Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش در حاشیه برگزاری دومین دوره آزمون مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه در سه سطح در نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است و این آزمون سه طیف نیروی انسانی وظیفه را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طیف اول کارکنان وظیفه ، افراد فاقد هر گونه مهارت هستند و ما با استفاده از امکانات سازمانی در حوزه‌های مختلف آموزش‌هایی را به آن‌ها ارائه داده‌ایم. بر اساس استانداردهای سازمان فنی و حرفه‌ای از این افراد آزمون گرفته می‌شود و پس از کسب نمره قبولی در این آزمون به آن‌ها مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود. امروز بیش از 36هزار نفر از این طیف در 145 حوزه در ارتش در این آزمون شرکت کردند.
معاون تربیت و آموزش ارتش اضافه کرد: طیف بعدی کارکنان وظیفه افرادی هستند که در طول دوره خدمت سربازی خود مهارتی کسب کرده‌اند و برای مثال این افراد در برق‌کاری و لوله‌کشی ، مهارت‌های دیگری کسب کرده‌اند و از این کارکنان وظیفه آزمون گرفته می‌شود.
وی با بیان این که 135 حوزه آزمون مربوط به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: 136 هزار نفر از طیف دوم کارکنان وظیفه ارتش در سراسر کشور در حال آزمون دادن هستند.
امیر سرتیپ شیخ ادامه داد: طیف سوم کارکنان وظیفه کسانی هستند که دارای تحصیلات عالی بوده و پس از پایان خدمت سربازی به این عزیزان کارنامه کاری مورد تایید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعطا می‌شود تا پوشش کاملی به تمام سربازان نیروهای مسلح به لحاظ مهارت آموزی داده شود.
وی افزود: توانمندسازی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح یکی از اهدافی است که این آزمون‌ها دنبال می‌کنند تا سرباز وظیفه پس از پایان دوران خدمت خود با کسب مهارت وارد بازار کار و جامعه شود.
سرتیپ شیخ در پایان یاداور شد این آزمون حرکتی برای اشتغال زایی به منظور کمک به نهادهای اجتماعی با هدف رفع بخشی از معضل بیکاری جامعه است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یکی از کارکنان وظیفه مرزبانی در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان: شب گذشته یک تن از مرزبانان وظیفه هنگ مرزی زابل به نام محمدجواد بیاناتی حین حراست و پاسداری از مرز‌های جنوب شرق کشور در منطقه هیرمند توسط افراد ناشناس از آن سوی مرز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با توجه به شدت جراحات وارد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید وظیفه محمد جواد بیاناتی مجرد و ساکن شهرستان جیرفت استان کرمان است که در راه پر افتخار حفاظت از میهن به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • بهره مندی کارکنان وظیفه از آموزش‌های طرح سرباز ماهر
  • آموزش هزار و ۵۲۹ نفر از کارکنان نظام وظیفه خراسان جنوبی در طرح سرباز ماهر
  • شهادت یکی از کارکنان وظیفه مرزبانی در هیرمند
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • ضرورت گسترش مهارت آموزی به دانش آموزان
  • تصویب تأسیس شش پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران
  • مهارت آموزی به سمت دانش آموزان گسترش یابد
  • شرکت ۵۰۰ مددجوی ندامتگاه فردیس در آزمون فنی و حرفه‌ای
  • تداوم طرح مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تا ۲۴ فروردین / سکوی استعدادیابی در حال اجرا است
  • آغاز مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در ایام نوروز از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین/تجهیز هنرستانها تا مهر۱۴۰۳