Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه پنهان‌کاری و پرده‌پوشی عملکرد موجب عدم سلامت اقدمات شده و زمینه‌های بروز فساد را فراهم می‌کند گفت: برای جلوگیری از فساد مالی و اداری باید شفافیت در عملکرد را اولویت اقدامات قرار دهیم. ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیف‌الله مسرور صبح امروز در همایش توجیهی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت"ستاد" در رشت اظهار داشت: نتایج استفاده از سامانه "تدارت الکترونیکی دولت" به‌طور حتم موجب افزایش تجارت و کاهش فساد مالی و اداری در استان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بازرسی استان گیلان مخاطبان اصلی تحقق شفافیت عملکرد را مدیران دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد و با بیان اینکه اگر اراده و اعتقاد شفافیت عملکرد در مدیران نباشد مقررات به‌طور مطلوب اجرا نمی‌شود افزود: سامانه "تدارکات الکترونیکی دولت" عاملی اثرگذار در تحقق شفافیت عملکرد مدیران است.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان گیلان با اشاره به اینکه سامانه "تدارکات الکترونیکی دولت" اقدامی مبارک در راستای شفاف‌سازی عملکرد قانونی دستگاه‌ها محسوب می‌شود گفت: لازمه کارگروهی مطلوب شفا‌ف‌سازی است و با پنهان‌کاری سلامت اقدامات به خطر می‌افتد. 

مسرور با بیان اینکه پنهان‌کاری و پرده‌پوشی عملکرد موجب عدم سلامت اقدمات شده و زمینه‌های بروز فساد را فراهم می‌کند خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فساد مالی و اداری باید شفافیت در عملکرد را اولویت اقدامات قرار دهیم.

وی با اشاره به ثبت 481 معامله در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در استان گیلان و با بیان اینکه این سامانه از سال 93 در استان راه‌اندازی شده و این آمار مطلوب نیست اعلام کرد: امسال در استان گیلان هزار و 271 مورد  مناقصات عمده و کلان برگزار شده است.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان گیلان با تاکید بر اینکه امسال 2 هزار و 900 میلیارد تومان معاملات در حوزه مناقصات، مزاید و سایر معاملات در استان گیلان انجام شده است افزود: امسال تمامی معاملات کلان استان گیلان  در سامانه معاملات الکترونیک نظارت شده است.

مسرور با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های شفاف‌ کشور در برگزاری مناقصات محسوب می‌شود تاکید کرد: در قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در کشور تاکیدات ویژه‌ای به بهره‌مندی از سامانه "تدارکات الکترونیکی دولت" شده است.

وی با تاکید بر اینکه حسن عمده استفاده از سامانه "تدارک الکترونیکی دولت" شفاف‌سازی است تصریح کرد: در استفاده از این سامانه به طور صریح به مردم اعلام می‌شود که دستگاه‌ها عملکرد و معاملاتی پنهان و پشت‌پرده ندارند.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه فضای سالم برای رقابت شفاف اقتصادی و اداری در استان فراهم می‌شود خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه از بروز فساد و شائبه فساد در عملکرد دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود.

مسرور با بیان اینکه در حال حاضر در دستگاه‌های دولتی بیشتر از وقوع فساد با شائبه فساد مواجه هستیم‌ و این امر به‌واسطه پنهان‌کاری شایع به وجود آمده است گفت: برای مبرا شدن از شائبه فساد اقتصادی و اداری و جلوگیری از فساد، استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یک ضرورت است.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان گیلان با تاکید بر اینکه در برخی مواقع عدم اجرای آیین‌نامه‌ها از سوی مدیران به طور قطع تخلف اداری نیست اما شاخص ارزیابی مدیران محسوب می‌شود بیان کرد: استفاده از دولت الکترونیک در ارزیابی مدیران اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسمات ویژه معرفی و آموزش سامانه‌های الکترونیک باید تاثیر مثبتی در استفاده از این سامانه‌ها داشته باشد افزود: سال آینده تاثیر برگزاری این همایش در استفاده از سامانه "تدارکات الکترونیکی دولت" در استان ارزیابی می‌شود.

مدیرکل بازرسی استان گیلان با بیان اینکه موانع و مشکلات عدم تحقق اقدامات اجرایی ریشه فرهنگی دارد بیان کرد: کاربران و متصدیان به طور عمده به کار سنتی عادت کرده و آشنایی مطلوبی با سامانه‌های الکترونیکی ندارند.

مسرور ترس استفاده از سامانه‌های الکترونیک توسط متصدیان و کاربران را از دیگر موانع و مشکلات تحقق اقدامات اجرایی دانست و تصریح کرد: آموزش، تبلیغات و سعی در ارتقاء کیفیت‌ بهره‌وری  موجب کاهش ترس در استفاده‌ از سامانه‌های الکترونیکی می‌شود.

 وی با بیان اینکه امکانات الکترونیکی در جامعه امروز عاملی برای ایجاد رفاه در جامعه است خاطرنشان کرد: مدیران باید امکانات و تجهیزات را به‌منظور استفاده از سامانه‌های الکترونیک به‌درستی در اختیار کارکنان قرار داده و مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در دستگاه‌ها برطرف کنند.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی استان گیلان با اشاره به اینکه برخی افراد از عدم شفاف‌سازی در عملکرد سود می‌برند و این افراد مانع استفاده از سامانه‌ها الکترونیک می‌شوند افزود: این افراد در استان گیلان بسیار محدود هستند و مدیران باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

مسرور با بیان اینکه مدیران باید نواقص و اشتباهات کوچک استفاده از سامانه‌های الکترونیک را در ادارات تحمل کنند و در استفاده از این سامانه کوتاهی نکنند گفت: عدم استفاده از سامانه "تدارک الکترونیکی دولت" زمینه‌‌ساز بروز فساد مالی و اداری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر سامانه تدارکات الکترونیک به درستی در کشور نهادینه شود از افتخارات بزرگ دولت محسوب می‌شود تاکید کرد: استفاده از مقررات و عملکرد شفاف در اقدامات موجب مبرا شدن از شائبه فساد مالی و اداری در دستگاه‌های می‌شود.

انتهای پیام/ح

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۱۹۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: بابد امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، احمد وحیدی_ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: ملت ما در حال نزدیک شدن به فتح قله‌ها است و به تعبیر مقام معظم رهبری در این مسیر نباید خسته شویم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، افزود: این عملیات از قله‌های فتح محسوب می‌شود و ملت ایران در مسیر تحول و تکامل تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌است.

وزیر کشور با تأکید بر مقاومت ملت ایران، گفت: غیور مردان ما در اقصی نقاط کشور و جبهه مقاومت در حال فعالیت هستند و کشور ما با مأموریت‌های چندگانه در حال حرکت در مسیر قله‌ها است.

وحیدی با بیان اینکه ما افول رژیم غاصب در نقشه راه کشور را دنبال می‌کنیم، بیان کرد: دشمن می‌خواهد وعده‌های دروغین به ما تحمیل کند.

وحیدی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در زمانی به مسئولیت رسید که مشکلات متعددی را دشمنان ایجاد کردند و به دنبال توسعه و گسترش آن بودند افزود: برخی کم‌کاری داخلی مزید بر علت شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اتکا به توانمندی‌های داخلی از شعارهای دولت سیزدهم بود بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مختلف در کشور این مهم شدنی است و در حال تقویت است.

وحیدی با اشاره به اینکه تلاش بدون وقفه از جمله دستاوردهایی است که می‌تواند ما را پیروز کند افزود: انقلابی‌گری، حرکت مجاهدانه و اخلاق‌مداری از صفات افرادی که در رأس مسئولیت‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیاری باید در لرستان صورت بگیرد افزود: دولت پیگیر تکمیل سدهای نیمه تمام و مطالبات مردمی در این استان است.

وزیر کشور با اشاره: به پیشرفت ۵۱ درصدی پیشرفت پروژه راه‌آهن خرم‌آباد اندیمشک گفت: تکمیل این پروژه از دغدغه و مطالبات مردم بوده در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

وزیر کشور با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت هر چه بیشتر مردم برای سرمایه‌گذاری گفت: باید امنیت روانی سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم و تلاش کنیم که پروژه‌های عمرانی هرچه سریع‌تر به سرانجام برسند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق لرستان گفت: زیویار فردی پیگیر، مسلط به پروژه‌ها، پرکار، است که از ظرفیت ایشان در محل دیگری استفاده خواهیم کرد.

وحیدی افزود: دشمنان خیلی تلاش می‌کنند مدیران را زیر سوال ببرند چون نمی‌توانند رشد کشور را ببینند؛ اما مردم بر خلاف این فعالیت‌ها می‌دانند مدیران، پاکدست و ایثارگرانه کارها را دنبال می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به ویژگی‌های شفقت استاندار جدید لرستان، وی را فردی برجسته، توانمند و با تجربه دانست و افزود: امیدواریم با تلاش شبانه روزی مشکلات این استان کاهش یابد و شاهد برطرف کردن کمبودها باشیم.

کد خبر 747331

دیگر خبرها

  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد وجود ندارد
  • طرح مولدسازی برای دستگاه های اجرایی گیلان لازم الاجراست
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود