Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@12:38:29 GMT

شرایط و تعاملات اجتماعی، تن صدای افراد را تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۵۷۵۳

شرایط و تعاملات اجتماعی، تن صدای افراد را تغییر می‌دهد

پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند که شرایط اجتماعی و نوع تعاملات اجتماعی افراد بر طنین صدای آن‌ها اثر می‌گذارد، به‌طوری‌که فردی با سطح و موقعیت اجتماعی بالا تمایلی به تغییر صدای خود ندارد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، پژوهشگران در تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که معمولا افراد هنگام صحبت کردن با فردی که موقعیت اجتماعی بالاتری دارد، از تن صدای بلندتری استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد محققان زمانی که افراد احساس کمبود شخصیت کنند یا خود را از نظر اجتماعی پایین‌تر ببینند، طنین صدایشان بیشتر می‌شود و تن صدایشان بالا می‌رود. جالب‌تر این‌که وقتی افراد احساس غرور می‌کنند و از سطح اجتماعی بالایی برخوردارند، صدای آن‌ها تمایل به کمرنگ شدن و پایین آمدن دارد و به بیان دیگر، از تن صدای پایین استفاده می‌کنند.

دکتر ویکتوریا میلوا (Viktoria Mileva) از پژوهشگران حاضر در این تحقیق توضیح می‌دهد: «شاید این تغییرات آگاهانه یا ناآگاهانه صورت می‌گیرند، اما می‌توان گفت ویژگی‌های صوتی، راهی مهم برای برقراری ارتباط با وضعیت اجتماعی افراد است. ما در بررسی‌های خود دریافتیم هم مردان و هم زنان در پاسخ به افرادی که از سطح اجتماعی بالایی برخوردارند، تن صدای خود را تغییر می‌دهند.»

محققان در بررسی‌های خود، مصاحبه‌ای ساختگی را برنامه‌ریزی کردند که در آن با افراد مختلف مصاحبه شد. نتایج نشان داد افرادی که خود را در وضعیت اجتماعی بالاتری نسبت به فرد مصاحبه‌کننده ببینند، تمایلی به تغییر صدای خود ندارند و با تن صدایی معمولی به سؤالات پاسخ می‌دهند.

دکتر میلووا در توضیح این نتایج گفت: « سیگنال‌ها و ادراکات وضعیت اجتماعی انسان تقریبا بر کلیه تعاملات او نسبت به ویژگی‌های ریخت‌شناسی همانند شکل چهره، وضعیت بدن، استفاده از زبان خاص یا عبارات و صداهایی متفاوت، تأثیر می‌گذارد. درواقع این سیگنال‌ها یا اثرات آن‌ها هستند که به ما کمک می‌کنند تا بخش مهمی از رفتار انسان را درک کنیم.»

منبع: خبرآنلاین

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: «با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمایید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • پیش بینی ایرانی ها از ۵ سال آینده کشور چیست؟ (+اینفوگرافی)
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • «جایزه صد میلیون تومانی» ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • عکس‌های خصوصی دختر شیرازی برای انتقام گیری پخش شد!
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • مد خوب، مد بد!
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد