Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در جامعه ایران با کمال تاسف شاهد برخی فسادها به ویژه در سازمان‌های رسمی بوده که نخستین شرط مبارزه با آن، اراده عمومی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، عین‌الله شریف‌پور با اشاره به لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: در تمامی جوامع، انسان‌ها بر حسب وظایف ذاتی خویش به دنبال عدالت و مساوات بوده و مخالف تبغیض هستند، تبعیض در جامعه سبب تنش و کینه شده و بنابراین اگر فساد را در یک جمله تعریف کنیم به معنای تعدی و تجاوز به حقوق دیگران است که برخی به ناحق خواهان گرفتن آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنابراین در اصل، فساد یک اخلاق غیرحسنه، زشت، ناپسند، مطرود و مردود در جامعه بوده و هر کس به این عرصه وارد شود سبب ایجاد مفسده می‌شود.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد چند نوع است گفت: وقتی صحبت از فساد می‌شود، فساد مالی به ذهن می‌رسد در حالی که فساد شامل اخلاقی، معنوی و رفتاری نیز است پس تعدی به حقوق دیگران در عرصه معنوی و در آزادی نیز می‌تواند باشد.

وی افزود: بنابراین امروز در جامعه ایران با کمال تاسف شاهد برخی فسادها به ویژه در سازمان‌های رسمی بوده که اگر بخواهیم با آن مبارزه کنیم به چند شرط نیاز داشته که نخستین شرط آن اراده عمومی است و باید این مهم در مردم باشد تا بتوانند در این مبارزه و به این وادی وارد شده و با دست‌اندرکاران همکاری کنند.

شریف‌پور تصریح کرد: این کار هم از راه‌های مختلف مثل اطلاع‌رسانی و امر به معروف و نهی از منکر امکان‌پذیر بوده و در این رابطه می‌توان نقش آیینه را برای یکدیگر ایفا کرد و اگر انجام نشد، می‌توان آن را به مسئولان زیربط نیز منعکس کرده و تا آخرین مرحله پیگیری کرد تا برخوردهایی که از طریق مسئولان زیربط در این رابطه انجام می‌شود، تجربه‌ای برای دیگران شود که خواهان ورود به این وادی هستند.

وی با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی در این زمینه اظهار کرد: بدون شک هر اندازه بتوان در امورات جاری به ویژه مسائل مالی و اقتصادی شفاف‌سازی کنیم به آن اندازه می‌توان راه‌ها را برای ایجاد مفسده و یا فساد ببندیم.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شفاف‌سازی با اطلاع‌رسانی همراه است گفت: این نیز تنها با اطلاع‌رسانی انجام شده و مردم باید این موضوع را به طور دائمی و به عنوان مطالبه از دست‌اندرکاران بخواهند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن"همت دولتمردان"نیز مطرح است چون در بسیاری از اوقات، فساد از این طریق انجام می‌شود به ویژه در موسسات مالی، بانک‌ها و در جاهایی که شفافیت وجود نداشته و در مردم ایجاد مشکل کرده، بنابراین مردم به خاطر حل مشکلات خود به این وادی وارد شده که دولت باید کمر همت ببندد.

شریف‌پور تصریح کرد: بدون شک دولت اگر می‌داند که در برخی جاها شفافیت وجود ندارد می‌تواند پیشنهادات خود را از باب تسهیل‌گری و تسهیل در امور، در قالب لایحه مطرح کند.

وی با تاکید بر اینکه در این رابطه باید تسریع در امور انجام شود اظهار کرد: برای مثال مراجعه‌کنندگان برای یک مجوز گرفتن با زمان جنگ می‌کنند که مسئولان باید تلاش کنند با تسهیل‌گری و آسان‌سازی و مدیریت زمان بتوانند این تسهیل‌گری را برای مردم ایجاد کنند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین مردم زمانی که می‌بینند با آسان‌گری و بدون‌ گره و موانع، مشکلاتشان حل می‌شود با دست‌اندرکاران همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به قوه قضائیه بازمی‌گردد تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی در این رابطه انجام شده اما کافی نیست و حتما باید در برخوردها طوری عمل شود که از لحاظ زمانی و هم از نظر انطباق با قوانین، بتوان به عنوان بازدارندگی و پیشگیری در جامعه تبدیل شود.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۷۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اهمیت ساماندهی مسائل اقتصادی در برنامه‌های اساسی کشور، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، مسئولیت و تکلیف بزرگی برای بخش خصوصی و بخش دولتی است و ما همگی باید در کنار هم تلاش کنیم تا مشکلات موجود رفع شود، گرچه حل برخی مسائل برای واحدهای تبدیل تولیدی تبدیل به رؤیا شده است.

صمد حسن‌زاده در صد و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، برگزار شد، افزود: اتاق ایران، یک بسته کارشناسی‌شده در زمینه رفع مسائل ارزی و پولی برای ارائه به دولت تدوین کرده که در آن، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی به‌صورت مفصل اعلام شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر لزوم تأمین نقدینگی برای فعالیت واحدهای تولیدی، گفت: مدیران بانک‌ها دلیل کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را الزام دولت به اعطای وام‌های تکلیفی از جمله وام مسکن، ازدواج، فرزند آوری و... اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ بهره‌های بانکی که به‌منظور کنترل نقدینگی انجام شده بود، گفت: با این نرخ هیچ‌گونه ظرفیت و امکانی برای توسعه وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • لبه تیغ
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • فرار کانون سردفتران از شفاف‌سازی عملکرد مالی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • پولشویی