Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@16:03:05 GMT

انتشار فیلم تقطیع شده برای تخریب وزیر خارجه

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۲۵۶۸

انتشار فیلم تقطیع شده برای تخریب وزیر خارجه

برخی کانالهای متعلق به طیف تندرو جریان اصوولگرا با انتشار یک فیلم تقطیع شده از لحظات ورود محمدجواد ظریف به زاگرب ادعای کذب استقبال نکردن مقام های دولت کرواسی از وزیر خارجه کشورمان را مطرح کردند.

ایران آنلاین / انتشار یک فیلم تقطیع شده که لحظاتی از ورود محمدجواد ظریف به زاگرب را نشان می‌دهد، باعث سوءاستفاده برخی مخالفان با ‏ادعای نادرست عدم استقبال مقام های دولت کرواسی از وزیر خارجه کشورمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏ این فیلم ابتدا در کانال‌های متعلق به تندروهای جریان اصولگرا منتشر شد و به نظر می رسد در ادامه روند تخریب وزیر امور خارجه کشورمان، برنامه ریزی شده بود.

در فیلم تقطیع شده مذکور، محمدرضا صادق از سردی هوا و اینکه افراد بیشتری ممکن بود به استقبال ‏بیایند صحبت می کند؛ در حالی که قبل و بعد این ویدئوی چند ثانیه ای حذف شده است؛ بلافاصله برخی با سوءاستفاده از این فیلم، ‏تلاش کردند تا چنین القا کنند که هیچ مقام دولتی کرواسی به استقبال ظریف نرفته است.‏

اما واقعیت آن است که در فرودگاه زاگرب، اسکراچیچ معاون سیاسی منطقه ای وزارت خارجه، سفیر کرواسی در تهران، نماینده ‏تشریفات وزارت خارجه کرواسی، رییس پروتکل ریاست جمهوری این کشور، معاون شهردار زاگرب و چند مقام دیگر کروات به ‏همراه و اعضای سفارت ایران در این کشور به استقبال ظریف رفته بودند و جوسازی های انجام شده، ذره ای با واقعیت قرابت ‏ندارد.‏

نکته قابل تامل اینکه ورود ظریف به کرواسی با ورود موج سرمای شدید به منطقه بالکان همزمان شده بود؛ از طرفی، فرودگاه ‏زاگرب با توجه به جدیدالتاسیس بودنش هنوز سالن ‏VIP‏ نداشت و از این رو مقاماتی که به استقبال ظریف رفته بودند نزدیک به ‏سه ساعت در دمای نزدیک به منفی 15 درجه در محوطه فرودگاه به انتظار نشسته بودند.‏

مقام های دولت کرواسی هنگام استبال از ظریف او را از پای پلکان هواپیما تا هتل محل اقامت همراهی کردند.‏

فیلم مذکور درست در لحظاتی گرفته شده که استقبال کنندگان از ظریف و محمدرضا صادق جدا شدند تا سوار خودروهای خود ‏شوند.‏

نکته دیگر اینکه نوع برنامه های ظریف در کرواسی که با همه مقامات ارشد این کشور دیدار کرد، هیچ سنخیتی با شایعات مطرح ‏شده در فرودگاه ندارد. ظریف در کرواسی با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه، وزیر ‏اقتصاد، وزیر کار و بسیاری از مقام های دیگر سیاسی و اقتصادی این کشور دیدار کرد.‏

به درستی مشخص نیست علت این هجمه به سفر ظریف به کرواسی چیست؛ اما نکته قابل تامل اینکه اردیبهشت ماه سال 95 و در ‏آستانه سفر رییس جمهور کرواسی به تهران هم شایعات نادرست و عجیبی درباره او در برخی رسانه های داخلی منتشر شده بود.‏

