Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران و عضو هیئت مقررات زدائی و تصویب صدور مجوزهای کسب و کار، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو، در خصوص حذف مقررات اضافه برای بهبود فضای محیط کسب و کار اظهار کرد: بر اساس قانون، هیئت مقررات زدائی و تصویب صدور مجوزهای کسب و کار تشکیل شده که وظیفه اصلی این هیئت شناسایی و حذف مقررات دست و پاگیر در نظام اداری کشور بود به نحوی که بتواند تاثیر مثبتی در فضای کسب و کار داشته باشد و راه اندازی و ادامه کسب و کارها را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این هیئت در دولت یازدهم تشکیل شد و اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود: در ابتدا یک سامانه معرفی شد تا تمامی مقررات و مجوزهایی که دستگاه های مختلف صادر می کنند در این سامانه ثبت شود و بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ مجوز در آن ثبت شد که مسئولان عالی دستگاه های مختلف دعوت شدند درباره این مجوزها با آنها مذاکرده شود.
رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: در ابتدا مجموعه ای از مجوزها با توافق هیئت و دستگاه ها حذف و در بخش دوم بنا شد دستگاه ها دلایلشان را برای حفظ مجوزها ارائه بدهند و پس از بررسی ، هیئت در خصوص ماندن یا نماندن مجوزها نظر بدهد.
عضو هیئت مقررات زدائی و تصویب صدور مجوزهای کسب و کارادامه داد: دستگاه ها در بعضی موارد با حذف مجوزها مخالفت داشتند و همکاری لازم را نکردند اما برغم این مسئله در دوره قبل اقدامات خوبی صورت گرفت و تعدادی از مجوزها در بعضی دستگاه حذف شد که این امر قدمی رو به جلو بود.

عبداللهی تصریح کرد: بنده معتقد هستم اگر هیئت بتواند با قوت و ترتیب روند گذشته را ادامه بدهد می تواند قدم موثری در بهبود فضای کسب و کار کشور ایجاد کند.
وی تاکید کرد: از طرفی ما در تلاش هستیم برخی مقررات و مجوزها را لغو کنیم، اما از سوی دیگر مجوزها روز به روز افزایش می یابد، زیرا دستگاه به تولید مقررات زائد می پردازند که این امر ناشی از تصدی گری دولت است و اراده ای هم در بین مدیران دولتی برای واگذاری امور به دست بخش های دیگر وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب این استان طی سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی بر اساس شاخص‌های سند تحول قضائی در سال جدید که با حضور قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست تبیین و تأکید بر ضرورت اجرایی کردن سند تحول قضائی است.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدکنندگان، جهش تولید، صیانت از سرمایه گذاری مردم، جلوگیری از رکود، بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای تحقق عینی شعار سال، افزود: در سند تحول قضائی نیز حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه به صورت خاص دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: لذا دستورات قضائی که صادر می‌شود با اولویت حمایت از اشتغال و جهش تولید، نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

کرمی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضائی خواستار اجرایی کردن دقیق آنها شد و تأکید کرد: ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن، اتقان آرا، صلح و سازش و مسائلی مانند تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم، نظم در ورود و خروج و حضور مستمر در محل کار، با جدیت مورد توجه است.

وی به سخنان مهم رئیس محترم قوه قضائیه در جلسه اخیر شورای عالی قضائی مبنی بر صدور برخی احکام اشاره کرد و گفت: از قضات می‌خواهیم نسبت به برخی از آرا و تصمیماتی که بازتاب ملی و حتی بین المللی پیدا می‌کنند، حداکثر دقت و توجه را داشته باشند.

کرمی افزود: قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند و پیش از صدور رأی، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضائیه داشته باشند.

کد خبر 6094742

دیگر خبرها

  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