Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید، تک درنای سفید سیبری امروز تالاب بین المللی فریدونکنار را به قصد مهاجرت به سیبری ترک کرد. ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فریدونکنار، این درنا که از سال 86 تاکنون هر ساله برای زمستان گذرانی با پروازی پنج هزار کیلومتری خود را به تالاب بین المللی فریدونکنار رسانده و میهمان مردم این شهرستان می‌شود، امروز این تالاب را به قصد مهاجرت به سیبری ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تک درنای سفید سیبری امسال با یک ماه تاخیر، 15 آذرماه وارد تالاب‌های فریدونکنار و با زمستان گذرانی سه ماهه رهسپار دیار زاد و ولد خود شد.

محیط بانان مستقر در تالاب بین المللی فریدونکنار امروز، درنای امید را که در کنوانسیون تالاب‌های رامسر نیز به ثبت رسیده، رویت کردند.

انتهای پیام/ش

 

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از وب‌سایت چندزبانه دانشگاه مازندران مبتنی بر معیارهای بین‌المللی

ایسنا/مازندران از وب‌سایت چندزبانه دانشگاه مازندران مبتنی بر معیارهای بین‌المللی رده‌بندی وب‌سایت‌های دانشگاهی(Webometrics) رونمایی شد.

 حشمت الله علی‌نژاد،رییس دانشگاه مازندران، امروز در این آیین با تاکید بر نقش فضای مجازی و وب‌سایت‌ها در معرفی دانشگاه و جذب دانشجویان بین‌المللی، این اقدام را گام موثری در راستای ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه بین‌الملل و دست‌یابی به مفهوم دانشگاه بین‌المللی دانست.

در ادامه این نشست، پیام محمودی با اشاره به این نکته که مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای را در وب‌سایت رسمی دانشگاه در راستای بهبود رتبه‌ دانشگاه مازندران در رده‌بندی وب‌سایت‌های بین‌المللی دانشگاهی انجام داده است، گفت: این به‌روزرسانی با همت کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی و با توجه به معیارهای رده‌بندی بین‌المللی و معیارهای سازمان امور دانشجویان انجام شده و اطلاعات جامعی از جمله برنامه‌های آموزشی، فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی، زندگی دانشجویی و اخبار دانشگاه را در اختیار دانشجویان ایرانی و جامعه‌ جهانی قرار داده است.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی با تاکید بر این‌که به‌منظور جذب حداکثری دانشجویان بین‌المللی، وب‌سایت‌های چندزبانه به زبان‌های انگلیسی، عربی و روسی راه‌اندازی شده است، افزود: هدف اصلی این بازطراحی، آن است که دانشگاه مازندران به عنوان مقصدی جذاب برای تحصیل و همکاری‌های علمی و بین‌المللی معرفی گردد. در این بازطراحی، مخاطبان در دو دسته مورد توجه قرار گرفته‌اند، برای دسته اول شامل اساتید، کارمندان، پژوهشگران، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان که به نوعی عضو جامعه بزرگ دانشگاه مازندران هستند، وب‌سایت به نحوی بازطراحی شده است که تمامی دسترسی‌ها سریع‌تر در اختیار آنها قرار گیرند.

وی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که عضو دانشگاه نبوده و از خدمات آن آگاهی ندارند. این افراد که دانشجویان بین‌الملل نیز شامل آن می‌شوند، قصد انتخاب یک دانشگاه برای ادامه تحصیل را داشته و به دنبال اطلاعات مرتبط با فرصت‌های تحصیلی، فعالیت‌های پژوهشی و رویدادهای علمی در دانشگاه می‌باشند. برای این گروه، وب‌سایت به گونه‌ای طراحی شده است که تمامی امکانات آموزشی و پژوهشی و حتی جذابیت‌های جغرافیایی دانشگاه به نحوی مناسب به نمایش درآید.

محمودی با بیان این‌که تاکنون چندین جلسه آموزشی در رابطه با زیرصفحات مربوط به معاونت‌ها و دانشکده‌ها برای مسوولان مربوطه برگزار شده تا آن‌ها بتوانند اطلاعات مربوط به واحد خود را در وب‌سایت دانشگاه بارگزاری نمایند، اظهار داشت: این اقدامات، نشان از توسعه و بین‌المللی‌سازی دانشگاه دارد و به ارتقای موقعیت دانشگاه در رده‌بندی‌های بین‌المللی کمک فراوانی می‌کند.

قابل ذکر است که تمامی اقدامات مربوط به طراحی وب‌سایت چندزبانه و بازطراحی وب‌سایت فارسی دانشگاه مازندران، مبتنی بر معیارهای سازمان امور دانشجویان و معیارهای بین‌المللی رده‌بندی صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال آب راه نجات تالاب قوریگل بستان آباد
  • انتقال آب، راه نجات تالاب قوری گول بستان آباد
  • امیدآفرینی کار دولت‌هاست /ترکشِ ترکِ فعل/شاید سال امید
  • سفردرناهای مهاجر آذربایجان‌غربی به سیبری
  • زمستان سرمایه‌گذاری در صنایع خلاق و فرهنگی به پایان رسید!
  • سفر دُرنا‌ها از آذربایجان‌غربی به مقصد سیبری آغاز شد
  • پایان خوش زمستان با باران طراوت بخش
  • مادر شهیدان نیکبخت آسمانی شد
  • آخرین نفس‌های زمستان در گلستان؛ فعالیت دو سامانه سرد تا پایان هفته
  • رونمایی از وب‌سایت چندزبانه دانشگاه مازندران مبتنی بر معیارهای بین‌المللی