Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ آیت‌الله محمداسحاق فیاض، از مراجع نجف گفت: من فرقی بین زن و مرد نمی‌دانم... کار کردن زن با حفظ حجاب، عفت، نجابت و کرامت مانعی ندارد و هر کاری می‌تواند، انجام دهد؛ حتی به نظر من رییس جمهور هم شود، مانعی ندارد. در حال حاضر تجربه ثابت کرده که زنان بیشتر از مردان در کار هستند؛ مثلا در دانشگاه اهتمام دختران بیشتر از پسران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

[در قضاوت و مرجعیت] هیچ تفاوتی [میان زن و مرد] قائل نیستم؛ اگر زنی درس بخواند و مرجع شود، چه عیبی دارد.

- مراجع در زمان غیبت نمی‌توانند حدود را اجرا کنند؛ مفاسدی دارد. [البته] اگر حاکم شرع مسلط باشد و سلطه به دست حاکم شرع و مرجع باشد، حدود می‌تواند اجرا شود؛ هرچند که شاید به دلایلی این کار را نکند.

- حوزه نجف مربوط به دولت، احزاب سیاسی و حتی احزاب دینی نیست؛ در واقع مربوط به هیج حزبی نیست. دولت حاضر است از نظر مالی به حوزه کمک کند اما علما هرگز حاضر نشدند کمکی را از دولت بپذیرند و همچنان هم کمکی از دولت نخواهیم پذیرفت؛ چرا که اگر از دولت کمک مالی را قبول کنند، بدین معناست که موظف و وابسته به دولت هستند.

- نسبت به حفظ استقلال قم مراقبت لازم است... اگر استقلال حوزه در خطر افتاد، امکان دارد در نهایت الازهری دیگر شود. بسیار نگران هستم؛ باید به آینده فکر کرد، بعد از ۵۰ سال دیگر چه می شود؟ حوزه بیشتر از هزار سال می‌تواند تداوم داشته باشد؛ به شرطی که استقلال خود را حفظ کند.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سپهر خلجی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، درباره دیدار اخیر رئیس جمهور با مردم مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، اظهار داشت: تهران بر خلاف اینکه پایتخت است و این تصور وجود دارد که دارای امکانات بوده، اما به واقع یکی از استان‌های محروم کشور است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است. باید در نگاه متوازن دولت، این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.   خلجی گفت: با این نگاه، برنامه‌ریزی صورت گرفت که در کنار سفر‌های استانی رئیس جمهور، باید به تهران نیز توجه شود، اما چون تهران بزرگ است، باید این سفرها، منطقه به منطقه و برای نیازمندی‌هایی که مردم مناطق مختلف دارند، کارهای لازم انجام شود.

دیگر خبرها

  • توصیه مهم یک مرجع تقلید به مسئولان؛ به نام دین حرفی نزنید!
  • رئیس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • تکمیل و بهره‌برداری یک‌هزار طرح در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت