Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:10:55 GMT

نامه «پدر» و جواب «پسر»+عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۸۴۱۲

نامه «پدر» و جواب «پسر»+عکس

در این‌جا به ما خیلی خوش می‌گذرد. چه خوشی. امیدوارم که این خوشی نصیب گرگ بیابان نشود

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، آن چه پیش رو دارید، متن نامه‌ای است که یک جوان اسیر ایرانی از  اردوگاهِ حکومت بعث عراق، در جواب نامه پدرش نوشته است و گوشه هائی را از آن‌چه بر اسرای  ایرانی در بندِ بعثیون می‌گذشت را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این نکته که نامه از سانسور شدید عواملِ رژیم عراق گذشته است، نویسنده سعی فراوان کرده است که منظورش را با گوشه و کنایه بیان کند:

[متن نامه‌ی پدر]

به نام خدا

خدمت فرزند عزیزم سلام عرض می کنم. پس از تقدیم عرض سلام، سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهان و خواستارم. باری اگر حال پدر و مادر خود را خواسته باشید، بحدالله سلامتی برقرار است، به جز دوری شما که آن هم ان شاءالله به زودی دیدارها تازه گردد. باری در نامه قبل نوشته بودید که 10 ماه است نامه ما به دست شما نرسیده و ما هر نامه ای که شما دادید، جواب آن را داده‌ایم. در [ناخوانا] هر ماه یک نامه از [ناخوانا]  گرفتیم و برای شما فرستادیم. حسین هم نامه برای شما فرستاده، برو [ناخوانا]  رسیده است یا نه. پدر و مادرت از راه دور سلام می‌رسانند. حسین با خانواده سلام می‌رساند. اکبر و خانواده سلام می‌رساند. آقا رضا با خانواده سلام می رسانند. سید محمد [ناخوانا]  با خانواده سلام می رساند. رمضان با خانواده سلام می رساند. دیگر عرضی ندارم. [ناخوانا]  ان شاءالله به زودی.

[متن جواب جوان بسیجی]
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار
سلام به پدر و مادر مهربان و مادری که در این دوران سختی و مشقت همچون علی و فاطمه (صلوات الله علیهما) صبر می‌کنند و هیچ‌گونه ناراحتی به خود راه نمی‌دهند و امیدوارم که در زیر سایه پروردگار عالم خداوند متعال، زندگی خود و خانواده را به خوبی بگذرانید.
مادر عزیزم! سلام گرم مرا به تمامی فامیل و آشنایان و دوستان و غیر برسانید. چندین نامه از شما و برادرم حسین به دستم رسید، بسیار خوشحال شدم. مادر جان!  در این‌جا به ما خیلی خوش می‌گذرد. چه خوشی. امیدوارم که این خوشی نصیب گرگ بیابان نشود. شلنگ پلو، خورش پوست بادمجان، در روز دو وعده، نان سفید آن هم چه نانی. جایتان خالی. دسرمان ۱۵ الی ۲۰ دانه انگور آن هم چه انگوری. راستی درباره‌ی جایمان، در هر بند ۵۵ نفر هستیم که هر نفر 10 کاشی در 9 کاشی. البته اندازه کاشی‌هاحمامی خانمان، سفیدها. خود دیگر حساب کنید. درضمن نمی‌گذارند که ما با دیگر اسیران ملاقات کنیم. آن هم ایرانی با ایرانی. درباره حمام بگویم. آب حمام تابستان و زمستان ندارد. همه اش سرد است. آخ جان؛ برای اعصاب من یکی خیلی خوب است. در ضمن در روز ۵ الی ۶ ساعت آزادمان می‌کنند، آن‌هم چه آزادی. این‌هم مقداری از وضع ما در این‌جا. زیاد دیگر از ما گله نکنید چون ما اسیر هستیم نه مثل شما آزاد. پانویس:
۶۲/۷/۱۱

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم مسئولیت پذیری تیپاکس

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آنچه که ما این روزها از عملکرد پست می شنویم عملکرد مثبت و سرعت عمل در ارسال محموله های پستی از سوی شرکت پست است اما گاهی برخی از شرکتهای پستی با بی مسئولیتی موجب نارضایتی مشتریان را فراهم می کنند شهروند خبرنگاری در پیامی درباره این موضوع صحبت کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما

بعد از ۸ روز تاخیر کالا تازه میرسه به شهر، میدن به پستچی ،پستچی زنگ میزنه به گوشی وشی خاموشه، بدون مراجعه به آدرس ظرف دو ساعت کالا برگشت داده میشه به مبدا، و جالبه که درحالی که کالا برگشت داده شده به مبدا ساعت ۹ شب که ساعت کاری نیست اس ام اس میاد که شما کالا را تحویل گرفتید درحالی که نه مشخصه که کدوم پستچی به چه آدرسی کالا رو برده ، پشتیبانی هم برای اینکه از سر خودش باز کنه عصر روز جمعه یه تماس ۵ ثانیه ای روی گوشی انداخته و حتی فرصت جواب دادن ندادن که بعدا بگن شما خودت جواب ندادی ، توز سامانه اینماه شکایت ثبت میکنیم از عدم ارسال کالا حتی جواب نمیدن ، اینهمه شاکی هم هست اما هیچ شبکه خبری حاضر نیست خبری پوشش بده

دیگر خبرها

  • علی دایی در خانه خبرنگار ورزشی و مادر ۸۹ساله‌اش!
  • پست کانال روستوف از محبی و قربانی: سلام ایران!
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت