Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-02@10:32:23 GMT

اسرافيل چگونه باعث آزادي يک زنداني زن شد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۱۶۰۱

اسرافيل چگونه باعث آزادي يک زنداني زن شد؟

به گزارش جام نیوز، در تازه‌ترين اکران مردمي «اسرافيل» اعلام شد يک زن زنداني که به دليل ناتوان بودن در بازپرداخت وام در زندان بوده است، از زندان آزاد شد.


تازه‌ترين اکران مردمي «اسرافيل»، عصر روز گذشته 9 اسفند با حضور عوامل اين فيلم سينمايي، سحر دولتشاهي و هستي مهدوي، بازيگران سينما در پرديس سينمايي «شهرک» برگزار شد و مستانه مهاجر، تهيه کننده «اسرافيل» اعلام کرد که با اختصاص بخشي از عوايد فروش اين فيلم سينمايي از آغاز اکران تا امروز، يک زن زنداني که به دليل ناتوان بودن در پرداخت وام بانکي زنداني بود، آزاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قبل از آغاز نمايش اين فيلم، پژمان بازغي، بازيگر فيلم «اسرافيل» ضمن خوش آمدگويي به تماشاگران حاضر در پرديس سينمايي «شهرک» گفت:

«اين فيلم در سينماي مستقل تهيه شده است و پشت دوربين حرفه‌اي‌ترين سينماگران حضور داشتند و ما اميدواريم با حضور و استقبال مخاطبان از فيلم‌هايي از اين دست، سينماي مستقل بتواند به حيات خود ادامه دهد.»


افسانه مهاجر، تهيه کننده فيلم درباره آزادسازي سه زنداني زن گفت:
«از آغاز اکران «اسرافيل» نيت کرديم که بخشي از عوايد فروش اين فيلم را به آزادسازي زندانيان زن اختصاص دهيم که خوشبختانه يک زن زنداني 56 ساله که براي خرج بيماري سرطان همسرش وام بانکي گرفته و به دليل ناتواني در پرداخت به زندان رفته بود، بدهي‌اش پرداخت و اين زن آزاد شد.»


در ادامه صحبت‌هاي مهاجر، آيدا پناهنده، کارگردان فيلم «اسرافيل» عنوان کرد:
«از سينماي مستقل ايران حمايت کنيد. چراکه سينماي مستقل حامي و پشت و پناهي ندارد و براي توليد دست در جيب خود دارند و اگر حمايت تماشاگران ايراني را نداشته باشيم، جاي ادامه دادن نخواهيم داشت.»


کارگردان فيلم «اسرافيل» ادامه داد:
«به اعتقاد من در حال حاضر فيلم‌هاي شبه کمدي سينماي ايران را تسخير کرده‌اند و فضاي نفس کشيدن براي فيلمسازان مستقل روز به روز کمتر و تنگ‌تر مي‌شود. خواهش مي‌کنم به خاطر فيلمسازان جوان سينما که در راه هستند و حرف‌ها و ايده‌هاي مهمي دارند در سينما فيلم ببينيم و از سينماي مستقل حمايت کنيم.»


سحر دولتشاهي هم گفت:
«فارغ از اينکه شغل خودم سينما است، توصيه مي‌کنم فيلم را در سينما ببنيد تا لذت ديدن فيلم در سينما را بچشيد. دوستي قديمي با مهاجر دارم و خانم پناهنده را به واسطه فيلم‌هاي خوبي که ساخته مي‌شناسم و شاهد بودم در جشنواره عوامل توليد فيلم «ناهيد» در جشنواره فيلم کن به عنوان فيلمسازان جوان ايراني مورد تقدير و احترام قرار گرفتند. به همين دليل آرزوي بهترين‌ها را براي عوامل فيلم «اسرافيل» دارم.»


سحر دولتشاهي ادامه داد:
«اين افتخار را داشتم که در مدت کوتاهي در خدمت زنان زنداني با جرايم غير عمد باشم و زماني که مهاجر گفت بخشي از عوايد فيلم به اين امر اختصاص داده شده است، خوشحال شدم. چون آدم‌هايي که به دليل مشکلات مالي در بند هستند، گناهکار نيستند و بايد کمک کرد تا از بند رها شوند.»


ارسلان اميري، يکي از فيلمنامه نويس‌هاي «اسرافيل» گفت:
«در توليد اين فيلم علاوه بر سرمايه گذاران کوچک مردمي، مستانه مهاجر به عنوان تهيه کننده مستقل در نخستين تجربه تهيه کنندگي خود بسيار خوش درخشيد و فيلم مستقل تهيه کرد. فيلمي که به اعتقاد من تعريف سينماي مستقل را به شکل بهتري بيان کرد. چراکه تعريف سينماي مستقل در ذهن مردم به معناي يک سينماي کم خرج، آپارتماني با دو بازيگر است در حالي که فيلم «اسرافيل» از توليد يک فيلم حرفه‌اي هيچ کم نداشت و قدم بزرگي در تعريف سينماي مستقل به شمار مي‌رود.»


در پايان اين اکران مردمي، اميرپدرام عليزاده مالک و طراح پرديس سينمايي «شهرک» اعلام کرد مبلغي از هزينه آزاد سازي زندانيان زن را پرداخت خواهد کرد.

 

خبرانلاین

 

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل امور زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان گفت: بانوی استان که مستمری مختصری دریافت می‌کرد نیمی از هزینه معاش ماهانه خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پرداخت کرد .
حیدری افزود: پس از اختصاص کمک این مادر برای آزادی یک زندانی زن ، خیرینی از تهران بقیه بدهی زندانی را تقبل کردند؛ با پرداخت مبلغ بدهی مادری به آغوش خانواده بازگشت.

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با مستمری بازنشستگی
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران
  • اولین هنرپیشه زن سینما و یک سرگذشت تلخ پرتکرار