Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:45:48 GMT

بهره برداری از 54 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۵۲۸۷۳۵

بهره برداری از 54 طرح کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایرنا، ذبیح الله غریب روز یکشنبه در این آئین که به طور نمادین در کارخانه پرورش قارچ خوراکی وردنجان برگزار شد، افزود: با بهره برداری از طرح های کشاورزی زمینه اشتغال مستقیم 257 نفر و غیرمستقیم 215 نفر فراهم شده است.
وی این طرح ها را در زمینه آب و خاک، تولیدات دامی، تولیدات گیاهی، شیلات و صنایع کشاورزی دانست و یادآور شد: با توجه به قابلیت ویژه چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی زمینه افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا با بهره برداری از کارخانه پرورش قارچ خوراکی وردنجان سالانه 200 تا 300 تن قارچ خوراکی تولید و روانه بازار مصرف می شود.
برای راه اندازی این کارخانه 25 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از این مبلغ 50 درصد از محل آورده شخصی و بقیه تسهیلات صندوق توسعه ملی بوده است.
با بهره برداری از کارخانه پرورش قارچ خوراکی وردنجان زمینه اشتغال مستقیم 15 نفر فراهم شده است.
وردنجان از توابع شهرستان بن در 20 کیلومتری شهرکرد واقع است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7362/6021÷
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۵۲۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دو سال گذشته، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات در زمینه سلامت به استان وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: سلامتی یک نعمت بزرگ الهی است، انسان تا بیمار نشود قدر سلامتی را نمی‌داند. در هفته سلامت باید به صورت جدی به این موضوع پرداخت.

وی گفت: نتایج مهم انقلاب اسلامی بهبود شاخص‌های سلامت بود، قبل از انقلاب شاهد حضور پزشکان بنگلادشی، هندی و پاکستانی در کشور بودیم اما بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در حیطه پزشکی خودکفا شد و معیارهای سلامت در کشور ارتقا پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در دولت سیزدهم هم گام‌های خوبی در زمینه ارتقای سلامت برداشته شد. یکی از چالش‌های سلامت در این دولت، کرونا بود که به خوبی مدیریت شد. خوشبختانه در این دولت اعتبارات خوبی به همه استان‌ها در حوزه سلامت تخصیص داده شده است.

حیدری با بیان اینکه در این دو سال هزار و 500 میلیارد تومان تجهیزات در زمینه سلامت به استان وارد شده است، افزود: هزار و 100 میلیارد تومان غیر از تجهیزات در خصوص توسعه بهداشت و درمان در سفر اول رئیس جمهور به استان اختصاص یافت. برای بیمارستان هاجر 200 میلیارد تومان مصوب شد که 384 میلیارد تومان آن تخصیص داده شده و این خوب است.

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: یکی از وزارتخانه‌هایی که پرجمعیت است آموزش و پرورش بوده که آموزش سواد سلامت در این حیطه بسیار نتیجه‌بخش است. جلب مشارکت مردمی در حوزه سلامت بسیار حائز اهمیت است و باید افراد دلسوز را تشویق به ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه سلامت کرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های خیرین به منظور توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در سطح استان‌ها، استفاده از فرصت‌ مولدسازی و توسعه بخش خصوصی در زمینه سلامت بسیار کمک‌کننده است و می‌تواند زیرساخت‌ها را ارتقا داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت ضعیف است، ادامه داد: باید حداقل در هفته سلامت اطلاع‌رسانی به خوبی شکل گیرد و ظرفیت هنرمندان در این زمینه استفاده کرد و فرهنگ سلامت را ترویج کنیم.

وی با تأکید بر مبارزه با پدیده زیرمیزی، خاطرنشان کرد: متأسفانه دریافت زیرمیزی توسط برخی از پزشکان، این شغل را زیر سؤال برده است که باید اقدام ویژه‌ای در این خصوص صورت گیرد. توانمندسازی مستمر خانواده‌ها با همکاری دستگاه‌ها در حوزه بهداشت روانی و سلامت باید دنبال شود.

حیدری خاطرنشان کرد: باید برچسب را از روی کسانی که اختلالات روانی دارند برداشت و در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد. باید قانون انطباق را پیاده‌سازی کرد تا امنیت خاطر در بیماران ایجاد کرد.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • زمینه بهره‌مندی فرهنگیان بازنشسته از خدمات رفاهی فراهم شود
  • ورود ۱۵هزار میلیارد ریال تجهیزات سلامت به چهارمحال و بختیاری