Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس شرکت گازپروم روسيه اعلام کرد که اين شرکت قراردادهاي صادرات گاز به اوکراين و انتقال گاز از اين کشور به اروپا را لغو مي کند.

به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، آلکسي ميلر رئيس گازپروم، با اشاره به حکم دادگاه داوري استکهلم عليه اين شرکت براي پرداخت 2 ميليارد و 560 ميليون دلار جريمه به شرکت نفت وگاز اوکراين، به خبرنگاران گفت که اين حکم دادگاه استکهلم، موازنه منافع در قراردادهاي گازپروم با نفت وگاز اوکراين را برهم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه داوري استکهلم چهارشنبه گذشته حکمي عليه گازپروم صادر کرد که بر اساس آن، اين شرکت روس به دليل اعمال شرايط مغاير با معيارهاي بين المللي در قراردادهاي خود با شرکت نفت وگاز اوکراين، چهار ميليارد و 637 ميليون دلار جريمه شده است.
اما با توجه به اينکه اين دادگاه چندي پيش شرکت نفت وگاز اوکراين را به پرداخت 2 ميليارد دلار جريمه به گازپروم محکوم کرده بود، در حکم جديد با کسر اين هزينه، مبلغ 2 ميليارد و 560 ميليون دلار براي پرداخت جريمه اين شرکت روس تعيين شده است.
ميلر گفت: گازپروم قصد ندارد مسائل اقتصادي اوکراين را خود حل کند و ادامه اجراي اين قراردادها، براي گازپروم مقرون به صرفه نيست.
ميلر افزود: گازپروم بلافاصله مراحل فسخ قراردادها با شرکت نفت وگاز اوکراين را در دادگاه داوري استکهلم آغاز مي کند.
گازپروم ديروز نيز اعلام کرد که درخواست شرکت نفت وگاز اوکراين را براي ازسرگيري صادرات گاز به اين کشور که بيش از يک سال و نيم پيش متوقف شده بود، رد کرده و مبلغ پيش پرداخت طرف اوکرايني را بازگردانده است.
اوکراين با توجه به اين مساله و سرماي شديد در اين کشور، تحويل گاز به مراکز صنعتي و اقتصادي خود را محدود و سهميه بندي کرده است.
روسيه سالانه تا 130 ميليارد مترمکعب گاز از طريق اوکراين به کشورهاي اروپايي صادر مي کند.
انتهاي پيام/