Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:07:36 GMT

مشکلات خاورمیانه ناشی از دخالت‌های آمریکاست

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۱۱۰۲

مشکلات خاورمیانه ناشی از دخالت‌های آمریکاست

سفیر کوبا در تهران با بیان این‌که «خاورمیانه لایق یک صلح و آرامش مداوم است»، گفت: مشکلات موجود در خاورمیانه به دلیل دخالت‌های سیاسی و نظامی آمریکا و طرفدارانش است.

به گزارش ایسنا، الکسیس باندریچ وگا سفیر کوبا در تهران طی سخنانی در مراسم هفته فرهنگی کوبا در ایران از حضور سفرای کشورهای آمریکای لاتین در این مراسم قدردانی و اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در مورد کوبا صحبت کنیم باید مطالبی را در خصوص تاریخ این کشور، جنگ‌های انقلابی و پیروزی انقلاب کوبا بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: از سال 1959 ملت کوبا حکومتی آزاد و دموکرات دارند که به هیچ حکومتی وابسته نیست و از آن تاریخ به بعد به تمام ملت‌های دنیا احترام می‌گذارد.

وی همچنین با بیان این‌که «دولت کوبا در رابطه با قلمروی حاکمیت هر کشوری احترام می‌گذارد»، گفت: خودداری از مداخله در مسائل داخلی کشورهای مجاور یکی از اصولی‌ترین موارد سیاسی کشور کوبا به شمار می‌رود و کوبا بر اصل حق احترام متقابل برای هر کشور و ملتی احترام قائل است.

سفیر کوبا در تهران بیان کرد: انقلاب کوبا در برابر جبهه بین‌المللی رخ داد و ما اکنون با 194 کشور دنیا روابط دیپلماتیک داریم و اعلام می‌کنیم که به اورشلیم احترام می‌گذاریم.

وی ادامه داد: در رابطه با تشکیلات منطقه‌ای هم کوبا از جمله کشورهایی است که در سیاست‌های منطقه نقش اساسی ایفا می‌کند و بر اساس اصول اتحاد منطقه‌ای راه آمریکای لاتین و کارائیب چیزی جز متحد بودن و همسو بودن نیست.

وی در ادامه با اشاره به روابط این کشور نسبت به کشورهای خاورمیانه، اظهار کرد: این آمادگی برای کوبا وجود دارد که هر کمکی بتواند در رابطه با مسائل خاورمیانه انجام دهد. به نظر می‌رسد مشکلات موجود در خاورمیانه به خاطر دخالت‌های سیاسی و نظامی آمریکا و طرفداران او است. در واقع دخالت‌هایی که آمریکا در تغییر ژئوپلتیک منطقه ایفا می‌کند به نفع هیچ کشوری نیست.

سفیر کوبا در تهران خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد خاورمیانه لایق یک صلح و آرامش مداوم و ثابت است.

وی با تاکید بر این‌که «کوبا تروریسم را در هر نوعی که باشد محکوم می‌کند»، گفت: کوبا در رابطه با تفاهمنامه هسته‌ای ایران معتقد است که باید به آن احترام گذاشت؛ زیرا استفاده از انرژی هسته‌ای برای مسائل صلح‌آمیز است و ما می‌خواهیم اعلام کنیم که کوبا هم توافقنامه خلع سلاح هسته‌ای را امضا کرده و پنجمین کشوری است که درخواست داشته تا خلع سلاح کلی در جهان ایجاد شود.

وی با بیان این‌که «اگر انرژی هسته‌ای غیر از مصارف صلح‌آمیز باشد برای کشورها خطرناک خواهد بود»، گفت: ما در رابطه با سیاست داخلی و خارجی خودمان اجازه دخالت به آمریکا را نمی‌دهیم؛ گرچه ترامپ سیاستش این است که ما را تحت فشار قرار دهد و حتی فشارهایی را به لحاظ اقتصادی هم انجام داده است.

باندریچ وگا با بیان این‌که «کوبا مقصد خوبی برای گردشگران به شمار می‌رود»، گفت: طیف وسیعی از گردشگران وجود دارند که به کوبا سفر می‌کنند و اعلام داشته‌اند که کشور کوبا سالم و امن است.

وی در ادامه یادآور شد: روند عادی‌سازی روابط در دوران اوباما برای کوبا شروع شد و بسیاری در کوبا نگران این بودند که آیا کوبا در حال دور شدن از اصول اولیه تاریخی خود است در حالی‌که ما بر اساس حفظ قلمروی حاکمیت ملی اقدام می‌کنیم. ملت کوبا هیچ وقت نخواستند که به خواسته‌های آمریکا تن دهند.

سفیر کوبا در تهران با اشاره به تحریم‌هایی که علیه کشورش وضع می‌شود، گفت: ترامپ سعی می‌کند تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ای را علیه کوبا اعمال کند و اقداماتی که اوباما با کشورها در مورد آشتی دادن انجام داده آن‌ها را نقض می‌کند؛ بنابراین مساله دیگری برای تحریم وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ضمن افشای کمک‌های تسلیحاتی و پشتیبانی‌های آمریکا از ارتش این رژیم از ابتدای حملات به نوار غزه تاکید کردند که این ارتش کاملا وابسته به آمریکا است.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند که آمریکا از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، ۳۵۰ فروند هواپیمای باری و ۵۰ فروند کشتی حامل مهمات برای این رژیم ارسال کرده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی کاملا وابسته به آمریکا است.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه از ابتدای جنگ تاکنون به بیش از ۳۴ هزار تن رسیده و آمار زخمی‌ها نیز از ۷۷ هزار تن فراتر رفته است.

به رغم صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت درباره توقف فوری جنگ غزه و حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ اقداماتی از سوی رژیم اشغالگر برای ممانعت از نسل کشی در غزه این رژیم همچنان به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است