Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به شناسایی هشت نقطه برای احداث سدهای زیر زمینی گفت: در حال حاضر احداث این سدها توجیه اقتصادی ندارد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ استانها زنجان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جعفر بیات امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هشت نقطه برای احداث سدهای زیرزمینی در استان زنجان شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام مطالعات و طراحی و آماده‌سازی نقشه‌های احداث سد زیرزمینی در منطقه پاشاچای ایجرود ابراز کرد: با بررسی‌های دقیق‌تر به این نتیجه رسیدیم که احداث سد زیرزمینی در این منطقه توجیه اقتصادی ندارد.

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در گذشته برنامه سدهای زیرزمینی در دستور کار قرار داشت تصریح کرد: اکنون به این نتیجه رسیدیم که ضرورت احداث این سدها در استان زنجان به حد استان‌های بیابانی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان برای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان زنجان تصویب شده است ابراز کرد: تاکنون بیش از 30 درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

بیات با اشاره به اینکه سالانه یک متر و 30 سانتی‌متر از سطح آبهای زیرزمینی افت پیدا می‌کند بیان کرد: طرح تعادل بخشی منابع آبی در دستور کار قرار دارد.

مسعود خسروی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان نیز در این نشست اظهار داشت: 56 درصد مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که 52 درصد مرتع و 4 درصد آن جنگل است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سطح جنگله‌ای استان زنجان قاچاق چوب کمتر اتفاق می‌افتد عنوان کرد: امسال دو مورد قاچاق چوب کشف شده که مربوط به سایر استان هاست.

 انتهای پیام/ ز

R41375/P41362/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند

حیدریان گفت:در حال حاضر آب سد گلستان در آستانه سرریز می‌باشد و از روز شنبه مورخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجددا رهاسازی می‌شود.

او ادامه داد: مخزن سد بوستان ۶۲ درصد، وشمگیر ۳۲ درصد و نگارستان ۶۰ درصد آب دارد.

استان گلستان دارای ۱۴ سد بزرگ مخزنی به نام‌های کوثر، شهیدچمران، بوستان، گلستان، وشمگیر، نگارستان، شهید ایمری، شهید قربانی، شهید دستغیب، کرند، دانشمند، اینچه برون، آلماگل و آلاگل است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم