Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:44:14 GMT

160 هکتار به فضای سبز دامغان اضافه می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۱۵۳۶

160 هکتار به فضای سبز دامغان اضافه می شود

دامغان- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: درهفته منابع طبیعی باغرس نهال، 160 هکتار به فضای سبز این شهرستان اضافه می شود.

به گزارش ایرنا، احمد علی بهاور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در این هفته 65 هزار اصله نهال شامل کاج، سرو، اقاقیا، سنجد، توت، زیتون تلخ، ون و گون در شهرستان توزیع و غرس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهاورخاطرنشان کرد: به دلیل استقبال کم و افزایش درخت کاج در دامغان، توزیع نهال کاج برای آخرین سال در این شهرستان انجام می شود و در سال های آینده درختچه ولیک و عناب را جایگزین درخت کاج می کنیم.
وی به احداث یک بوستان روستایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد پنج بوستان روستایی در این شهرستان ایجاد شد که امسال این تعداد به یک روستا کاهش یافت و احداث بوستان در چهار روستا نیز در دست اقدام است که علت این کاهش، کمبود منابع آبی می باشد.
بهاور تصریح کرد : درختکاری در 6 کیلومتری محور دامغان - سمنان پیشنهاد شده که در صورت تامین اعتبار و ایجاد آبیاری تحت فشار برای درختان غرس شده، این کار عملیاتی می شود.
وی ادامه داد : فرهنگ کاشت درخت در بین عموم مردم ایجاد شده است و تنها موضوع نگهداری درختان است که باید به طور صحیح در فرهنگ مردم نهادینه شود .
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: سالانه 60 تا 70 هزار اصله نهال در این شهرستان توزیع و غرس می شود که از این تعداد 60 درصد به طور دقیق و منظم انجام می شود که امیدواریم مردم از این درختان به خوبی نگهداری کنند تا شاهد خشک شدن آن ها نباشیم.
در زمان حاضر یکهزار و 145 بهره بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان بهره برداری می کنند.
9856/6026

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

در مراسمی با حضور مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی، فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک با همکاری همیاران و فعالان طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

تداوم کاشت نهال زالزالک با همکاری اداره منابع‌طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، در روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم