید است بتوان سیاستمداران را نیز مهار کرد.
وی اظهار کرد: تکیه بر مفهوم همدلی در زمان نفرت‌پراکنی و جنگ مهمترین هدفی است که این همایش دنبال می‌کند؛ زیرا در زمانه‌ای که بسیاری از رسانه‌ها اخباری حول محور خشونت منتشر می‌کنند، این همایش فضای رسانه و جامعه را تلطیف می‌کند و اهتمامی جدی به یادآوری ضرورت همدلی در جامعه و برانگیختن پژوهشگران ادبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد ادبیات دانشگاه شیراز بیان کرد: بخشی از این همایش ایجاد انگیزه در کسانی است که در حوزه ادبیات و صلح به تحقیق و پژوهش می پردازند.
حسنلی در ادامه عنوان کرد: یک سال از آغاز فعالیت‌های همایش بین‌المللی ادبیات: زبان همدلی می‌گذرد و در این مدت دست‌کم 100 مقاله، سفارش مقاله و چکیده به دبیرخانه این همایش رسیده است.
وی افزود: تمرکز ما بر سفارش مقاله بوده است، یعنی به آنها که در حوزه های اعلام شده در فراخوان دارای تخصص بودند سفارش مقاله دادیم که مورد استقبال قرار گرفت و این مقالات در قالب پوستر در این همایش ارائه می‌شود.
عضو هیات علمی دانشگاه شیراز اظهار کرد: مجموعه مقالات این همایش بین‌المللی حاوی 24 اثر برگزیده در قالب کتاب تدوین شده است که در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.
دبیر همایش بین المللی 'ادبیات: زبان همدلی' همچنین گفت: پروفسور وارتان وسکانیان(رییس دپارتمانایران‌شناسی دانشگاه ایروان)، پروفسور گزل‌یوز(رییس مرکز شرق‌شناسی دانشگاه استانبول) از ترکیه، دکتر رحیم غایی و دکتر عباس داوودی از عراق در این همایش سخنرانی خواهند داشت.
وی ادامه داد: دکتر تقی پورنامداریان (پژوهشگاه علوم انسانی)، دکتر ابوالقاسم اسماعیل‌پور(دانشگاه شهید بهشتی)، دکتر علی محمدی(دانشگاه همدان)، دکتر باقر صدری‌نیا(دانشگاه تبریز)، دکتر علی اصغر میرباقری‌فرد (دانشگاه اصفهان)، دکتر کاظم کهدویی(دانشگاه یزد)، دکتر سید احمد پارسا(دانشگاه کردستان) و دکتر محمدرضا خالصی، دکتر فریده پورگیو، دکتر خیراندیش، دکتر عمل‌صالح و... از شیراز نیز از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.
وی افزود: در این همایش از علی‌اصغر محمدخانی نیز تجلیل می‌شود؛ زیرا وی از دانشوران نامداری‌ است که بیش از سه‌دهه بی‌وقفه در طراحی و اجرای برنامه‌های گوناگون و نشست‌های مختلف فرهنگی، ادبی نقش بسیار شایانی داشته است.
نخستین همایش بین المللی ادبیات: زبان همدلی، سه شنبه 15 اسفندماه جاری با برگزاری چهار نشست آغاز به کار می کند.
برپایی دو نشست علمی در عصر روز سه شنبه پایان بخش این همایش بین المللی است.
7375/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

دکتر حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه های شهید باهنر کرمان و ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دکتر هاشمی پور در حوزه فناوری دارای یک شرکت دانش بنیان با تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. 

وی دارای فعالیتهای اجرایی متعدد در سطح ملی و استانی است. همچنین در حوزه ارتباط با صنعت پروژه های صنعتی متعددی با صنایع مختلف دارد که نتایج عملی و کاربردی داشته است.

دستاورد مجموعه این فعالیت ها منجر به آن شد که در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت عتف، دانشمند برتر کشور در حوزه ارتباط با صنعت معرفی شود.

گفتنی است: طی مراسمی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولین کشوری در دانشگاه تهران از دکتر هاشمی پور به عنوان استاد نمونه کشوری تقدیر و تجلیل خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد