Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیجار-رئیس منابع طبیعی شهرستان بیجار از توزیع ۲۰ هزار اصل نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: این نهال ها شامل صنوبر ، زبان گنجشک، اقاقیا، سرو نقره ای و غیره است.

به گزارش خبرنگار مهر، قدیر آریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی «با مردم و برای مردم بودن است»، اظهار داشت:همزمان با هفته منابع طبیعی برنامه های گوناگونی در این راستا در نظر گرفته شده  که توزیع ۲۰هزار اصله نهال از جمله برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تقدیر از عملکرد خوب و مطلوب اصحاب رسانه در بیجار  بیان داشت:اصحاب رسانه نقش مهم و تاثر گذاری در ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی برعهده دارند و باید تلاش شود تا این امر مهم در بین مردم بیش از پیش ترویج پیدا کند.

آریان به برنامه های در نظر گرفته شده در طی این هفته اشاره کرد و گفت: نشست با اصحاب رسانه، نهالکاری توسط مخربین منابع طبیعی، نواختن زنگ طبیعت در دبستان پروفسور ستاره، برگزاری مسابقه نقاشی کانون پرورشی فکری کوکان و نوجوانان، جلسه رئیس اداره منابع طبیعی با قضات دادگستری، نهالکاری با حضور دوستداران طبیعت و سازمان های مردم نهاد، پیاده روی بانوان ادارات، نهالکاری در مجتمع معدنی و صنعتی صبا نور سراب و نهالکاری پادگان قدس بسیج سپاه از جمله برنامه های این هفته در شهرستان بیجاراست.

وی  به حکم قضایی یکی از متخربین منابع طبیعی در شهرستان بیجار اشاره و عنوان کرد: قاضی پرونده به جای حبس یا جریمه نقدی ناشی از تخریب مراتع برای دو مورد از پرونده های تخریب در روستاهای جبرئیل و نوبهار غرس ۴۰ اصله نهال به مدت چهار سال در هفته منابع طبیعی  را برای دو متخرب در نظر گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار از تشکیل ۲۵۰ مورد پرونده تخریب و تصرف در سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷۸ هکتار از اراضی تصرف شده در قالب ۱۰۹ پرونده رفع تصرف شده است.

آریان همچنین از کسب رتبه برتر شهرستان بیجار در کمترین میزان آتش سوزی مراتع در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ شهرستان بیجار در خصوص جلوگیری از آتش سوزی در مراتع رتبه نخست استان را با یک مورد حریق کسب کرده است که این موضوع بیانگر فرهنگسازی در بین مردم و تلاش کارکنان منابع طبیعی بوده است.

وی  از اجرای عملیات احداث سد رسوبگیر گابیونی در دو روستای بیجار خبر داد و گفت: سد رسوبگیر گابیونی با ۸۳۷ متر مکعب در روستاهای خرم آباد و ۴۵۰ متر مکعب در روستای برجگه با اعتبار ۲۳۸ میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی اجرا شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم/ کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کشور ما حدود ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل دارد و از لحاظ کمیت و کیفیت جزو کشورهای کم جنگل هستیم.

به گزارش ایسنا، نقی شعبانیان در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: با چالش‌های مختلفی از جمله آلودگی هوا، گرد و غبار، فرسایش خاک و در راس همه آنها تعییر اقلیم مواجه هستیم و نتایج بررسی‌ها و تحقیقات در دنیا نشان داده که یکی از بهترین راه‌های برون رفت از این مشکلات توجه به منابع طبیعی از جمله جنگل‌ها و مراتع است.

وی افزود: کشور ما حدود۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل دارد و از لحاظ کمیت و کیفیت جزو کشورهای کم جنگل هستیم. از نظر کمیت این میزان جنگل ۸.۷ درصد از سطح کشور را می پوشاند و سرانه جنگل نیز در کشور ۱۷۰۰متر مربع است در که حالی سرانه جنگل در دنیا ۶۰۰۰ متر مربع است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: قرار بود طی ۱۰ سال سرانه به ۲۵۰۰ متر مربع برسد که محقق نشد. از لحاظ کیفیت نیز عمده عرصه های کشور ما در مناطق خشک و نیمه خشک هستند و انتظار می رود که کیفیت جنگل ها مناسب نباشد.

به گفته وی سازمان منابع طبیعی بر اساس برنامه‌ها و طرح هایی که در دست اجرا دارد قصد دارد به توسعه منابع طبیعی و جنگل‌ها کمک کند تا با مشکلات زیست محیطی مقابله شود.

وی در ادامه همچنین به طرح‌هایی برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت:خروج دام از جنگل‌های هیرکانی از جمله اقدامات انجام شده در یکسال گذشته است. در حال حاضر ۲ میلیون و ۹۴۷ هزار دام در جنگل های هیرکانی وجود دارد در حالی که قبلا تعداد آنها ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار راس بود.

شعبانیان تصریح کرد: برای جنگل های خارج از شمال نیز بدون برنامه نیستیم.  طرح های صیانت از جنگل های زاگرس را داریم. همچنین قصد داریم که طرح جنگلداری اجتماعی را برای ۱۰ استان به صورت پایلوت پیاده کنیم.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: برای جنگل های حرا که نیاز به توجه بیشتری دارند برنامه ریزی‌های خوبی شده است. احیا  این جنگل‌ها در اولویت سازمان است ‌تا بتوانیم  با توجه بیشتر  به جنگل‌ها و منابع طبیعی  مشکلات و معضلات پیش رو مقابله کنیم.

وی در ادامه به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های خوب در حال انجام طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که در راستای مقابله با معضلات زیست محیطی است. این طرح در شهریور ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور و تاکیدات رهبری آغاز شد.
وی عنوان کرد: مطالعات بسیاری در خصوص آن شکل گرفته است. بعد از دستور رئیس جمهور و تاکید رهبری این طرح نهال ها تهیه شد و قرار شد سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود.

معاون امور جنگل و آبخیزداری سازمان منابع طبیعی در ادامه گفت: برای سال اول ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و ۶۲ میلیون اصله نهال هم ذیل معاونت  باغبانی وزارت جهاد تولید شد. مجموعا حدود ۳۰۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید شده است.

وی افزود: در مرحله کاشت این نهال ها هستیم. هر چند همه درختان ممکن است قابل کاشت در عرصه نباشند.تاکنون ۱۱۵ میلیون اصله نهال در عرصه‌ها کاشته شده که از این میزان ۶۵ میلیون اصله نهال در بخش دولتی و ۵۰ میلیون بخش خصوصی کاشته شده است.

شعبانیان با بیان اینکه برای سال دوم طرح برنامه ریزی شده است، گفت: برش‌های استانی مشخص شده  اما مشکل اعتباری همچنان برقرار است که امیدواریم آن هم برطرف شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۹ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد
  • جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دلفارد جیرفت
  • کاشت ۱ میلیارد درخت هنوز در انتظار تخصیص اعتبار است
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • کاشت ۱۱۵ میلیون نهال در سال ۱۴۰۲ تاکنون در کشور
  • ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم/ کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال
  • کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال در سال جاری
  • کاشت درخت در صدا و سیمای استان
  • کاشت بیش از ۱۱۸ هزار نهال در سقز
  • غرس ۱۲۰۰۰ اصله نهال در پویش مردمی کاشت نهال در شهرستان رودبار