Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@19:02:42 GMT

زاتزیکی، ماست و خیار یونانی

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۶۷۹۸

زاتزیکی، ماست و خیار یونانی

ساده ترین کار استفاده از ماست یونانی است. با اینحال می توانید آب ماست ساده را هم بگیرید به این شکل رطوبت اضافی از بین می رود. برای این کار ماست را داخل یک صافی با بافت ریز بریزد که دور آن حوله ی کاغذی یا پارچه نازک پیچیده باشید و روی یک کاسه قرار دهید. ۳ تا ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا آب ماست کشیده شود سپس مایع را دور بریزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 مواد لازم:

    خیار (بدون تخم) ۱ عدد
    ماست یونانی ۴۵۰ گرم
    آب لیمو ترش ۲ قاشق سوپ خوری
    سیر (ریز خرد شده) ۱ حبه
    شوید (ریز خرد شده) ۱ قاشق چای خوری
    سرکه سیب (یا سرکه سفید) ۲ قاشق چای خوری
    پنیر فتا (خرد شده) ۶۰ گرم
    نمک ۱ قاشق چای خوری


طرز تهیه:

۱. خیار ها را از طول نصف کنید. با یک قاشق تخم ها را بیرون بیاورید و دور بریزید. سپس خیار را رنده کنید. ۲. خیار رنده شده را روی یک پارچه ی آشپزخانه یا حوله ی کاغذی پخش کنید. روی آن ۱/۴ قاشق چایخوری نمک بریزید. بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بماند. سپس گوشه های پارچه را بگیرید و مایع را از داخل خیارهای رنده شده تا حد ممکن بچلانید. ۳. در یک کاسه ی متوسط، خیار چلانده شده را با ماست، آب لیمو ترش، سرکه ی سیب، شوید خرد شده، سیر و پنیر فتا مخلوط کنید. با ۳/۴ قاشق چایخوری نمک مزه دار کنید و بچشید و طبق ذائقه نمک را تنظیم کنید. ما ۱ و ۱/۴ قاشق چایخوری نمک استفاده کردیم. ۴. بلافاصله سرو کنید و یا اگر زمان دارید در ظرف ماست و خیار را بگذارید و آن را ۲تا ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم بیندازد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «سرچشمه تروریسم در پاکستان» خواند و بر ضرورت اجرای اصلاحات اساسی فوری در نحوه مدیریت مرز ۲ کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع پاکستان در پستی که روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد نوشت: «با توجه به افزایش حوادث تروریستی تغییرات بنیادین در وضعیت مرز ضروری است.»

این وزیر دولت پاکستان از عملکرد طالبان به دلیل فقدان پیشرفت آن‌ها برای رفع نگرانی‌های امنیتی انتقاد کرد و گفت: «سرچشمه تروریسم در پاکستان در افغانستان است و کابل به رغم تلاش های ما هیچ پیشرفتی در این جهت حاصل نکرده است. با وجود اطلاع داشتن آن‌ها از مخفی‌گاه‌های تروریسم، تروریست‌ها همچنان آزادانه از خاک آن‌ها علیه پاکستان عملیات انجام می‌دهند.»

آصف اظهار کرد پاکستان ممکن است در مسیر رفع نگرانی‌های فرامرزی خود قوانین بین‌المللی را دور بزند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «آمو تی.وی»، او توضیح داد: «مرز افغانستان و پاکستان با مرزهای سنتی دیگر جهان تفاوت دارد. در وضعیت فعلی در حالی که همکاری از سمت کابل مطرح نمی‌شود، پاکستان مقید به اجرای همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی در این مرز نخواهد بود. ما باید جلوی جریان ورود تروریست‌ها را بگیریم. به این طریق هر دو کشور می‌توانند روابطشان را همچون همسایگان سنتی خوب پرورش دهند. تسهیلات مسافرتی را می‌توان از طریق گذرنامه و روادید ادامه داد.»

این بیانیه در پی افزایش حملات شبه‌نظامیان در داخل پاکستان مطرح می‌شود. مقام‌های پاکستان هفته گذشته دست به حملاتی هوایی در ۲ ولایت افغانستان زدند. طالبان اعلام کرد این حملات به کشته شدن هشت غیرنظامی از جمله زنان منجر شدند.

طالبان همچنین اتهام‌های مقام‌های پاکستانی علیه خود را رد و استدلال کرده اسلام آباد به دنبال نسبت دادن شکست‌های خود در زمینه مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی به افغانستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • قهرمان لیگ برتر گرد و خاک می‌کند: آینده هم از آن ماست
  • یونانی‌ها سرمربی تیم ملی را بیرون کردند!
  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • سرپرست شمس آذر: عدم تمرکز مانع نتیجه‌گیری شمس آذر شد/ بازی با ذوب‌آهن آغاز دوباره‌ ای برای ماست
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • خطر بیخ گوش ماست
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • ضیافت امام حسنی‌ها، نشانه هویت ماست