Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:45:09 GMT

نحوه تدریس دروس عمومی بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۱۷۷۹

نحوه تدریس دروس عمومی بازنگری شود

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: پیشنهاد می‌کنم ترکیب و نحوه تدریس دروس عمومی بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف بعدازظهر امروز در اولین همایش «علم متعهد» که در این دانشگاه در حال برگزاری است، گفت: پیشنهاد می‌کنم ترکیب و نحوه تدریس دروس عمومی بازنگری شده و به دانشگاه‌ها در تعیین سبد دروس عمومی بر اساس یک سیاست عمومی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده، اختیار و آزادی عمل بیشتری داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید یکی از مهمترین کلید واژه‌های مهم مقام معظم رهبری در مورد بحث علم، جایگاه علم و فراگیر شدن گفتمان علم در کشور است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه تأکید داشتند که رشد علمی نباید در کشور متوقف شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: باعث افتخار است که دانشگاه صنعتی شریف از جمله دانشگاه‌هایی است که چالشی‌ترین گفتگوها در آن انجام شده است. تأکید مقام معظم رهبری بر برپایی جلسات آزاداندیشی در این دانشگاه محقق شده و همه صاحبنظران نظرات خود را با آرامش، امنیت و صدای رسا اعلام کرده‌اند.

فتوحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به «علم متعهد» اشاره کرد و گفت: علم متعهد دو بخش دارد؛ تعهد به دین و کشور. لذا فرد باید به هر دو بخش تعهد داشته باشد و ما امروزه بیش از هر زمان دیگر، به بحث توجه به اخلاق نیاز داریم و روحانیون و دانشگاهیان در این زمینه وظیفه مهمتری دارند. باید جامعه را به سوی اخلاق‌محوری هدایت کرد.

وی افزود: امروزه از آموزش عالی انتظار می‌رود که خدمت‌رسانی به جامعه را تقویت کند و همچنین دانشجویان را نسبت به مسائل و حل مسائل کشور دغدغه‌مند کند و از وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار می‌رود که خطوط کلان این روش را مشخص کرده تا دانشگاهیان در این زمینه حرکت کنند.

وی تأکید کرد: ویژگی متعهد بودن، به علم مربوط نمی‌شود، بلکه به افرادی مربوط می‌شود که از آن استفاده می‌کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در سال گذشته برنامه دانشگاه تا سال ۱۴۰۵ تدوین شده است و در این برنامه، سه هدف تعیین شده که می‌توان به سرآمدی آموزش و پژوهش، ارتقای سطح اثربخشی اجتماع و ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد.

فتوحی اظهار داشت: همچنین همایش «علوم مهندسی در فرهنگ اسلام و ایران» آذر ماه سال آینده توسط این دانشگاه برگزار می‌شود و برای اینکه دانشگاه‌ها (به ویژه دانشگاه‌های برتر) بتوانند بر اساس اسناد بالادستی تصمیم گرفته و اقداماتی را انجام دهند، باید حداقل در برخی از موارد، از اختیار عمل بیشتری برخوردار باشند که می‌توان به پذیرش دانشجو، راه‌اندازی دوره‌ها، تعیین محتوای دروس، معیارهای جذب، ارتقاء و تبدیل وضعیت هیأت علمی و جذب منابع مالی اشاره کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند

از ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تقدیر از اساتید شاگرد پرور تجلیل شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از ۸ استاد شاگردپروردانشگاه صنعتی امیرکبیر در «جشنواره شیخ مفید»، با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور تقدیر شد.


در این مراسم از، دکتر گئورک قره پتیان استاد دانشکده مهندسی برق، دکتر مهدی قطعی استاد دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر پرویز پروین استاد دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی، دکتر احمد نیک آبادی و دکتر مرتضی صاحب الزمانی استادان دانشکده مهندسی کامپیوتر، دکتر فاطمه زارع از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، دکتر امیر خرسندی استاد دانشکده مهندسی برق و دکتر مالک نادری استاد دانشکده مهندسی مواد و متالورژی تقدیر به عمل آمد.


این استادان در قالب یک طرح غیرفراخوانی که از شش ماه قبل آغاز شده بود از طریق دانشجویان دانشکده‌های برتر کشور انتخاب شدند.


۲۰ هزار دانشجو از ۵۰ دانشکده کشور اعم از دانشکده‌های فنی مهندسی، پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی در این نظرسنجی مشارکت داشتند و نهایتا اساتیدی که بیشترین آرا را در میان دانشجویان کسب کردند، مورد تقدیر قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بروجرد آغاز به کار کرد + عکس و فیلم
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • جذب سرباز امریه در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده