Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:10:08 GMT

بازارچه دائمی صنایع دستی در جویبار راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۰۱۶۴

بازارچه دائمی صنایع دستی در جویبار راه اندازی می شود

ساری - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جویبار از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در جویبار خبر داد.

غلام عباس تسلیمی در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به اینکه مجوزهای احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان جویبار آماده شده است، گفت: ۵۰ هنرمند در این شهرستان در رشته های مختلف صنایع دستی شناسایی شده اند و ۴۰ نفر از آنان بیمه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنرمندان بارزی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند ،افزود: با قاطعیت این شهرستان قطب تولید سفال در مازندران است و هنرمندان خبره ای چون چینی ساز و فکوری سالهای سال در این حوزه هنر آفرینی کردند.

تسلیمی با تاکید بر توجه و حمایت مسئولان به هنرهای دستی منسوخ شده این شهرستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ این اداره به دنبال احیا هنرهای دستی به فراموش سپرده است که نیاز است دیگر مسئولان شهر نیز در این زمینه همتی کنند.

رئیس میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی جویباربا اعلام اینکه بیشترین فعالیت مردم این شهرستان در حوزه های کشاورزی و دامپروری است ، تصریح کرد: در حوزه دامپروری پشم های گوسفند دور ریز می شود که با راه اندازی و احیای هنرهای رنگرزی ، نخ ریسی ونمد مالی می توان اشتغال ودرآمد پایداری برای این شهرستان ایجاد کرد.

وی به قانون ۳۰ مشاغل خانگی اشاره کردو گفت: طبق این قانون شهرداری ها مکلف به در نظر گرفتن مکانی برای معرفی و فروش سوغات و صنایع دستی هنرمندان در شهرها هستند ، که در این زمینه سال گذشته مکاتبه ای با شهرداری جویبار انجام شد ولی هنوز پاسخی دریافت نشد.

وی با اعلام اینکه ۳۶ مورد آثار تاریخی در سطح این شهرستان وجود دارد ، افزود: ۵ پل تاریخی ، ۵ تکیه ، سقانفار ۵مورد، ۱۵ تپه تاریخی و ۱ برج از آثار تاریخی جویبار هستند که درایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران هستند.

تسلیمی بیان کرد: در روزهای پایانی سال نوروزگاه در جویبار راه اندازی می شود که برنامه های متنوعی از جمله چهارشنبه سوری ، برگزاری آئین های سنتی ، نوروز خوانی و خیمه معرفت برگزار می کند.

وی از تشکیل ۱۴ کمیته برای اجرای ستاد تسهیل سفر در این شهرستان خبرداد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک با حضور نزدیک به 40 نفر از هنرمندان این حوزه و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در شهرهای سمنان و شاهرود برگزار شد.

در این دوره آموزش تخصصی هنرمندان سفال و سرامیک استان با طراحی بدنه سفال، رفع معایب لعاب، اصلاح و بهینه‌سازی گل و اصلاح کوره و حرارت دهی آشنا شدند.

اولین روز از این دوره آموزشی، با حضور 20 هنرمند سفال و سرامیک شهرستان‌های سمنان، گرمسار، سرخه و مهدی‌شهر، در سمنان و دومین روز آن با حضور 20 هنرمند دیگر از شهرستان‌های شاهرود، دامغان و میامی، در شهرستان شاهرود برگزار شد.

این دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان باهدف افزایش سطح دانش فنی و هنری هنرمندان صنایع‌دستی و ارتقاء صنایع‌دستی استان با همکاری جهاد دانشگاهی استان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898726

دیگر خبرها

  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق