Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@10:39:45 GMT

100 هزار اصله نهال درهفته درختکاری در اراک کاشته می شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۴۷۹۰

100 هزار اصله نهال درهفته درختکاری در اراک کاشته می شود

اراک - ایرنا - مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: 100 هزار اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز درهفته درختکاری (15 تا 22 اسفندماه )در کلانشهر اراک کاشته می شود.

محمدرضا کشاورزیان عصر یکشنبه در حاشیه آیین کاشت درخت توسط اصحاب رسانه در بوستان آزادی اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهال ها در گردنه سیبک و کمربندی غربی اراک در سطح 70 هکتار کاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بخشی از این نهال ها درهفته درختکاری از طریق مکان های خاص در بین مردم توزیع می شود.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: در 15 اسفندماه جاری آیین درختکاری شهرداری اراک با حضور سفیر رومانی و جمعی از مسئولان استانی برگزار خواهد شد.
کشاورزیان در ادامه با یادآوری اینکه، درختان کلانشهر اراک رنجور و آسیب دیده شده اند، گفت: 10 درصد درختان این کلانشهر وضعیت بحرانی دارند و باید 100 هزار اصله نهال تغذیه و رسیدگی خاص شوند.
وی اظهار کرد: به منظور اصلاحات فضای سبز اراک 10 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یک هزار و 100 میلیارد ریال بودجه پیشنهادی فضای سبز اراک بود که شورای اسلامی شهر با 630 میلیارد ریال آن موافقت کرد.
کشاورزیان افزود: سرانه فضای سبز برای هر شهروند در کلانشهرها 35 مترمربع تعریف شده است درحالی که این شاخص برای اراک 23 مترمربع است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: یکهزار و 280 هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد اما از نظر کیفی و نشاط رضایت بخش نیست.
کشاورزیان افزود: آلودگی هوای اراک با گستره صنایع متعدد نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف در توسعه فضای سبز است.
وی اظهار کرد: تامین منابع آبی، برای افزایش فضای سبز در اراک یکی از مهمترین موضوعات پیش رو شهرداری است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری گفت: به منظور توسعه فضای سبز در اراک باید از گونه های سازگار با شرایط آب و هوای این شهر استفاده شود.
یک هزار و 280 هکتار فضای سبز تحت پوشش سازمان سیما منظر شهرداری اراک است که 900 هزار درخت در آن کاشته شده است.
6991/6013/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم پیشگیری از دفن مستقیم پسماند را اولویت سازمان دانست و گفت: ۱۲ درصد از پسماندهای شهر قم که در خطوط پردازش تفکیک می‌شوند، نایلون‌ها و کیسه‌های خرید است.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه تمامی نظریات استفاده در حوزه مدیریت پسماند علمی است، اظهار کرد: مدیریت سو در حوزه مدیریت پسماند، پیامدهای زیست محیطی به‌دنبال داشته و تهدید جدی برای جامعه است.

وی آلودگی زمین، آب، خاک و هوا را از پیامدهای زیست محیطی دانست و افزود: در سال‌های اخیر با مشارکت شهروندان و حمایت مدیران استان، ادارات، مدیران شهر و شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت پسماند هستیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه پیشگیری از دفن مستقیم پسماند اولویت اول سازمان است، تصریح کرد: دفن مستقیم پسماند باعث ایجاد شیرابه، آلودگی آب و خاک و تولید گاز متان می‌شود و پیشگیری از این اقدام اولویت اول سازمان پسماند است.

میر ابراهیمی با اشاره به اینکه هیچ پسماندی به‌صورت مستقیم دفن نمی‌شود، عنوان کرد: در سال‌های اخیر توانستیم تمام پسماندها را در خطوط پردازش فرآوری کرده و مراحل تولید کمپوست را کامل کنیم و با این اقدام درصدی از تولید گاز متان کاهش پیدا کرده و آلودگی آب و خاک در حوزه پسماند نداریم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم در خصوص کیسه‌ها نایلون‌های خرید عنوان کرد: ۱۲ درصد از پسماندهای شهر قم که در خطوط پردازش تفکیک می‌شوند، نایلون‌ها است.

میر ابراهیمی ادامه داد: در شهرقم باید فرهنگ‌سازی شود تا یک مدیریت فروشگاه از باب احترام تعداد کیسه بیشتری را در میان مشتریان و مصرف کنندگان قرار ندهد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ قوانین و در راستای پایدار شدن قوانین در شهرها و کشورمان باید کیسه‌های خرید را حذف کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم با اشاره به اقدام مثبت سازمان پسماند شهرداری قم گفت: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میان شهروندانی که در امر تفکیک از مبدا مشارکت فعالی دارند، یکی از اقدام‌های مثبت سازمان پسماند شهرداری قم است.

کد خبر 748049

دیگر خبرها

  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در گلپایگان
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری قم به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه