Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@05:25:06 GMT

تحویل جعبه سیاه به سازمان هواپیمایی+عکس

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۶۷۵۷

تحویل جعبه سیاه به سازمان هواپیمایی+عکس

رویداد۲۴-به دنبال کشف جعبه سیاه هواپیمای مسافربری «آسمان »، امیدها برای کشف اسرار این سقوط دلخراش ورفع ابهام‌های موجود در این ماجرا افزایش یافت. درهمین حال دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تأیید خبر تحویل جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده به دادستان دنا از تحویل آن به شعبه بویژه بازپرسی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری اصفهان نیز از تحویل جعبه سیاه به نماینده سازمان هواپیمایی کشوری خبرداد. مهرداد کرمی گفت: جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تحویل دادستان شهرستان دنا شده و در نهایت عصر یکشنبه به شعبه ویژه بازپرسی در یاسوج تحویل داده شد.

پس از آن نیز، جعبه سیاه به‌مقام‌های مسئول تحویل داده می‌شود تا مراحل فنی کار طی شده و گزارش و نتیجه نهایی تهیه شود.
انتقال بقایای سایراجساد قربانیان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد نیز دیروز گفت: در پانزدهمین روز عملیات جست وجو و انتقال بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی یاسوج، 5 تیم امداد و نجات هلال احمر با بالگرد به محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شدند.

سید امرالله جهان بین اظهار داشت: پنج تیم سه نفره روز یکشنبه عملیات جست وجو و انتقال پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی را در دستور کار داشتند.
البته شنبه شب نیروهای امداد و نجات در ارتفاعات دنا مستقر بودند تا بتوانند در پانزدهمین روز جست‌و‌جو کار خود را به‌سرعت پیش ببرند. تیم‌های اعزامی ترکیبی از نیروهای هلال احمر، کوهنوردان حرفه‌ای محلی و کشوری، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.
وی عنوان کرد: همچنین بامداد یکشنبه هم سومین گروه از کوهنوردان و یخ نوردان هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری به سی‌سخت اعزام شدند.
این درحالی است که ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.طی روزهای گذشته نیز در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
تحویل جعبه سیاه به نماینده سازمان هواپیمایی کشور
رئیس کل دادگستری استان اصفهان هم دیروز ضمن اشاره به‌شناسایی و کشف جعبه سیاه هواپیما گفت: جعبه سیاه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج با حضور نماینده دستگاه قضایی استان به نماینده سازمان هواپیمایی کشوری تحویل داده شد. احمد خسروی وفا در رابطه با تعیین هویت جانباختگان نیز افزود: هویت ۱۳ نفر از جانباختگان مشخص شده و در یکی دو روز آینده هویت 15 نفر دیگرهم مشخص می‌شود.

انتقال بخش دیگری از اجساد قربانیان
مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: با تلاش تیم‌های امدادی و عملیاتی، تعداد قابل توجهی از اعضا و پیکرهای جان باختگان سانحه با کوله پشتی به پایین منتقل و تحویل سازمان پزشکی قانونی شد.
جهانبین گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب طی چند روز گذشته، خوشبختانه نیروهای امداد و نجات با تلاش زیاد توانسته‌اند تعداد قابل توجهی از اعضا و پیکرهای جان باختگان این سانحه را از زیر برف بیرون بیاورند و با کوله پشتی به پایین منتقل و تحویل سازمان پزشکی قانونی بدهند.
شنبه شب نیز 5 تیم از نیروهای امداد و نجات در منطقه سانحه دیده مستقر بودند تا صبح یکشنبه بدون فوت وقت عملیات جست‌و‌جو و کشف بقیه پیکرها را بسرعت پیگیری نمایند و هرچه زودتر بازماندگان این سانحه را از دلواپسی و چشم انتظاری بیرون آورند.

نمونه‌برداری از51 بافت انسانی
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد نیزگفت: نمونه‌برداری و کدگذاری از 51 بافت انسانی یافت شده از سانحه هواپیمای‌ای تی ار 72 در یاسوج انجام شده است.
کامروز امینی اظهار داشت: نمونه‌های انجام شده برای احراز هویت به آزمایشگاه ژنتیک استان فارس ارسال شده است.ضمن اینکه ظرف روزهای آینده و با اعلام نتیجه آزمایش‌ها و نمونه برداری‌ها در آزمایشگاه ژنتیک استان فارس این موضوع مشخص می‌شود.
امینی ابراز داشت: 30 مورد از 51 بافت انسانی یافت شده مربوط به‌روز گذشته بوده که در قالب سه محموله به پزشکی قانونی استان تحویل داده شد.البته بقایای کشف شده و محموله کشف شده اخیر به نسبت محموله‌های یافت شده در روزهای گذشته سالم‌تر و تا حدودی کامل‌تر بوده است.آزمایش‌های ژنتیکی از اعضای خانواده‌های افراد جانباخته نیزطی روزهای گذشته و از زمان بروز این سانحه انجام شده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع‌ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج ‌شد و در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
پنجمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی که در چهاردهمین روز جست وجو توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو از اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسن سرابیان در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو با هدف رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی دولتی خوزستان که شامگاه دوشنبه (3 اردیبهشت‌) در اهواز برگزار شد، گفت: در تیرماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد کشور منعقد شد و در این راستا توانستیم اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت‌المال صادر کنیم. کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل و در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: در خوزستان نیز ثبت سند بیش از 25 هزار هکتار بستر رودخانه از زمان انعقاد این تفاهم‌نامه تاکنون انجام شده است. اقدامات خوبی نیز برای اصلاح سند سد دز در راستای حفظ حقوق بیت‌المال انجام شد.

مدیرکل اسناد ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست گفت: موقوفاتی که سالیان سال مشکل تثبیت مالکیت داشتند، با تدبیر تثبیت سند شده‌اند.

مجتبی باقرزاده افزود: امیدواریم تحولات در یک سال و نیم اخیر در تثبیت مالکیت و حدنگاری اموال به ویژه در اموال وقفی ادامه داشته باشد تا شاهد پایان تثبیت اراضی باشیم.

استاد مالکیت پنج تالاب خوزستان تحویل داده شد

اسناد مالکیت حدنگاری پنج تالاب خوزستان از جمله تالاب بین المللی «شادگان» و تالاب «هور العظیم»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور» و بزرگترین موقوفه کشور با حضور رئیس سازمان ثبت در استان تحویل داده شد.

اسناد مالکیت حدنگاری تالاب بین المللی «شادگان»، «هورالعظیم»، «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار»، رودخانه‌های «کرخه» و «شاوور»، 279 سند مربوط به شهرک‌های صنعتی، 295 سند مالکیت کوی مدرس اهواز بعد از 70 سال و سند بزرگترین موقوفه کشور، دوشنبه شب (3 اردیبهشت‌ماه) در مراسمی با حضور دکتر بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهواز،  به دستگاه‌های متولی تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت، اسناد مالکیت بستر و حریم دو رودخانه بزرگ و مهم کشور که بیش از 11 قطعه سند به مساحت 25 هزار هکتار در حوزه ثبتی شهرستان شوش و به نام وزارت نیرو صادر شده است را به متولیان تحویل داد.

در این مراسم سند مالکیت حدنگار تالاب بین المللی «شادگان» به عنوان بزرگترین تالاب کشور مشتمل بر 62 پلاک ثبتی در مجموع 272 هکتار و تالاب «هورالعظیم» به عنوان بزرگترین تالاب مرزی کشور در 109 هکتار که  در راستای حفظ و عدم تغییر کاربری در فرآیندی پیچیده و با حمایت رئیس کل دادگستری، شورای حفظ حقوق بیت المال و پیگیری جهادی و تلاش اداره کل ثبت استان خوزستان به صورت یکپارچه صادر شده و همچنین اسناد تالاب‌های «بن دون»، «میانگران» و «شیمبار» که مجموع مساحت 5 تالاب بالغ بر386 هزار هکتار را شامل شده و از زیستگاه‌های مهم حیات وحش ایران با گون‌ های مختلف گیاهی و جانوری هستند، تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین 541 سند مالکیت مربوط به شهرک‌های صنعتی اهواز، سوسنگرد، بهبهان، آبادان، باغملک، شوشتر و آغاجاری را با مجموع مساحت 279 هکتار در راستای تحقق شعار سال و فراهم کردن بستر و زیرساخت های تولید و اشتغال‌زایی به شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان تحویل داد.

در این مراسم 241 سند مالکیت به مساحت 66 هزار هکتار مربوط به اراضی وقفی شهرستان‌های رامشیر و ماهشهر به عنوان بزرگترین موقوفه کشور که با حمایت دادگستری کل و تلاش اداره کل ثبت اسناد و املاک خوزستان با رفع اختلافات بین ادارات اوقاف و منابع طبیعی، به صدور سند منجر شده است، از سوی رئیس سازمان ثبت به سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان تحویل داده شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • خرید جت؛ جنجال بر سر یک قانون ۲۰ ساله!
  • اصلاح سند سد «دز» در راستای حفظ حقوق بیت‌المال