Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@14:53:56 GMT

تکریم مادران و همسران شهدا

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۴۹۰۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز همدان ، حجت الاسلام برقراری امام جمعه ملایر در این مراسم با اشاره به جایگاه والای مادران و همسران شهدا گفت: مادران و همسران شهدا نمونه بارزی از ایثار و فداکاری و صبر در سختیها و مصائب هستند.
او با بیان اینکه مادران و همسران و شهدا با تأسی از حضرت زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیهما) در راه حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی عزیزانشان را فدا کردند افزود:مادران و همسران شهدا باید افتخار کنند فرزندانی تربیت کرده اند که در راه اسلام و قرآن شهید شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ملایر درادامه گفت : دشمن برنامه ریزی کرده تا با نفوذ در لایه های مختلف انقلاب اسلامی و اقشار جامعه ، آرمانها و مقدسات انقلاب اسلامی را تخریب و از این راه مردم را از انقلاب و ولایت فقیه ناامید کند.
آقای رضایی ، فرماندار ملایر هم در این مراسم مهمترین وظیفه بنیاد شهید را خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران و تکریم آنها دانست و گفت: امنیت ، آرامش و عزت امروز کشورمان مرهون خون شهداست.
او با بیان اینکه شهدا با نثار خون خویش ثابت کردند که مدافعان اصلی انقلاب اسلامی هستند افزود: در بیشتر وصیتنامه های شهدا به تداوم انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه تاکید شده است.
در ادامه سرهنگ ابراهیمی فرمانده سپاه ملایرهم با اشاره به تقدیم هزارو۱۰۰ شهید ، دو هزارو۱۰۰ جانباز و ۱۱۹ آزاده از شهرستان ملایر برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی گفت: شهرستان ملایر دارای ۲۳۶ مادر و ۲۸۰ همسر شهید است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۴۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد

ایسنا/گیلان معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، با بیان اینکه در جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را می بینیم، عنوان کرد: جای تاسف دارد که هنوز عده ای پیدا می شوند که نگاهشان به تمدن غرب است و می خواهند تمدن غرب را به عنوان الگو به جوانان معرفی کنند.

سردار ابوالفضل شکارچی امروز، ۹ فروردین ماه در یادواره سردار شهید املاکی که در لنگرود برگزار شد، شهادت را خلعت زیبایی دانست که خداوند متعال آن را به تن اولیای خاص خودش می پوشاند و اظهار کرد: مادامی که انسان به مقام عبودیت نرسد، نمی تواند برای شهادت عروج کند.

وی رسیدن به فوز عظیم شهادت را در گرو فتح قله انسانیت و سعادت و کمال و عبودیت دانست و افزود: همه شهدا این مسیر صعود را طی کردند و به ملکوت اعلا پیوستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، حضرت علی(ع) را اقیانوس فضیلت و کمال دانست و تصریح کرد: «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة» اوج رستگاری را نشان می دهد.

شکارچی، شهادت را قله رستگاری دانست و اضافه کرد: باید به شهدا غبطه بخوریم، زیرا شهادت از دست دادن نیست؛ به دست آوردن است و شهادت پایان زندگی نیست؛ آغاز حیات است. این ما خاکیان گرفتار دنیا هستیم که مرده ایم و حیات شهدا را درک نمی کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا شاهد و نظاره گر اعمال ما هستند، ادامه داد: شهید املاکی از شروع جوانی تا لحظه شهادت خودش را وقف انقلاب اسلامی کرد؛ در واقع بهترین لحظات عمر شهدا وقف انقلاب شده و شهدا این راه را در اوج معرفت و با بصیرت انتخاب کردند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، شهدا را تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: جای شهدا در عاشورای حسینی خالی بود و اگر امام حسین(ع) در عصر ما قیام می کرد، چنین غریبانه به مسلخ نمی رفت. بی وفایی و بی بصیرتی مردم عاشورا را آفرید و حسین(ع) را به قتلگاه برد.

وی با بیان اینکه شهید املاکی، حسینی زندگی کرد و حسینی در مقابل نظام سلطه ایستاد، تصریح کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس با عراق طرف نبودیم، بلکه رژیم بعث خط مقدم مقابله قدرت های جهانی با نظام اسلامی بود. رزمندگان به امر ولی فقیه به جبهه ها رفتند و دشمنان اسلام را ذلیل و سرافکنده کردند و به پیروزی رسیدند.

شکارچی با بیان اینکه به برکت خون شهدا از جنگ هشت ساله سرافراز بیرون آمدیم، گفت: به دشمنان اسلام و انقلاب تا ابد فهماندیم که توان هماوردی با ما را ندارند و مجبور به تسلیم هستند. در واقع به برکت خون شهدا قدرتمند شدیم و پیشرفت کردیم و از وابستگی ها رهایی یافتیم و در عرصه های مختلف به خودکفایی رسیدیم.

وی با اشاره به کوتاه شدن دست ابرقدرت های کاذب دنیا از کشور به برکت انقلاب و نظام اسلامی، تاکید کرد: امروز شاهد افول قدرت آمریکا هستیم و یاد گرفته ایم که اگر مقاومت کنیم، پیروزیم؛ خداوند در آیه «إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَٰمُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَةُ...» وعده داده که اگر استقامت داشته باشیم، خود خدا کمبودهای ما را برطرف می کند و اگر در مقابل نظام شیطانی استکبار بایستیم، ملائکه به یاری ما می آیند.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، پیروزی مطلق را برخاسته از تفکر اسلام دانست و یادآور شد: در راه اسلام ناب و به امر ولایت فقیه، چه بکشیم و چه کشته شویم، پیروزیم؛ این در حالی است که کشته ها در جنگ ها ناکام و شکست خورده اند و پیروز کسی است که می کشد، زیرا این جنگ ها تابع تفکر شیطانی استکبار است، اما در جنگ های تابع آرمان های تفکر اسلام ناب، ماندن و رفتن و کشتن و کشته شدن، پیروزی است.

شکارچی، جلسات شهدا را مملو از نورانیت و معنویت دانست که انسان را بیمه می کند و افزود: این انقلاب و نظام از نعمت های الهی است که نصیب ما شده و باید قدر آن را بدانیم؛ البته جوانان کمتر فراز و نشیب های انقلاب را تجربه کرده اند و باید برای آنان از مسیر طی شده بگوییم.

وی زاویه گرفتن از خط ولایت و خط شهدا را وارد شدن به مسیر جهنم دانست و تاکید کرد: اگرچه روزی در بند آمریکا و اروپا بودیم، اما امروز به یک کشور قدرتمند اسلامی تبدیل شده ایم و بسیاری از کشورها دست نیاز به سوی ما دراز می کنند. این عزت و اقتداری است که شهدا نصیب کشور و ملت ما کرده اند و هرچه داریم از شهداست و شهدا هرچه دارند از اهل بیت(ع) است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تمدن غرب را در مقابل معنویت و انسانیت و اخلاق و... دانست و اضافه کرد: تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب، در مقابل ظلم ایستاده و علیه بد اخلاقی حرکت می کند و حامی مظلوم است؛ علت حمایت ما از گروه های مقاومت و ملت های مظلوم همچون فلسطین و غزه چنین تفکری است.

وی با انتقاد از انفعال دولت های حاکم بر کشورهای اسلامی درباره غزه و حمایت آنان از اسرائیل خبیث و غاصب و جنایتکار و کودک کش، خاطرنشان کرد: این کمک ها تبدیل به بمب و موشک می شود و بر سر مردم مظلوم غزه فرود می آید.

شکارچی با بیان اینکه در جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را می بینیم، عنوان کرد: جای تاسف دارد که هنوز عده ای پیدا می شوند که در این کشور شهدا و امام زمان و امام علی و فاطمه زهرا، نگاهشان به تمدن غرب است و می خواهند تمدن غرب را به عنوان الگو به جوانان معرفی کنند.

وی با اشاره به صدور پنج قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل درباره آتش بس غزه و وتوی چهار قطعنامه توسط آمریکای جنایتکار و یک رای ممتنع، تصریح کرد: آمریکا در پشت صحنه حامی تداوم نسل کشی و انسان کشی و کودک کشی صهیونیست ها در غزه است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه وظیفه داریم مکتب شهدا را برای جوانان معرفی کنیم، ادامه داد: جوانان دیروز بیش از ۴۰ سال از انقلاب دفاع کردند و لذا باید از جوانان امروز صیانت کنیم تا با مکتب شهدا زاویه نگیرند، زیرا بیانیه گام انقلاب با تکیه بر جوانان صادر شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در میادین سخت ضرباتی کاری از رزمندگان اسلام در سراسر عالم خورده اند، گفت: دشمنان جرات هماوردی سخت با ملت ایران را ندارند، زیرا در دوران دفاع مقدس با دست خالی ایستادگی کردیم و به برکت خون شهدا به پیروزی رسیدیم؛ دشمنان از مسیر جنگ نرم و شناختی وارد شده اند و می خواهند افکار و اعتقادات ما را از بین ببرند.

شکارچی جنگ نرم را به مراتب خطرناک تر از جنگ سخت دانست و متذکر شد: در جنگ سخت یک نفر را از دست می دهیم، اما به ازای هر یک نفر تلفات در جنگ نرم، به لشکر دشمن افزوده می شود لذا وظیفه سنگینی داریم و شهدا از ما انتظار دارند که راهشان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه شهدا ما را به قله نزدیک کرده اند و نباید با جنگ نرم از قله به پایین سرازیر شویم، اظهار کرد: تجلیل از شهدای عزیز و قهرمان همچون شهید املاکی، در واقع صیانت از خط و مشیء و راه شهداست و لذا وظیفه داریم به معرفی آرمان شهدا بپردازیم و راه آنان را ترویج کنیم و حافظ دستاوردهایی باشیم که شهدا خلق کردند.

به گزارش ایسنا، سردار شکارچی در ادامه این مراسم با خانواده سردار شهید حسین املاکی دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهادت قله رستگاری است/ جنگ غزه ماهیت تمدن غرب را نشان داد
  • وجود ۱۹ شهید در بخش نگین کویر فهرج
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • کتابی که رهبر انقلاب غبطه‌انگیز توصیف کردند
  • هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان همدان در ملایر افتتاح شد
  • پدران و مادران شهدا در لامرد تجلیل شدند
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌ های شهدای مدافع حرم
  • دیدار نوروزی استاندار گیلان با خانواده‌های ۲ شهید مدافع حرم
  • دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با خانواده معزز شهدا
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی