Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران گفت: 15 هزار ميليارد ريال مشوق صادراتي براي صادرکنندگان صنايع کوچک کشور طي سال آينده اختصاص يافت.

صادق نجفي عصر يکشنبه در ديدار با استاندار خراسان رضوي در مشهد افزود: اعتقادي به توسعه فيزيکي شهرکها و نواحي صنعتي نداريم لذا برنامه اين سازمان بر فعالسازي واحدهاي توليدي مستقر در شهرکها و خروج آنها از رکود و نيمه فعال بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سازمان صنايع کوچک ايران تبديل به يک سازمان توسعه اي واقعي شده و آماده است تا براي ايجاد اشتغال، مشکلات پيشروي توليدکنندگان را حل کند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران گفت: برنامه ريزي اين سازمان براي اشتغالزايي ايجاد 300 هزار فرصت شغلي طي سال آينده در سطح کشور است و در اين راستا، `طرح استاد - شاگردي` دولت را بهترين روش براي تحقق اهداف اشتغال مي داند.
وي افزود: براساس پيش بينيها 800 ميليون شغل در سال 2020 در سطح دنيا مربوط به حوزه هاي کشاورزي و صنعت از بين مي رود و در مقابل مشاغل جديدي در حوزه خدمات با فعاليت گسترده استارتاپها و فعالان بخش فناوري روز ايجاد مي شود.
نجفي ادامه داد: 40 هزار واحد در بخش صنايع کوچک در شهرکها و نواحي صنعتي کشور فعال هستند. درصدد هستيم 12 هزار واحد در نواحي صنعتي اطراف روستاها و شهرهاي زير 10 هزار نفر جمعيت و نقاط محروم مستقر شوند.
وي گفت: 15 رسته توليدي توسط سازمان صنايع کوچک بررسي و مزيتهاي آنها در بازار ارزيابي شده تا در نواحي صنعتي اطراف روستاها و شهرهاي زير 10 هزار نفر جمعيت وارد عرصه فعاليت شوند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران به زائرپذيري شهر مشهد و ظرفيت بالاي صنايع کوچک براي در اختيار گرفتن بازار سوغات و حوزه خدمات خراسان رضوي نيز اشاره کرد و از استانداري خراسان رضوي خواست به اين سازمان براي فعالسازي واحدهاي صنعتي کوچک در بخش سوغات و خدمات کمک کند.
وي افزود: اخيرا يک ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي سازمان صنايع کوچک اعتبار گرفته شده است که در قالب تسهيلات با کارمزد 16 درصد قابل واگذاري به صاحبان صنايع کوچک مي باشد.
نجفي بر توسعه شهرکهاي صنعتي تاکيد و بيان کرد: به جاي ايجاد شهرکها و نواحي صنعتي جديد بايد توسعه زيرساختي و فعاليت بيشتر واحدهاي توليدي در شهرکها و نواحي صنعتي پيگيري شود. هم اينک هفت هزار هکتار زمين در داخل شهرکها و نواحي صنعتي ايران خالي از واحد توليدي است لذا درصدد برآمده ايم با تغيير در نحوه انعقاد قراردادها با واحدهاي توليدي بتوان اين ظرفيت خالي را پر کرد.
وي درباره تصفيه خانه هاي واحدهاي توليدي مستقر در شهرکها نيز گفت: اين تصفيه خانه ها بايد به منبع درآمدي براي صاحبان واحدهاي توليدي تبديل شود و اين سازمان تضمين مي کند که آب توليدي تصفيه خانه ها را از صاحبان واحدهاي توليدي خريداري نمايد.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران افزود: در مورد مشکلات مربوط به راههاي دسترسي به شهرکهاي صنعتي، شرکت شهرکهاي صنعتي هر استان موظف است راه دسترسي را ايجاد نمايد. تخفيف در تعرفه زمين واگذاري به واحدها نيز در شهرکها به شريط مولد بودن آنها اعمال خواهد شد.
وي ادامه داد: حلقه هاي مفقوده براي توسعه در سازمان صنايع کوچک زياد است. هم اينک 6 هزار واحد توليدي مستقر در شهرکها و نواحي صنعتي ايران وجود دارد که براي اين سازمان به لحاظ کميت و کيفيت کار نامعلوم هستند.
نجفي گفت: هفته آينده پورتالي در سازمان صنايع کوچک راه اندازي مي شود که همه واحدهاي توليدي مستقر در شهرکها و نواحي صنعتي ايران به آن متصل شده و با اتصال آنها وضعيت هر يک قابل رصد خواهد بود.
وي افزود: برنامه ريزي ديگر راه اندازي نمايشگاههاي توانمندي صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي در 15 استان کشور بوده که اين کار در گام نخست در پنج استان کليد خورده است. طبق برنامه ريزي انجام گرفته درصدد هستيم نمايشگاه توانمنديهاي صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي در 31 استان راه اندازي شوند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرکهاي صنعتي ايران توانمندي صادراتي و مزيتهاي اقتصادي خراسان رضوي را قابل توجه توصيف و بيان کرد: از بازار صادراتي و داخلي خراسان رضوي مي توان مشکل بازار 6 استان محروم را در کشور حل کرد.
7489/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازار‌های بین‌المللی است که تا ۱۲ اردیبهشت ماه، شرکت‌ها و بازرگانان از کشور‌های مختلف دنیا، اقدام به مذاکره و برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برند‌های صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف خواهند کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد