Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:36:48 GMT

خاطره هایی با دو شهید مدافع حرم - داود پورصحت*

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۰۳۰۱

خاطره هایی با دو شهید مدافع حرم - داود پورصحت*

ماموریت دو ساله خبری در سوریه با توجه به آغاز مداخلات گروه کشورهای ضدسوری و اوج گیری بحران در این کشور سراسر خاطره بود ولی بین همه آنها برخی در ذهن ماندگارتر است.

از جمله خاطراتی که در این ارتباط می توان ذکر کرد آشنایی با دو شخصیتی بود که برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه حضور یافتند و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از این شهیدان حاج حسین همدانی بود که به حبیب سپاه معروف شد.
شهید همدانی از اولین افرادی بود که به محض احساس خطر در سوریه و اوج گیری بحران در عین بی تفاوتی برخی افراد نسبت به آن همراه شماری از سرداران سپاه برای فعالیت های مستشاری وارد این کشور شد.
نماز جماعت ظهر و عصر در سفارت ایران در دمشق هر روز به امامت سردار برگزار می شد و بین دو نماز نیز خاطرات خود را از هشت سال دفاع مقدس و حماسه آفرینی های رزمندگان بیان می کرد و همچنین در مجالس زیارت عاشورا در دمشق و حرم حضرت رقیه (س) حضوری محسوس بود.
علاوه بر سردار همدانی یکی دیگر از شهدایی که نقشی ویژه در دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه و خدمت به مردم این کشور داشت سردار حسن شاطری بود.
شهید شاطری هم از دوستانی بود که بحران سوریه موجب آشنایی با ایشان شد.
دفتر فعالیت وی در منطقه زینبیه مستقر بود و با توجه به حضور شماری از شیعیان سوریه در هتل های اطراف منطقه، این شهید به خاطر فعالیت های عمرانی که پیشتر در لبنان و در مناطق جنوب این کشور داشت، به نوعی نقش شهردار را نیز ایفا می کرد.
از جمله فعالیت های شهید شاطری ایجاد پارک بازی برای کودکان ، گروه های سرود و تئاتر، زمین فوتبال، فرود با راپل و نظایر آن بود تا کودکان تحت محاصره منطقه زینبیه بتوانند سرگرم شوند و خود نیز هنگام برگزاری این برنامه ها کنار والدین کودکان حضور داشت. یکی از روزهای تابستان بر اساس هماهنگی های قبلی دیداری همراه یکی از دوستان با شهید شاطری در این منطقه داشتیم که به تشریح فعالیت های خود پرداخت تا بتوانیم گزارشی تصویری و متنی از آنها تهیه کنیم.
همین زمینه آشنایی موجب شد تا شهید شاطری شبی در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دمشق میهمان خبرنگاران ایرنا باشد.
در جریان حضور شهید شاطری در دفتر ایرنا بیشترین چیزی که مرور شد خاطرات سردار در جریان اقدامات عمرانی در لبنان و سوریه و مسایل و مشکلات مردم این کشور همراه برخی از فعالان دیگر بود.
یکی دیگر از اقدامات شهید شاطری در سوریه رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم تحت محاصره نبل و الزهرا در اطراف شهر محاصره شده حلب توسط تروریست ها بود.
این دو شهرک شیعه ‌نشین با 70 هزار نفر جمعیت در استان حلب در شمال سوریه نزدیک مرزهای ترکیه واقع شده است که بعد از مقاومتی حدود چهار ساله، سرانجام آزاد شدند.
مردم این مناطق در دوران محاصره سخت ترین شرایط را از نظر زندگی شاهد بودند و در مغازه ها دیگر کالایی برای گذران زندگی نمانده بود. خودروها هم در این دو منطقه به خاطر محاصر و جلوگیری از تخریب زمینگیر شده بود.
به خاطر شرایط موجود در نبل و الزهرا یکی از اقدامات شهید شاطری رساندن آذوقه و مواد اساسی مورد نیاز مانند آرد برای مردم تحت محاصره بود که این کار با هماهنگی ارتش سوریه و استفاده از بالگرد انجام می شد. سردار شهید در این ارتباط برای هماهنگی جهت کمک رسانی به مناطق مزبور نقشی اساسی داشت و خود نیز همراه توزیع کمک ها بین مردم حضور داشت.
دیگر ارتباط خبرنگاران ایرنا با این شهدا تایید درستی یا نادرستی برخی اخبار واصله بود. بحران در سوریه موجب شده بود تا اخبار مختلفی از سوی منابع خبری و غیر خبری منتشر شود که نسبت به صحت برخی از آنها تردید وجود داشت . روی همین اصل به خاطر ارتباط این شهدا با تحولات جاری در سوریه به ویژه فعالیت های مستشاری در جریان درگیری ها امکان تهیه اخبار درست و تشخیص سره از ناسره ممکن می شد.
----------------------------------------------------------------------------------
* سردبیر گروه گزارش و میزگرد- ایرنا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران که از زمان حضور ساکت الهامی در راس کادرفنی بسیار به صعود امیدوار شده است، این روزها برای مسابقه حساس با ذوب‌آهن در اصفهان آماده می‌شود.

نماینده مازندران در لیگ برتر هفته گذشته مقابل تراکتور تبریز بردی ارزشمند و شیرین را کسب کرد تا با اضافه شدن سه امتیاز به اندوخته امتیازی قبلی خود به بقا در لیگ برتر بسیار امیدوار شود.

ساکت الهامی حالا برای انجام بازی هفته بیست و پنجم تیمش را به اصفهان خواهد برد؛ نساجی روز چهارشنبه در فولادشهر میهمان ذوب‌آهنی است که هفته پیش بعد از مدت‌ها در فولادشهر طعم پیروزی را چشید و آلومینیوم اراک را شکست داد.

جدا از اینکه نساجی برای کسب امتیاز از مسابقه با ذوب‌آهن به اصفهان می‌رود و نیاز مبرمی به این مساله دارد تا بازهم به بقا در لیگ برتر امیدوارتر شود، ساکت الهامی با خاطره‌ای خوب به اصفهان سفر می‌کند.

الهامی در نیم فصل اول در زمانی که هدایت مس رفسنجان را برعهده داشت، همراه با این تیم در مصاف با ذوب‌آهن در اصفهان دو بر یک برنده شد و سه امتیاز مهم را در هفته ششم برای نارنجی‌پوشان کسب کرد. او حالا در مصاف با شاگردان محمد ربیعی بار دیگر امیدوار به تکرار خاطره خوب گذشته خواهد بود.

سرمربی باتجربه نساجی این روزها در تمرینات تیمش هم روحیه خوبی دارد و سعی می‌کند شاگردانش را به بهترین شکل برای دومین تقابل فصل خود با ذوب‌آهن در فولادشهر آماده کند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • خاطره جواد رضویان از فحش دادن رضا عطاران به مهران غفوریان
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • فیلم/ خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال