Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 13اسفند در دیدار حجت‌الاسلام شهسواری، مشاور فرهنگی و روحانیون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: به برکت انقلاب اسلامی زمینه تولید ناخالص ملی در کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه وظیفه داریم در این زمینه مشارکت کنیم و بدانیم سهم تولید ناخالص چقدر است و چگونه در جامعه توزیع می‌شود. وزارت تعاون نیز باید به این مسائل توجه کند.
وی تصریح کرد: وزارت تعاون به تولید و توزیع عادلانه باید توجه جدی داشته باشد. اگر تولید نداشته باشیم قطعا نمی‌توانیم توزیع عادلانه‌ای هم داشته باشیم. با نداشته‌ها نمی توان تولید ثروت کرد. باید سرمایه و ثروت واقعی کشور را 4برابر کنیم و در قدم دوم تلاش کنیم این مقدار، عادلانه توزیع و فاصله طبقاتی کاهش یابد.
امام جمعه اراک ادامه داد: یکی از فاکتورهای مهم عدالت اجتماعی توزیع ثانویه ثروت است، در این توزیع، مالیات، درآمد، عوارض جاده‌ای، مرزی و گمرکات گرفته می‌شود و دوباره به بدنه جامعه و مردم، عادلانه تزریق می‌شود دغدغه عدالت اجتماعی رهبری باید دغدغه همه مسئولان باشد.
آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: عدالت اجتماعی از مذهب شیعه جدا نشدنی است شیعه با دو اصل امامت و عدالت استوار است اگر پشتوانه اقتصادی داشته باشیم با سالی 500میلیارد دلار صادرات، همه دنیا در برابر ما تعظیم می‌کنند اما اگر کشور درگیر قاچاق مشروب و مواد مخدر باشد هیچ تحولی اتفاق نمی‌افتد.


عزت اقتصادی ایران در گرو اجرای درست اصل 44
وی اضافه کرد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل 44 و اقتصاد مقاومتی تصویب شد و رهبری دستور فرمودند و سیاست گذاری را به ما ارجاع دادند و خودشان نیز اقدامات لازم را انجام دادند اگر همین دو قانون درست اجرا شود زمینه عزت ایران در جهان فراهم می‌شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی با انتقاد از وضعیت اجرای اصل 44 گفت: بی‌تدبیری در اجرای اصل 44 باعث شده هر روز گرفتار مشکلات کارگران هپکو و ... باشیم. بنده برای حل این مشکلات چندین برابر وزیر کار وقت گذاشتم اما گوش شنوایی پیدا نشد تا جواب ما را بدهد. وزیر از نزدیک وضعیت اجرایی اصل 44 و صنایع استان را رصد کرد و اشکالاتی هم گرفت اما در نهایت هپکو را به 10میلیون تومان واگذار کردند.


تصمیمات کاغذی و گرفتاری واقعی مردم
وی اضافه کرد: برخی مسئولان در پایتخت نشسته‌اند و تصمیماتی روی کاغذ می‌گیرند و به همه جا ابلاغ می‌کنند اما مردم باید تاون آن را بدهند امروز پالایشگاه و نیروگاه مشکل دارند اداره مالیات تمام درآمد پالایشگاه را به خود اختصاص داده پس هزینه‌ها را از کجا باید تأمین کرد؟ آیا باید گدایی کرد یا از بانک‌ها وام گرفت؟ برخی در تهران نشسته‌اند و تصمیماتی می‌گیرند و انتظار دارند تا آخر خط همه همراه آنها باشند این انتظار و اقدام اشتباه است چرا جوابگو نیستند؟ بنده نگران وضعیت اقتصادی هستم واگذاری و خصوصی سازی باید دارای مبنا و پایه باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: در واگذاری صنعت شرایطی وجود دارد که باید رعایت شود وزارت تعاون مشکلات استان و دیگر مشکلات مشابه را جدی بگیرد. اصل عملکرد وزارت تعاون باید ارتقای فرهنگ کار و بهره وری، کاهش واردات، رشد تولید ناخالص ملی و توسعه صادرات باشد.
آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: پالایشگاه برای کشور گنج باعظمتی است چرا نباید قدردان آن بود، برای ساخت این مجموعه و دیگر مجموعه‌های مشابه مانند پتروشیمی و نیروگاه خون دل‌ها خورده شده است، اگر پالایشگاه و پتروشیمی درست مدیریت شوند می‌توانند سالیانه یک و نیم میلیارد دلار درآمد داشته باشند این دو مجموعه افتخار کشور هستند.
وی افزود: وزیر تعاون باید برای تولید ناخالص ملی و رشد 8 درصدی تلاش و برنامه‌ریزی کند اگر تولید ناخالص ملی افزایش یابد و عادلانه تقسیم شود و دولت هم مالیات لازم را بگیرد ما به قدرت اقتصادی تبدیل می‌شویم.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: طبق برنامه احیای حوزه‌های علمیه استان مرکزی، استانی که دارای 600 طلبه بود امروز 6هزار طلبه دارد استان مرکزی دارای 53 مدرسه پیش حوزوی و 11 مدرسه علمیه است./انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۹ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و از بیکاری ۷۸۰۰ نفر جلوگیری و برای ۶۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و فرایند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

حجت الاسلام جزائی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال گذشته، اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنایع بزرگ و مادرتخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، تولید آلومینیوم، نیروگاه حرارتی، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی صنایع تبدیلی و... از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تلاش می کند در حد توان و اقتضائات قانونی و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بویژه در حوزه حقوقی و قضائی مرتفع کند.

جزائی گفت: در این راستا، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ دستور ترخیص و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به دلایل مختلف رسوب شده بود، صادر و موضوع با پیگیری و مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولین استانی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی، در سال گذشته مشکلات بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی، پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی و ایجاد مشکل برای ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی ممانعت به عمل آمده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس فتا: ۹۱ درصد حجم «آلودگی جرایم غیر اخلاقی» مربوط به اینستاگرام است
  • رئیس پلیس فتا: اینستاگرام بیشترین حجم آلودگی جرایم غیر اخلاقی را دارد
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • جزئیات اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم