Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، زهرا صدراعظم نوری، در همایش موانع و چالش‌های محیط زیست شهری و نقش راهکارهای هوشمند گفت: امروزه توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها یکی از مسایل مهم و چالش‌‌‌های مدیریت شهری در دنیاست. 

وی ادامه داد: مردم به طور فزاینده‌ای از بخش‌ها و روستاها به شهرها مهاجرت می‌کنند و باعث رشد سریع جمعیت و تمرکز آن در شهر‌ها می‌گردند، اظهار داشت: این موضوع در وضعیت زندگی، آرامش و آسایش همه شهروندان اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر‌ها بدون توقف در حال رشد و مهاجرپذیری هستند و به‌طور فزاینده در معرض بحران‌های ناگوار، به دلیل تجمع جمعیت به‌ویژه در کشور‌های در حال‌توسعه هستند، اظهار داشت: پیدایش بخش خدمات متورم، حاشیه‌‌‌‌نشینی گسترده، فقر، تخریب محیط‌ زیست، فقدان، خدمات شهری، بیکاری پنهان، عدم وجود زیرساخت‌‌‌های موجود، فقدان دسترسی به زمین و خانه مناسب و در یک جمله اتلاف سرمایه‌های طبیعی و انسانی ازجمله بحران‌ها و چالش‌های مربوط به افزایش بی‌‌رویه جمعیت شهرنشین و مدیریت شهری هستند.

صدراعظم نوری افزود: تا سال ۲۰۵۰، حدود ٨٥ درصد مردم در کشورهای توسعه ‌‌افته و ٦٥ درصد در کشورهای در حال توسعه در شهرها زندگی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طی یک دوره ٨٠ ساله میزان شهرنشینی در کشور ایران بیش از دو برابر شده است، تصریح کرد: از ٢٨ درصد در سال ١٣٠٠ به ٦١ درصد در سال ١٣٧٥ و ٦٥ درصد در سال ١٣٨٠ و بر اساس نتایج سرشماری سال ١٣٩٠ آمار شهرنشینی در کشور به رقم حدود ٧٥ درصد رسیده است و تعداد شهرهای کشور از ٢٧٠ در ١٣٤٥ به ٦١٥ شهر در ١٣٧٥ و ١٢٥٠ شهر در سال ١٣٩٦ افزایش یافته است و در نتیجه ترکیب جمعیت کشور از  روستائی و عشایری به «اکثریت شهرنشین» مبدل شده است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اضافه کرد: جمعیت شهر تهران در سال ١٣٧٥ حدود ٧/٦  میلیون نفر، در سال ١٣٨٥ به ٧/٧ میلیون نفر و در سال ١٣٩٥ به ٨/٧ میلیون نفر رسیده است و این در حالی است که رشد جمعیت استان تهران در سال ١٣٨٥ که حدود ١١/٢ میلیون نفر بود در سال ١٣٩٦ به بیش از ١٣ میلیون نفر رسیده است. 

صدراعظم تاکید کرد: از آنجا که شهرها به دلیل توزیع ناعادلانه منابع و امکانات رفاهی و بهداشتی جمعیت زیادی را اضافه بر ظرفیت اکولوژیکی و محیط‌‌زیستی در آینده جذب می‌کنند، بنابراین مدیریت صحیح و استفاده‌ موثر و بهینه از منابع موجود اهمیت زیادی دارد. 

ادامه دارد... 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی