Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@01:16:21 GMT

دختری که وزنه برداری را به کشتی ترجیح داد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۰۸۴۱

دختری که وزنه برداری را به کشتی ترجیح داد

به گزارش جهان نيوز، نخستین اردوی تیم ملی وزنه برداری بانوان نوجوان و جوان آغاز شده است تا فعالیت بانوان در این رشته ورزشی شکل رسمی تری به خود بگیرد.

در اردوی این تیم به خوبی مشخص بود دختران وزنه بردار سعی داشتند با اجرای هر چه بهتر تکنیک ها رضایت مربیان خود را جلب کنند و در این اردو ماندگار باشند. تنها خواسته آنها هم حمایت شدن برای ادامه راهی است که در آن قدم گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 مهدیه کلالی ۱۵ سال سن دارد و از تهران به این اردو دعوت شده است. او بسیار با انگیزه و با هیجان خاصی تمرینات خود را انجام می داد و به آینده خود در این رشته بسیار امیدوار است.

کلالی درباره ی نحوه ورودش به دنیای وزنه برداری گفت: خانواده وزنه بردار ندارم اما از اول ابتدایی ورزش می کنم و ۶ سال هم به طور حرفه ای والیبال کار کردم اما چون قد من کوتاه بود در انتخابی تیم ملی رد شدم و این اتفاق برایم شکست بود.

 او ادامه داد: پس از آن فهمیدم وزنه برداری بانوان راه اندازی شده و تمریناتم را شروع کردم. خانم طریقت سالن کبکانیان  را با تجهیزات خیلی خوب برای ما آماده کرد که واقعا ممنونم.

کلالی در پاسخ به این پرسش که پس از انتخاب وزنه برداری عکس العمل خانواده یا اطرافیانش چگونه بود، تصریح کرد: اول می خواستم به کشتی بروم اما دیدم وزنه برداری به آدم انگیزه می دهد بنابراین آن را انتخاب کردم. خانوده ام همیشه حمایتم می کنند. البته خانواده پدری ام به من می گفتند ممکن است مشکلاتی برایم به وجود آید و وزنه برداری کار نکنم اما من وزنه برداری را انتخاب کردم و در رکورد گیری هم در وزن ۶۹ کیلوگرم  اول شدم ، اکنون هم خیلی خوشحالم برای اردو انتخاب شدم.

وزنه بردار نوجوان ایران در مورد اینکه فکر می کند ایران در بخش بانوان هم بتواند موفق باشد، تاکید کرد: من این رشته را انتخاب کردم چون قهرمانان جهان و المپیک ایرانی هستند. ما در این رشته حسین رضازاده را داریم که الگوی تمام جهان است.  غیرت ایرانی در بانوان هم وجود دارد. ما هم اگر سالها کار کنیم حتما قهرمان جهان و المپیک می شویم.

او ادامه داد: وزنه برداری بانوان هفت ماه است که راه اندازی شده  و خود من سه ماه است که فعالیتم را آغاز کرده ام. هنوز خیلی راه داریم  و باید پله پله جلو برویم. ان شاءالله در چند سال آینده موفقیت های زیادی را به دست آوریم و بتوانیم برای ایران افتخارآفرین باشیم.
  منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • معرفی بهترین تفریحات کیش – لیست جاهای تفریحی کیش برای بانوان با آدرس