Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون تلفیقی شورای شیراز گفت: امروز یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه‌ی 6 شیراز اجرایی شده است حال آنکه شهرداری برخوردهای زشتی با این سرمایه‌گذار داشته و دارد.

به گزارش ایسنا، مقیمی یکشنبه 13 اسفند در جلسه با مسئولان شهرداری منطقه‌ی 6 شیراز، گفت: متاسفانه شواهدی وجود دارد که در این منطقه با سرمایه‌گذار خوب برخورد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری با رفتاری نامناسب اجازه اجرای بخشی از طرح مد نظر سرمایه‌گذار را نداده است، گفت: برای انتقال کابل برق از عرض خیابان که نیاز به حفاری دارد، شهرداری از سرمایه‌گذار 2 میلیارد تومان مطالبه کرده و بعد از اعتراض عدد را به نصف کاهش داده است! هزینه‌ی تخریب آسفالت و حفاری عرض خیابان برای عبور کابل برق شاید حدود 50 میلیون تومان باشد، پس چرا باید یک سرمایه‌گذار یک میلیارد تومان برای کاری که هزینه‌ی آن 50 میلیون است بپردازد؟

مقیمی اضافه کرد: این سرمایه‌گذار قرار بود که در جنوب شیراز پروژه‌ای بزرگ را اجرا کند؛ اما همین رفتارها او را منصرف کرده تا سرمایه‌اش را به کیش ببرد و آنجا هزینه کند.

این عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته شهرداری این سرمایه‌گذار را 4.5 میلیارد تومان جریمه کرده است، گفت: این در حالی است که سرمایه‌گذار یاد شده زمینه‌ی اشتغال تعدادی از مددجویان بهزیستی را در پروژه‌اش فراهم کرد. آنقدر این سرمایه‌گذار را اذیت کرده‌اند که برای تامین برق مورد نیاز خود متوسل به خرید ژنراتور از خارج کشور شده است.

رییس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز خواستار رسیدگی به این موضوع و اصلاح رفتارهای این چنینی با سرمایه‌گذاران در شیراز شد.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز نیز رعایت اصول اخلاقی را از مهمترین ارزش‌های انسانی دانست و تاکید کرد که تمام مسئولان و مدیران و کارکنان شهرداری باید مواجهه‌ای متواضعانه با مردم داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نوذر امامی در جلسه‌ی اعضای کمیسیون سلامت و خدمات شهری با مسئولان شهرداری منطقه‌ی 6 شیراز، گفت: اینکه عده‌ای با بکار بردن القاب و عناوین مختلف افرادی را بزرگ و نسبت به دیگر شهروندان کم توجهی می‌کنند، به شدت ارزش‌های فرهنگی را تهدید می‌کند.

امامی گفت: باید در مواجهه با شهروندان با تواضع رفتار شود؛ کارکنان شهرداری‌ها تلاش کنند که در مسیر رسیدگی به پرونده سرمایه‌گذاران تسهیل ایجاد کرده و از هر بهانه‌ای برای تسریع کار آنان استفاده کنند نه اینکه سر راه سرمایه‌گذار مانع‌تراشی شود. اگر سرمایه‌گذار نباشد، شهرها با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند بود، باید به سرمایه‌گذار احترام بگذاریم و او را منشاء کارآفرینی و اشتغال بدانیم.

امامی همچنین در ارائه‌ی گزارشی از جلسه‌ی اعضای هیئت رییسه‌ی شوراهای کلانشهرها در مشهد، گفت: در جلسه‌ای تخصصی مسائل حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها مطرح و بررسی شد.

به گفته‌ی این عضو شورای شیراز، خرید 10 هزار دستگاه اتوبوس از محل ارزش افزوده‌ی بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها را یکی از راهکارهای مطرح برای مقابله با آلودگی هوا در کلانشهرها دانست و گفت: برای شیراز نیز 1000 دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است.

امامی همچنین از بررسی وضعیت مطالبات شهرداری‌های کلانشهرها از محل 60 درصد جرائم راهنمایی و رانندگی در نشست یاد شده خبر داد و گفت: مطالبات شهرداری‌های کلانشهرها از محل جرائم رانندگی حدود 70 میلیارد تومان است.

وی همچنین از طرح موضوع پیگیری پرداخت سهم 50 درصدی دولت در حمل و نقل ریلی درون‌شهری به‌عنوان دیگر موضوع مطرح در جلسه‌ی اعضای هیئت رییسه‌ی کلانشهرها یاد کرد.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز گفت: یکی از ضرورت‌های حمل و نقل عمومی در شیراز، توجه به احداث خط اتوبوس هوایی است.

امامی با بیان اینکه در این رابطه مطالعات اولیه انجام و مذاکراتی با سرمایه‌گذار شده است، گفت: اجرای اتوبوس هوایی طی یکسال و نیم امکان پذیر خواهد بود و با توجه به سهمی که این روش در حمل و نقل مسافر ایفا می‌کند، به عنوان یک مزیت مد نظرقرار دارد. اکنون بحث اجرای خط اتوبوس هوایی حدفاصل پل معالی‌آباد تا ایستگاه راه‌آهن شیراز مطرح است که با اجرای آن زمینه‌ی انتقال مسافران از شمالغرب و شهرک‌های شمالغرب شیراز به ایستگاه مترو امکان‌پذیر خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد

 در یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد مصوبه در خصوص نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوکان اتوبوس و مینی بوس در سال ۱۴۰۳، اصلاح و به تصویب رسید.  

بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه جابجایی مسافر انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران براساس ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال) برای اتوبوس ۱۲.۵۹۰، ۶۴۵، مینی بوس ۲۲.۵۰۸، ۴۵۵، نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس ۵۰.۰۰۰ و هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری ۱.۶۵۳.۵۴۴ تصویب شد.

همچنین خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات رسانی می‌کنند علاوه بر نرخ مصوب ۲۰ درصد به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آنها اضافه خواهد شد و نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش ۵۰ درصد نسبت به خطوط روزانه تعیین می‌شود. این مصوبه از تاریخ ۰۱‏‏/۰۱‏‏/۱۴۰۳ لازم الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳، بررسی و به تصویب رسید.

براساس ماده واحده این مصوبه کاهش عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ نسبت به میزان پرداخت نقدی مشخص شد و درصد کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی تا ۹۰ میلیارد ریال مشخص شد. همچنین مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است درصد‌های کاهش عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی اضافه می‌شود.

همپنین لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون‌های حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، بررسی و با قید یک فوریت مصوب شد.

براین اساس مقرر شد موضوع جهت بررسی با قید یک فوریت به کمیسیون‌های مشترک حمل ونقل و ترافیک و عمران و اقتصاد و سرمایه گذاری و برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا ارسال شود.

در ادامه طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درخصوص حمایت از فعالیت‌های ورزشی قهرمان ملی محمدرضاگرائی، بررسی و به تصویب رسید.  

براسا ماده واحده آن شهرداری شیراز مکلف است در چارچوب قوانین و مقررات حداکثر به میزان بیست و یک میلیارد ریال از ردیف بودجه‌های مرتبط در سال ۱۴۰۳ به منظور ساخت مجتمع ورزشی در زمین اهدائی از طرف اداره مسکن و شهرسازی به قهرمان ملی جناب آقای محمدرضا گرائی هزینه کند.

دستور کار دیگر لایحه یک فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اختیارات شورای راهبردی مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز، بود که ضمن اعلام وصول لایحه مذکور، مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شهرداری از انجام کار‌های هزینه بر و بی تاثیر خودداری کند
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • بیش از ۱۸ میلیارد تومان توسط شهرداری در منظریه هزینه شد
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد
  • تحقق درآمدی ۸۲ درصدی شهرداری اراک در سال ۱۴۰۲
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد
  • اعضای شورای شهر با اراده مردم بر کرسی نشسته‌اند
  • لایحه کاهش بهای خدمات شهرداری شیراز به تصویب رسید
  • گام بلند شیراز برای دستیابی به شهری متفاوت