Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمایش مشترک میان رژیم صهیونیستی و آمریکا از امروز (یکشنبه) در فلسطین اشغالی آغاز شد و ۱۱ روز ادامه خواهد داشت.

رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه/۱۳ اسفند؛ ۴ مارس) در فلسطین اشغالی آغاز شد و قرار است تا ۲۴ اسفند (۱۵ اسفند) ادامه پیدا کند؛ ۲۵۰۰ سرباز ارتش آمریکا و ۲۰۰۰ نظامی نیرو‌های هوایی ارتش رژیم اسرائیل در این مانور مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «المیادین»، در رزمایش مذکور به نام «جونیپر کبرا» از سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پیکان و گنبد آهنین، پاتریوت و فلاخن داوود» استفاده می‌شود؛ در این رزمایش جنگ در جبهه‌های مختلف مانند لبنان، سوریه و نوار غزه شبیه‌سازی خواهد شد.

این مانور مشترک برای مقابله با هر سناریوی جنگ احتمالی در ۳ جبهه یاد شده انجام می‌شود؛ در این مانور، رسیدن نیرو‌های آمریکا به فلسطین اشغالی - پس از اینکه از سوی جبهه‌های مختلف مورد حمله قرار گرفته- شبیه‌سازی می‌شود و سامانه‌ها موشکی مختلف، کشتی‌های جنگی، بالگرد‌ها و پهپاد‌ها و ... مورد آزمایش و استفاده قرار خواهند گرفت.

نظامیان اسرائیلی و آمریکایی همچنین قرار است در پایگاه «تسالیم» شیوه جنگ در مناطق مسکونی، نبرد‌های هوایی، عملیات فرود با چتر پشت خطوط نیرو‌های دشمن و فرود از بالگرد، شیوه‌های نجات نظامیان مجروح شده در خاک طرف مقابل و جنگ شبانه را آموزش ببینند.

ناو هواپیمابر آمریکایی «USS Iwo jima» فوریه (ماه گذشته) از فلوریدا راهی فلسطین اشغالی شد، این ناو پس از ۲ هفته به بندر حیفا رسید، ناو مذکور حامل ۳۰ جنگنده و بالگرد جنگی و ۲۵۰۰ سرباز نیرو‌های ویژه آمریکا بود.

این مانور در سایه افزایش اظهارات مقامات اسرائیلی درباره احتمال افزایش درگیری‌های نظامی در چند جبهه بویژه لبنان آغاز می‌شود.

در همین راستا، لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در چند مانور به شبیه‌سازی جنگ احتمالی این رژیم با لبنان پرداخت و روزنامه تایمز این رژیم گزارش داد این مانور‌ها به منظور آماده کردن ارتش اسرائیل برای جنگ احتمالی در لبنان برگزار شدند

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد

منابع خبری فلسطینی بامداد جمعه از به صدا درآمدن آژیر خطر شلیک راکت و موشک در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، آژیر خطر در منطقه الجلیل الأعلی به صدا درآمده است.

شبکه المیادین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیر خطر در نتیجه ورود یک هواپیمای ناشناس به حریم هوایی این منطقه به صدا درآمده است.

تاکنون جزییات دیگری منتشر نشده است.

پنجشنبه شب نیز منطقه «کریات شمونا» در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که حداقل ۴ موشک از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

حزب الله لبنان پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد دو محل تجمع نیرو‌های نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل در شهرک یرئون در مرز‌های شمالی را با موشک هدف قرار داده است.

این گروه همچنین نیرو‌های اسرائیلی را در ساختمانی دیگر در شهرک المناره هدف قرار داد که در این حمله نیز تلفاتی به اشغالگران وارد آمد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز تایید کرد که ساختمانی در شهرک یرئون در الجلیل علیا مستقیما هدف موشک حزب الله قرار گرفته است.

شامگاه امشب نیز رزمندگان حزب الله لبنان پایگاه زبدین در مزارع شبعا و پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات کفرشوبا را هدف حمله قرار دادند.

همچنین در عملیات دیگری، رزمندگان حزب الله، پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله موشکی قرار دادند که اهداف مذکور به دقت مورد اصابت قرار گرفت.

از سوی دیگر، آژیر خطر در شهرک‌های ادمیت، ایلون، حانیات، یعرا و عرب العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادن فرمانده ارتش این رژیم در شمال فلسطین اشغالی به مقامات محلی این منطقه اعلام کرده است، نمی‌توانم به شما تضمین بدهم که در تابستان قادر به بازگشت به شهرک هایتان خواهید بود.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است و تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرز‌های لبنان خارج شده‌اند.

tags # فلسطین سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • سوریه: وتوی آمریکا لکه ننگ دیگری بر سوابق آمریکا است
  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • نماینده کنگره خواستار آتش‌بس فوری و دائمی در غزه
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!