سطحی نگری، پر و بال دادن به اخبار مشکوک و نادرست و عدم تحقیق درباره صحت شایعات به یک درد مزمن در فضای ‏مجازی تبدیل شده است. این اولین بار نیست که یک فیلم تقطیع شده منشأ بروز چنین شایعاتی می شود و معلوم نیست چند بار دیگر ‏باید از این سوراخ گزیده شویم. البته نمی توان کتمان کرد که غالب این فیلم ها با هدف و برنامه ریزی شده به منظور تخریب ‏اشخاص تقطیع و منتشر می شوند اما بی تردید کمی هوشیاری رسانه ای و دقت در تشخیص درست از نادرست می تواند فضا را ‏بر شایعه سازان تنگ تر کند؛ اتفاقی که با توجه به جوغالب حاکم بر فضای مجازی در کشور، دست کم در آینده نزدیک کمی دور ‏از ذهن است.‏/ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند

سودان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه چاد این کشور را به دخالت در نبرد جاری در سودان متهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سودان به طور رسمی اعلام کرده بود که امارات با ایجاد یک پل هوایی به چاد، کمک‌های تسلیحاتی خود را از طریق این کشور آفریقایی در اختیار نیروهای واکنش سریع قرار می‌دهد.

« محمد صالح نظیف» وزیر امور خارجه چاد سه شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون ماهواره‌ای الجزیره به شدت حمایت کشورش از نیروهای واکنش سریع را کرد و از نظام حاکم بر سودان خواست در زمینه ادعای خود مدرک ارائه دهد.

« حسین عوض» وزیر امور خارجه سودان در واکنش به اظهارات اخیر همتای چادی خود گفت: سودان مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد پذیرای بیش از 400 هواپیمای حامل کمک‌های تسلیحاتی امارات برای نیروهای واکنش سریع بوده‌ است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان ، وی تاکید کرد: حمایت چاد از نیروهای واکنش سریع اظهر من الشمس است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: چاد فرودگاه‌های « ام جرس» و « ابشی» را برای فرود هواپیماهای اماراتی اختصاص داده که حامل کمک‌های تسلیحاتی برای نیروهای واکنش سریع هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، حسین عوض اظهار داشت: بیش از 400 پرواز حامل سلاح و تجهیزات نظامی به فروودگاه‌های چاد انجام شده که توسط سازمان هواپیمایی سودان و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در زمینه هوا نوردی جزئیات این پروازها به دقت ضبط و ثبت شده‌ است.

نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات

وی افزود: یگان‌های ارتش با شماری از کاروان‌های تسلیحاتی که از چاد وارد سودان شده بودند برخورد کرده‌ و مقامات ذی صلاح در  روزهای اخیر ورود خودروهای نظامی به چاد از طریق بندر « دوآلا» در کشور آفریقایی کامرون را رصد کرده‌اند که مقصد نهایی این خودورها نیروهای واکنش سریع است.

وزیر امور خارجه سودان دولت آنجامنا را به اعزام مزدور به کشورش متهم و تصریح کرد: تعداد زیادی از مزدوران چادی که در کنار نیروهای واکنش سریع علیه ارتش می جنگیدند کشته و شماری از آنان  به اسارت در آمده‌اند و این در حالی است که نیروهای واکنش سریع با انتشار فیلم‌های ویدئویی کشته شدن این مزدوران را به دولت چاد تسلیت گفته است.

وزیر امور خارجه سودان گفت: مقر فرماندهی نیروهای واکنش سریع در چاد است و در آنجا روند جذب مزدور و شبه نظامی و دریافت پول انجام می‌شود، مجروحان نیروهای واکنش سریع در بیمارستان‌های چاد بستری و در صورت نیاز به خارج اعزام می‌شوند.

وی از دولت چاد خواست از دامن زدن به نبرد در سودان و جنایات هولناکی که نیروهای واکنش سریع مرتکب می‌شوند، دست بردارد و تصریح کرد: هزینه  خصومت با مردم سودان سنگین است و هرکس آتشی در سودان برافروخت از آن مصون نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم «امین حزباوی» مربی نایب قهرمان جام جهانی را می‌خواهد
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد