Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پانزدهمین روز از عملیات جست و جو و انتقال بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای «ای. تی. آر 72» یاسوج ،مراحل کد گذاری، عکس‌برداری و نمونه برداری از ششمین گروه پیکرها برای انجام آزمایش‌های ژنتیک آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کامروز امینی اظهار داشت: ششمین گروه بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که امروز در پانزدهمین روز جست و جو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم تخصصی پزشکی قانونی کار خود را بر روی ششمین گروه بقایای جانباختگان سانحه هوایی آغاز کرده است و در نهایت برای طی مراحل نهایی به آزمایشگاه مرکزی ژنتیک استان فارس ارسال می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این تیم تخصصی متشکل از پزشکان قانونی، کارشناسان آزمایشگاه و پروسکتورها هستند.

وی عنوان کرد: در روزهای آینده مشخص می‌شود بقایای یافت شده متعلق به چند نفر از جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج هستند.

امینی پیشتر گفته بود ،نمونه برداری و کدگذاری از 51 بافت انسانی یافت شده از سانحه هواپیمای ای تی آر 72 در یاسوج انجام شده است.

وی تصریح کرد: این تعداد بافت انسانی یافت شده مشخص نیست که مربوط به چه تعداد از جانباختگان این سانحه هوایی است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: ظرف روزهای آینده و با اعلام نتیجه آزمایش‌ها و نمونه برداری‌ها در آزمایشگاه ژنتیک استان فارس این موضوع مشخص می‌شود.

به گفته امینی ،40 کارشناس ماهر پزشکی قانونی استان کار احراز هویت پیکرهای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را انجام می‌دهند.

وی افزود: مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج انجام شده است.

امینی بیان کرد: مرحله نخست نمونه گیری ژنتیک 15 خانواده در استان کهگیلویه وبویراحمد، 29 خانواده از تهران، پنج خانواده از مازندران، یک خانواده از کرمانشاه، یک خانواده از لرستان، یک خانواده از اصفهان و یک خانواده از کرمان صورت گرفته است.

در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.

پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.

همچنین بخش‌هایی از هواپیمای سقوط کرده یاسوج که احتمالاً جعبه سیاه هواپیما باشد روز شنبه گذشته توسط تیم‌های متخصص از کوهنوردان پیدا شد که امروز صبح نیز به پایین کوه منتقل و تحویل شورای تأمین شهرستان دنا شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۴۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ این اولین بار در تاریخ است که یک کشور تلاش می‌کند از این منطقه مرموز، نمونه جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید؛ ناسا فضاپیمایی شبیه به پهپاد به ثمر «تایتان» می‌فرستد

چین روز جمعه با موفقیت کاوشگر Chang'e-۶ را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را برای جمع‌آوری حدود ۲ کیلوگرم نمونه از سمت دور ماه آغاز کرد. این اولین بار در تاریخ است که یک کشور تلاش می‌کند از این منطقه مرموز، نمونه جمع‌آوری کند.

کاوشگر Chang'e-۶ که توسط موشک Long March-۵ Y۸ قدرتمند حمل می‌شد، پس از رسیدن به مدار برنامه‌ریزی شده، سفر چند هفته‌ای خود به ماه را آغاز کرد. این کاوشگر شامل یک مدارگرد، یک فرودگر، یک صعودکننده و یک کپسول بازگشت است.

انتظار می‌رود Chang'e-۶ در اواخر سال جاری در حوضه Aitken، یک دشت عظیم برخوردی در قطب جنوب ماه، فرود بیاید. این منطقه که به دلیل قدمت باستانی و پتانسیل علمی بالا انتخاب شده است، می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد منشاء و تاریخچه ماه ارائه دهد.

جمع‌آوری نمونه از سمت دور ماه یک چالش فنی پیچیده است زیرا این منطقه از دید مستقیم زمین پنهان است. برای غلبه بر این مشکل، Chang'e-۶ از یک ماهواره رله برای برقراری ارتباط با زمین استفاده خواهد کرد.

این کاوشگر همچنین حامل چهار ابزار علمی بین‌المللی است که توسط دانشمندانی از فرانسه، اروپا، ایتالیا و پاکستان توسعه یافته است. این ابزارها برای مطالعه ترکیب، خواص فیزیکی و تاریخچه نمونه های جمع‌آوری شده استفاده خواهند شد.

ماموریت Chang'e-۶ گامی مهم در اکتشاف ماه توسط چین است. این کشور در سال ۲۰۲۰ با ماموریت Chang'e-۵ از سمت نزدیک ماه نمونه‌برداری کرد و اکنون قصد دارد با رسیدن به سمت دور ماه به اکتشافات خود ادامه دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229352 برچسب‌ها سفر به کره ماه

دیگر خبرها

  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج
  • ۳ کشته و ۲ مصدوم در تصادف محور یاسوج به بابامیدان
  • پرتاب نخستین کاوشگر جهان برای نمونه‌برداری از سمت دور ماه
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه