Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یکی از کاربران شبکه اجتماعی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: وقتی اپلیکیشن مسیر یاب اسرائیلی «ویز» فیلتر شد عده ای گفتند اسرائیلی نبود، و بهانه آوردند و فحش دادند. «ویز» میزبان شرکت کنندگان جشن ضد ایرانی پوریم شد.

حال جای تامل دارد چرا نرم افزاری که تعداد بالای مخاطبانش را کاربران ایرانی تشکیل می دهد، جشنی ضد ایرانی برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ اپلیکیشن مسیریاب Waze  یک نرم‌افزار اسرائیلی است که توسط یک شرکت استارت‌اپ اسرائیلی طراحی و سال 2013 توسط گوگل خریداری شد. این نرم افزار که تمامی اطلاعات طول مسیر از جمله نقشه راه، ترافیک، دوربین سرعت و حتی حضور نیروهای پلیس را بدون هیچ هزینه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌داد تنها یکسال پس ازمعرفی، بدلیل سوء استفاده‌های صورت گرفته، توسط فرمانده پلیس لس‌آنجلس مورد انتقاد واقع شد.

استفاده از این نرم افزار در داخل کشور ما از اسفند ماه سال گذشته بدلیل جاسوسی بودن و ارائه ان توسط رژیم اسرائیل از طرف مقامات قضایی فیلتر شد. ممنوعیتی که چند ماه بعد یعنی در دی ماه سال جاری رفع شد و مجددا مورد استفاده عمومی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ویز میزبان جشن ضد ایرانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این صورت می‌توانند ۱۰میلیوندلار جایزه بگیرید!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، سرانجام هویت مدیر یکی از بدنام‌ترین گروه‌های باج‌افزاری تاریخ، یعنی LockBit شناسایی شد. پلیس‌ آمریکا و بریتانیا اعلام کردند که «دیمیتری یوریویچ خروشف»، 31 ساله، تبعه روسیه، با نام مستعار LockBitSupp، مدیر گروه باج‌افزاری LockBit است. وزارت امور خارجه آمریکا 10 میلیون دلار جایزه برای دستگیری خروشف تعیین کرده است.

براساس گزارش CNBC، گروه Lockbit در برخی مواقع پرکارترین گروه باج‌افزار جهان بوده که بیش از 2000 قربانی را هدف قرار داده و بیش از 500 میلیون دلار را به‌سرقت برده است. قربانیان شامل افراد عادی، مشاغل کوچک، شرکت‌های چند ملیتی، بیمارستان‌ها، مدارس، سازمان‌های غیرانتفاعی، زیرساخت‌های حیاتی، سازمان‌های دولتی و مجریان قانون بودند.

شناسایی مدیر پرکارترین گروه باج‌افزار جهان

براساس داده‌های موجود، این گروه همچنین بیش از 100 بیمارستان و شرکت‌های مراقبت‌ بهداشتی ازجمله یک بیمارستان کودکان را هدف قرار داده است. در مورد بیمارستان کودکان، LockBit گفت که این حمله یک اشتباه از سوی شریک آن بوده و رمز موردنظر برای بازکردن قفل فایل‌ها را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، به گفته مقامات این گفته‌ها دروغ بود و رمزها به‌درستی کار نکردند.

اکنون دادستان‌های فدرال آمریکا اعلام کردند که دیمیتری یوریویچ خروشف به اتهام ایجاد، توسعه و مدیریت گروه باج‌افزار LockBit متهم شده است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز برای دریافت اطلاعاتی که منجر به دستگیری خروشف شود، 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. وزارت خزانه‌داری همچنین تحریم‌هایی را علیه خروشف اعمال و تمام دارایی‌های او در ایالات‌متحده را مسدود کرده است.

گروه LockBit از سال 2020 فعال بوده و به گفته آژانس امنیت سایبری ایالات‌متحده (CISA) باج‌افزار این گروه در سال 2022 بیشترین فعالیت را داشته است. یوروپل که در عملیات اخیر مشارکت داشت، در بیانیه‌ای گفت که مقامات اکنون بیش از 2500 کلید رمزگشایی دارند که می‌تواند به قربانیان کمک کند تا قفل داده‌هایی را که قبلاً توسط این گروه رمزگذاری شده بودند، باز کنند.

خروشف که با نام‌های LockBitSupp ،LockBit و Putinkrab نیز شناخته می‌شود، در یک کیفرخواست 26 موردی در دادگاه ایالات‌متحده متهم شد که براساس آن شخصاً حداقل 100 میلیون دلار سرمایه از قربانیان به‌دست آورده است.

227323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904660

دیگر خبرها

  • در این صورت می‌توانند ۱۰میلیوندلار جایزه بگیرید!
  • همراهی «دختر کاپشن‎ صورتی» با بچه‌های مدرسه
  • شخصیت دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی رونمایی شد
  • اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان ۳ نوآوری ایرانی
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید نرم‌افزار حسابداری
  • جهان با ایران دارای جنگ افزار هسته‌ای جای امن‌ تری است (فیلم)
  • توصیف عجیب خاخام اسرائیلی درباره ایرانی‌ها
  • مناظره آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها درباره بمب اتم ایرانی
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • شهرستان بروجن میزبان نخستین جشنواره اقوام و سنن ایرانی