Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کوهدشت گفت: منشأ بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در بافت‌های قدیمی و فرسوده است که باید این بافت‌ها بازسازی شود. ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، نور محمد فردی بیرانوند عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری کوهدشت که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با تأکید بر اهمیت مدیریت شهری و توجه ویژه به جلوگیری از پیشرفت بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار داشت: منشأ بروز بیش‌تر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در بافت‌های قدیمی و فرسوده شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بهسازی و ارتقای شاخص کیفی زندگی مردم به‌عنوان رویکردی مهم در ستاد بازآفرینی شهری است، افزود: تصمیم‌گیری در راستای مدیریت و نظارت بر سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده به‌عنوان جامعه هدف از دیگر وظایف ستاد بازآفرینی پایدار شهری است و جهت بهسازی و نوسازی باید از مشارکت مردم و ابزار تشویق استفاده کرد.

فرماندار کوهدشت بابیان اینکه در اصول مختلف قانون اساسی و سند چشم‌انداز ایران، در سال 1404 دست‌یابی به عدالت اجتماعی مورد تأکید قرارگرفته عنوان کرد: مبارزه با فقر و محرومیت از وظایف همه خدمت‌گزاران انقلاب است؛ کم‌توجهی به سرنوشت برخی از شهروندان که از مسکن نامناسب، کمبود خدمات و زیرساخت‌های شهری و فقدان محیط اجتماعی سالم رنج می‌برند، فاقد هرگونه توجیه منطقی است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید گام‌های خوبی در احیا، بهسازی و نوسازی شهری برداشته که ازجمله آن توجه به عدم پیشرفت و تعیین تکلیف سکونت‌گاه‌های غیررسمی است.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم