Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افراد نابغه دارای جثه و اندام لاغرتری نسبت به افراد عادی هستند، کارشناسان دلیل این امر را دریافت انرژی بیشتر برای فعالیت‌های مغزی در این افراد و در نتیجه کاهش میزان انرژی برای ساخت بافت ماهیچه‌ای مورد نیاز می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد نابغه و کسانی که مغز آن‌ها چند گرم بزرگتر از دیگران است توده عضلانی کمتری دارند، این امر نشان می‌دهد مغز انسان با سرقت منابع سایر قسمت‌های بدن بزرگتر می‌شود.


این ایده نخستین بار در دهه ۱۹۹۰ میلادی مطرح شده است که مغز با دریافت انرژی مورد نیاز سایر قسمت‌های بدن می‌تواند بزرگتر شود و اکنون دانشمندان دانشگاه نورث تگزاس در پژوهش‌های خود درستی این ایده را اثبات کرده اند.

کارشناسان اعلام کرده اند این آزمایش را برروی حیوان هایی همچون شامپازه و گوریل‌ها هم که به نسبت سایر حیوان‌ها از سطح هوشی بالاتری برخوردار هستند انجام داده اند و به نتیجه‌های مشابهی دست یافته اند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند، یک کیلوگرم از بافت مغز به حدود ۲۴۰ کیلوکالری انرژی در روز برای کارکردن با ظرفیت کامل نیاز دارد و برخی اوقات به دلیل رژیم غذایی یا گرسنگی این انرژی را از سایر بخش‌های بدن تهیه می‌کند.

نیاز به انرژی برای فعالیت مغز انسان یکی از دلایلی است که فرد را به سوی رژیم غذایی سرشار از شیرینی و شکلات تشویق می‌کند اما در دراز مدت این نوع تغذیه برای بدن مضر و سبب ابتلا به انواع بیماری‌ها از جمله دیابت می‌شود.

کارشناسان دانشگاه کمبریج نیز در پژوهشی مشابه برروی ۶۲ دانش آموز مرد که دارای ضریب هوشی و نمره‌های بالاتری بودند آزمایش انجام داده و دریافتند آن دسته از دانش آموزان که باهوش‌تر بودند به طور نسبی از عضله‌های ضعیف تری نسبت به سایرین بهره‌مند بودند.

کارشناسان به افراد باهوش توصیه می‌کنند برای به دست آوردن سلامت جسمانی و ظاهر فیزیکی مطلوب درکنار مطالعه و تحقیق، به انجام ورزش منظم بپردازند و رژیم غذایی مخصوص ورزشکاران داشته باشند.


نتیجه‌های این پژوهش در مجله (New Scientist) به چاپ رسیده است.

منبع:DAILYMAIL

انتهای پیام/

نبوغ سبب لاغری و ضعیف شدن جثه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۸۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق به جایگاه صدق در آیات و روایات پرداخت و ضمن گرامی‌داشت روز معلم و روز عقیدتی سیاسی سپاه و روز کارگر و روز هلال احمر به پیروزی‌های مختلف جوانان ایرانی در عرصه‌های دفاعی و ورزشی اشاره کرد.

وی افزود: همانطور که مردم غیرت و توانایی ایرانیان را در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی و ورزشی و غیره دیده‌اند انتظار دارند دولتمردان با یک عملیات انقلابی و وعده صادق، طوفان اقتصادی ایجاد کنند تا شاهد کاهش تنش اقتصادی و ثبات قیمت کالاها در بازار و بی اثر کردن تحریم‌ها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل نیا به سفر رئیس قوه قضائیه به استان و رئیس سازمان بازرسی کل کشور به پارسیان اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با شنیدن حرف‌های مردم به مشکلات واقعی رسیده و با اقدامات جهادی گره‌ها را از زندگی مردم شریف و نجیب هرمزگان باز کنید.
 
امام جمعه شهرستان پارسیان در بخش دیگر بر لزوم پیگیری مصوبات و وعده‌های نماینده دولت در سفر به شهرستان پارسیان در ضمن سفر دوم هیات دولت تأکید کرد و گفت: ما بیش از ۲۰ مورد از مطالبات مردم را به نماینده دولت در آن سفر به شهرستان بیان داشتیم ایشان با روی گشاده قول پیگیری جدی تا تحقق مطالبات را دادند پیرامون دو مورد از آنها دستوراتی را به بخش‌های مربوط صادر کرده‌اند و طی نامه ای ما را مطلع کردند که درباره ۱_اختصاص حق آلایندگی تاسیسات مستقر در عسلویه به پارسیان ۲_و در مورد احداث بیمارستان بزرگ تامین اجتماعی در شهرستان است و هم این دو مورد و هم سایر موارد و مطالبات که ما اطلاعی از پیگیری آنها نداریم باید دنبال شود.
 چه کسی باید پیگیر این کارها باشد؟ نماینده مجلس، نماینده دولت در شهرستان و نماینده دولت در استان ومردم منتظرند تا این بزرگواران با پیگیری دنبال تحقق این وعده‌ها باشند.
 
امام جمعه شهرستان در بخش پایانی خطبه به اعتراضات گسترده دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه پرداخت و بیان داشت: این روزها دانشگاه‌های آمریکا در اختیار جوانان دانشجو و استاد آمریکایی حامی فلسطین و جبهه مقاومت و دشمن رژیم غاصب صهیونیستی است پیام‌های انقلاب اسلامی صادر شد و همه دانشگاه‌ها و شهرهای آمریکا را فتح کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • عادی انگاری شرب خمر توسط برخی افراد/ با مجالس گناه برخورد شود
  • متس هوملس: با عملکرد خوب‌مان در لیگ قهرمانان اروپا، فصل ضعیف در بوندسلیگا را جبران کردیم
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت