Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره سیاسی فرمانداری شهرستان کرج گفت: مشکلات کارگری شهرستان کرج، واحدها و شرکت‌هایی که حق و حقوق کارگران خود را اجحاف کردند، بررسی و مقرر شد کارفرمایان مربوطه، مجاب به پرداخت حقوق کارگران خود شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا محمدی در ارتباط با اعضای حاضر در کمیسیون، اظهار کرد: این جلسات با حضور نمایندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره تامین اجتماعی، اطلاعات، سپاه و دادگستری، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه هدف کمیسیون، حل و فصل مشکلات کارگر و کارفرماست،خاطرنشان کرد: چنانچه کارفرمایی حقوق کارگر خود را پرداخت نکند با توجه به حضور نماینده دادستان در این جلسه، موارد، مطرح می شود و اگر نیازمند حمایت بیشتر بود به استانداری معرفی و در کارگروهی که در این امور، راه حل ارائه می‌کنند، مطرح خواهد شد.

محمدی گفت: اگر واحد صنفی و کارفرما از نظر مالی دچار مشکل شده باشد و توان پرداخت مالیات و تامین اجتماعی را نداشته باشد، برایش درخواست تخفیف می شود که در مرحله اول ملزم به پرداخت حقوق کارگر خود شود و در مرحله دوم از تعطیلی واحد صنفی جلوگیری شود. بدین منظور در راستای رفع موانع کار و اشتغال به کارفرما هم کمک می شود.

وی با تاکید بر اینکه ادارات کار، دادستانی و فرمانداری همگی حامی کارگر هستند، افزود: بارها شاهد بودیم که برای احقاق حق کارگر، کارفرما احضار و جریمه شده است.

محمدی در پایان تاکید کرد: بسیاری از کارگران به دلیل عدم آگاهی قانون از حقوق خود گذشت می کنند و این درست نیست چراکه ظلم در صورتی اتفاق می افتد که کسی به حق و حقوق خودش آشنایی نداشته باشد و در نتیجه، ظلم پذیر می شود لذا مقررات و قوانین کار با جدیت در ادارات کار، دنبال می شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  

طی سفر ۲ روزه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان به همراه معاون حقوق عامه دادستانی به شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج از نزدیک به مشکلات قضائی این ۲ شهرستان رسیدگی شد.

دادستان کرمان در بازدید از شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قلعه گنج، بر لزوم تکریم مراجعان و تسریع توأم با دقت در رسیدگی‌های قضائی و همچنین کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها، حفظ نظم و انضباط در محیط کار و رعایت اصول و دستورالعمل‌های بایگانی تأکید کرد. 

مهدی بخشی در بازدید از مرکز کمپ ماده ١۵ بر بهبود نگهداری، درمان و توانمندسازی معتادان تأکید و با مددجویان گفتگو و ضمن رسیدگی به درخواست‌های آن ها، درباره موارد و مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

این مقام عالی قضائی در استان کرمان تأکید کرد: بدون شک اقدامات این مرکز و جمع آوری و درمان معتادان در کاهش وقوع برخی جرائم از جمله سرقت‌های خرد بسیار موثر است و تمام دستگاه‌ها باید در بهبود وضع این مراکز و مراقبت بعد از خروج این افراد مشارکت و با دستگاه قضایی همکاری کنند.

دادستان کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان‌های جنوبی استان و با هدف حفظ حقوق شهروندی، به صورت سرزده از پارکینگ توقیفی اعم از مواد مخدر و ... شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج بازدید به عمل آورد.

مهدی بخشی در حاشیه این بازدید بیان داشت: بنا به دستور رئیس ش و دادستان کل کشور مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت همه پارکینگ‌های محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی و با هدف پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگهداری اموال متعلق به بیت المال و دولت در استان کرمان و شهرستان‌های آن، این موضوع به طور مستمر در دستور کار دادستانی قرار دارد.

مدعی العموم در استان هدف از این بازدید‌ها را اطلاع دقیق و مستقیم از وضعیت نگهداری خودرو‌ها و موتورسیکلت‌هایی عنوان کرد که به دلیل حمل مواد مخدر، ارتباط با موادمخدر یا اموال مربوط به قاچاقچیان موادمخدر توقیف شده اند  عنوات کرد و افزود: در این بازدیدها شرایط نگهداری وسایل نقلیه، تعیین تکلیف سریع و درچارچوب قانون، نظارت بر روند رسیدگی‌های قضایی، مسئولیت و وظیفه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خصوص نگهداری و فروش این وسایل نقلیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین دستور داد: قریب به ۲ هزار موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب که سال‌های زیادی در پارکینگ می‌باشند، ظرف ۲ هفته بارگیری و در مرکز استان برای فروش تحویل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) شود. 

مدعی العموم در استان با هدف اجرای برنامه‌های نظارت مستمر دادستانی کرمان در خصوص حسن اجرای قوانین، رعایت حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی، خدمت رسانی مطلوب، پاسخگوئی به ارباب رجوع و تسریع در انجام امور مراجعین، طی بازدید‌های از پیش تعیین نشده با حضور در کلانتری مرکزی منوجان و تحت نظرگاه کلانتری و همچنین کلانتری شهرستان قلعه گنج، روند رسیدگی به درخواست‌های شکات را بررسی کرد. 

دادستان کرمان همچنین در ادامه روند بازدید‌های مستمر دادستانی از بازداشتگاه‌ها و زندان‌های استان و با هدف اجرای عمل به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان، به همراه معاون حقوق عامه دادستانی در زندان شهرستانی‌های منوجان و قلعه گنج حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف و گفت‌وگوی چهره به چهره با مددجویان، درباره مطالبات آن ها دستورات لازم را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!