Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@04:50:34 GMT

تبلیغ های صدا و سیما گمراه کننده و اغواگرایانه است

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۲۶۳۸

تبلیغ های صدا و سیما گمراه کننده و اغواگرایانه است

تبریز- رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تبلیغات صدا و سیما را در معرفی کالا ها و محصولات گمراه کننده و اغواگرایانه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر یک شنبه در سومین همایش حامیان حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: واحدهای تولیدی که با اعتماد به نفس و داوطلبانه خود را در معرض ارزیابی کمیته فنی و کارشناسان کیفی قرار داده اند همه آنها به نوعی برترین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تبلیغات اغوا کننده را مغایر با قانون حمایت از مصرف کنندگان  دانست و افزود: ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان بر نحوه تبلیغات گمراه کننده و اغواگرایانه نظارت دارد  و متاسفانه باید گفت تبلیغات صدا و سیما در مورد تبلیغات انواع کالاها  و محصولات گمراه کننده است.

وی  با ذکر مثال هایی در این زمینه تصریح کرد: از یک طرف جامعه پزشکی مصرف انواع روغن های نباتی را به ضرر و زیان سلامتی اعلام می کنند که باعث بیماری های قلبی و عروقی می شود از سوی دیگر صدا و سیما با تبلیغات گمراه کننده این نوع محصولات را به شدت و با شور و هیجان خاصی تبلیغ می کند و در این بین مصرف کننده نمی داند کدام یک از این موضوعات درست است.

وی افزود: در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان بنا داریم از سال های آینده به دنبال برترین ها باشیم و همه باید به ذهن بسپاریم امروز بین مصرف کننده و تولید کننده  تعارضی وجود ندارد بلکه آنها لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

 نوابی  اظهار داشت: طبق فشار مقام معظم رهبری اگر ما به مصرف کننده سفارش می کنیم که کالای  ایرانی بخر باید از سوی دیگر به تولید کننده نیز فشار آوریم تا کالای خوب و با کیفیت و مرغوب تولید کند.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان  برگزاری جشنواره و همایش های حمایت از مصرف کنندگان را جشن صنعت گران و کارآفرینان اعلام کرد و افزود: برگزاری این نوع جشنواره ها در جهت برقراری یک پل ارتباطی بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان یکی از اقدامات مهم و الویت دار سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.

مغفول ماندن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان

وی ادامه داد: در این همایش ها و جشنواره ها بنگاه های تولیدی خوب ومرغوب در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان به مردم معرفی می شوند و در واقع به مردم اعلام می شود که از محصولات خوب و با کیفیت این تولید کنندگان استقبال کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به رشد کمی تعداد شرکت کنندگان درجشنواره ملی گفت:در جشنواره امسال  در مقایسه با اولین جشنواره ۲۵ برابر  در زمینه متقاضیان رشد داشته ایم، همچنین در زمینه منتخبین جشنواره نیز ۲۲ برابر رشد نشان داده می شود.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به مغفول ماندن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: متاسفانه ماده ۶ قانون حمایت حقوق مصرف کنندگان مورد غفلت واقع شده بود  امسال وزیر صنعت و معدن و تجارت  ابلاغ کرده اند که در تمامی استان ها باید این ماده قانونی احیاء شده و رتبه و رنگینک همه دستگاه هایی که خدمات رسان هستند به صورت شفاف به مردم اعلام شود و اطلاعات مربوطه نیز در اختیار مردم قرار گیرد .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه اندازی شبکه ایران کالا در صدا و سیما خبر داد و افزود: با راه اندازی شبکه ایران کالا در صدا و سیما تبلیغات برای واحدهای تولید کننده ایرانی رایگان است.

نوابی با اشاره به گران شدن اجناس و کالا در ایام خاصی از سال گفت: زیبنده کشور ما نیست که در ایام خاصی از سال همچون ماه مبارک رمضان، ماه محرم، فصل بازگشایی مدارس و ایام عید نوروزی حقوق مصرف کنندگان به فراموشی سپرده شده و قیمت اجناس افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه از اجرای طرح نور حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: آن حضرت یکی از مهمترین نشانه‌های شیعه را استقامت در راه حق می‌داند و می‌فرمایند اگر شیعیان ما در راه حق استقامت ورزند فرشتگان آسمان به آنها دست می‌دهند ابرهای رحمت بر سر آنان سایه می‌افکند سیمای آنان مثل روز درخشان می‌شود از زمین و آسمان روزی می‌خورند و هیچ خواسته‌ای نخواهند داشت که خداوند به آنان عطا فرماید.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) می‌فرماید در عرصه آزمایش‌ها جوهره مردان بروز و ظهور پیدا می‌کند. در عرصه امتحان مشخص می‌شود که چه کسی می‌ماند و تا آخر می‌ایستد.

امام جمعه عسلویه به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان اشاره کرد و افزود: امروز مسئله غزه مسئله اول دنیا است یعنی در سطح دنیا صهیونیست‌ها و پشتیبانان آنها هر کار می‌کنند که مسئله غزه از افکار عمومی دنیا خارج کنند نمی‌توانند.

وی در مورد طرح نور اظهار کرد: رهبر انقلاب در مورد این طرح تاکید دارند طرح نور از آیات قرآن است لازم است از این طرح بسیار خوب و مبارک حمایت شود چون حجاب یکی از مسلمات است. هیچ شکی در آن نیست بی حجابی یک‌منکر است و باید با منکر برخورد شود این طرح می‌بایست به ادارات هم وارد شود باید از صدا و سیما شروع شود.

هاشمی نژاد افزود: چیزهایی که در صدا و سیما می‌بینیم فیلم‌ها و برنامه‌ها آیا مطابق با موازین شرع هست بعضی برنامه‌ها با موازین شرع مطابق نیست. مسئولان صدا و سیما به نظر می‌رسد در محکمه عدل الهی پاسخی نداشته باشند.

وی ادامه داد: از درون صدا و سیما شروع کنید ملاحظه و مصلحت نیست بعضی فیلم‌ها ترویج بی حجابی است مواظب باشید پشت نیروهای جان بر کف انتظامی ایستاده‌ایم دستگاه‌ها هم بیایند کنار این عزیزان و نیروی تلاشگر طرح نور پیش برود.

امام جمعه عسلویه با تبریک هفته معلم افزود: معلم قشر تأثیر گذار جامعه است و دارای مقام بسیار بالا والایی است که از دو جهت باید مورد توجه قرار گیرد یک جهت از ناحیه دولت و مردم است که باید تکریم و تقدیر شوند. معلمان در پرورش شخصیت جوانان و نوجوانان تاثیرگذارند و می‌توانند جامعه را به مسیر حق هدایت کند یا عکس آن عمل کنند دولتمردان باید معلمان را تکریم کنند.

وی افزود: جهت دیگر شخصیت خود معلم است که باید توسط خودش تکریم شود معلم عزیز ما باید با وقار متانت تقوا ایمان اخلاص خود این جایگاه را تکریم کند. از این جایگاه با شخصیت، عزت و شرف حفاظت کند. هدفی جز پرورش استعدادهای فرزندان نداشته باشد.

کد خبر 6095744

دیگر خبرها

  • همه از اجرای طرح نور حمایت کنند
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • آغاز تبلیغ نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغ نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد